novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Četiri domaća naslova na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu

Foto: press HAVC
Vrijeme čitanja: 2 minute

Tri manjinske hrvatske koprodukcije i jedan većinski hrvatski film prikazat će se na 47. Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu koji se održava od 24. siječnja do 4. veljače 2018. godine. Svoju će svjetsku premijeru imati dugometražni igrani filmovi Jimmie i Nemoguće malen predmet, koji se prikazuju u natjecateljskim programima, dok se još jedna manjinska koprodukcija, dugometražni dokumentarni Playing Men i većinski hrvatski eksperimentalni kratkometražni film Skoro ništa: i dalje noć prikazuju u nenatjecateljskim sekcijama festivala.

Filmu Jimmie, čiji je hrvatski koproducent Sekvenca, pripala je čast da otvori ovogodišnji festival. Priča je to o četverogodišnjem Jimmieu koji s ocem odlazi od kuće, jer ostanak predstavlja opasnost. Kada se putem razdvoje, dječaka udomljava nova obitelj, koja mu se pridružuje u potrazi za ocem. Riječ je o švedsko-austrijsko-hrvatskoj koprodukciji čiju režiju i scenarij potpisuje Jesper Ganslandt, a film je gotovo u cijelosti snimljen upravo u Hrvatskoj. Na filmu su radili i domaći filmski profesionalci; koproducenti su Jure Pavlović i Bojan Kanjera (Sekvenca), scenografiju potpisuje Dubravko Đuran, a Nataša Pršir bila je menadžer produkcije. Film se prikazuje u sklopu natjecateljskog programa Glasovi (Voices).

Prva tajvansko-hrvatska koprodukcija

Uz Jimmiea, svjetsku premijeru imat će i dugometražni igrani film Nemoguće malen predmet – prva tajvansko-hrvatska koprodukcija u čijem su snimanju sudjelovali Zorana Meić (kostimografkinja), Klara Mučibabić (scenografkinja), Igor Stiković (majstor scene), Filip Beatović (majstor rasvjete), Tomislav Sutlar i Pavel Posavec (asistenti kamere), Marko Šprajc (prvi pomoćnik redatelja) i Silvija Bradica (majstorica šminke). Producenti su Patrick Mao Huang i Siniša Juričić iz Nukleus filma (koji je zadužen i za hrvatsku distribuciju), a film se prikazuje u natjecateljskom programu pod nazivom Veliko platno (Big Screen Competition). Film prati dvoje sasvim različitih likova; osmogodišnju djevojčicu iz Taipeija i 33-godišnjeg fotografa iz Amsterdama. Njih dvoje nemaju ništa zajedničko. Povezuje ih tek fotografija djevojčice čiji je autor upravo mladi Nizozemac. Ta krhka veza u fokusu je priče.

Dugometražni dokumentarni film Playing Men redatelja Matjaža Ivanišina prikazuje se u nenatjecateljskom programu Svijetla budućnost (Bright Future). Film je nastao u hrvatsko-slovenskoj koprodukciji, a hrvatski koproducenti su Vanja Jambrović i Tibor Keser iz Restarta. Playing Men je esejistički dokumentarni film o mediteranskim muškarcima, koje promatra kroz njihove igre i odnose među igračima. Film je strukturiran kao dnevnik putovanja po jugu Europe (Slovenija, Hrvatska, Italija i Turska) te predstavlja muškarce, mlade i stare, koji se sastaju baš kao što su se i njihovi preci sastajali – kako bi igrali igre. No, tijekom snimanja igrača redatelj filma iznenada pada u duboku kreativnu krizu i okreće kameru prema sebi pa se film pretvara u razigranu posvetu apsurdnosti.

Poznanik s 25 FPS-a

U istoj se programskoj sekciji prikazuje i eksperimentalni kratkometražni film Skoro ništa: i dalje noć za koji režiju potpisuje Davor Sanvincenti. Film je na festivalu 25 FPS prošle godine dobio nagradu žirija kritike, a bavi se krhkošću tijela, filma i sjećanja. Ostatak filmske ekipe čine direktor fotografije Ivan Slipčević, producent Boris Greiner, dok glazbu potpisuju Christian Fennesz i Nenad Sinkauz. Prodajni zastupnik filma je zagrebački Bonobostudio.

Međunarodni filmski festival u Rotterdamu jedan je od najvećih i najutjecajnijih filmskih festivala koji, osim što svake godine privlači desetke tisuća profesionalaca i posjetitelja, određuje buduće filmske trendove i otkriva filmaše na koje treba obratiti pažnju. Zbog bogatog filmskog programa, velike posjećenosti i izuzetno razvijenog industrijskog segmenta (filmski sajam CineMart), Rotterdam se ubraja među festivale prve kategorije. Više informacija potražite na službenoj stranici festivala.

Be social

Komentari