“Dave Grohl – Biografija” (Martin James): Priča o višestrukom uspjehu

Biti kao Dave Grohl možda je želja mnogih i ako upute kako do toga doći traže u ovoj biografiji, nisam sigurna da će ih naći. Vjerojatno zato što ih zapravo nema. Puno je rada i truda uložio u svoj glazbeni put i na kraju došao do zasluženog statusa. Zapravo čak i dva puta, jer je nakon Nirvane krenuo ispočetka i opet došao na vrh s Foo Fightersima.

Dave Grohl je bubnjar

Svako poglavlje knjige ima za svoj početak vic o bubnjarima. Vjerojatno je i potrebno biti članom benda da bi baš sve te šale bile smiješne ili uvredljive, ali namjena im je konstantno podsjećati da je Dave Grohl bubnjar. Iako mu je to, što se Foo Fightersa tiče, sporedna funkcija, po njoj je postao poznat. Svjetska slava došla je s Nirvanom, a nakon prestanka njihova rada dugo se borio s tom stigmom bivšeg benda. U nastavku karijere tvrdoglavo se trudio ne obazirati se na vječne usporedbe i u tome je s vremenom i uspio. Iako voli bubnjeve i svira ih u drugim bendovima ili solo projektima, ulogu prvog čovjeka aktualnog benda ne mijenja.

A ti drugi projekti uvijek su bili tu negdje, popunjavali vrijeme koje Dave nije provodio s bendom i uvijek ih je znao u dobro vrijeme povući na površinu kako bi Foo Fighters došli do zraka. Njegova neiscrpna kreativnost i volja za stvaranjem nisu nikada patili. Uvijek je mogao pronaći suradnike za svoje ideje i realizirati ih, te tako kanalizirati crve u guzici u nešto konstruktivno.

Dobro ispričana priča

Vječna borba za još boljim i još jačim zvukom konstantno ga tjera na stvaranje i tome zapravo nema kraja. No to je pokazalo i drugu stranu medalje. Onu da je glasni Dave Grohl zapravo često nesiguran i da mu je glazba podjednako i čista sreća i težak teret. Potreba da kontrolira sve jača je od njega, ali, sudeći po izjavama drugih, ne radi to na diktatorski zločest način. On je jednostavno vođa koji za svoje rezultate odgovara sam sebi. Glavni akter biografije je obiteljski čovjek, glazbenik, producent, redatelj i tko zna što još u budućnosti. Priča o Grohlu u ovoj biografiji izdanoj u nakladi knjižare Rockmark završava nakon objave albuma “Sonic Highways”. Ni za kraj autor nije propustio navesti još neke podatke o Grohlu kao bubnjaru, pa je tako jedino naslovnica ostala bez tragova bubnja.

U osvrtu na napisano, autor Martin James postavlja pitanje na koje sam i daje odgovor- koja je važnost pisanja biografije? U ovo doba dostupnosti informacija teško je profiltrirati one koje su istinite, pa utoliko biografije služe svojoj svrsi i donose stvaran uvid u nečiji život. James je inače glazbeni novinar, autor, povjesničar glazbe i profesor na sveučilištu, a ovo mu nije jedina napisana biografija. Mala zamjerka ide u smjeru povremenih suhoparnih sekvenci nabrajanja gradova na turnejama, ali sve u svemu, ovo je jedna dobro ispričana priča.