Istaknuto
17.07.2019.

Vrijeme čitanja: 1 minuta I ovog tjedna u Novoj glazbi donosimo domaće i regionalne glazbene novitete na preslušavanje i glasanje za one koji to zaslužuju.

16.07.2019.

Vrijeme čitanja: 5 minute Hrvatski se redatelji pitaju po čemu je Hrvatska radiotelevizija javna, a po čemu hrvatska. Pozivaju da poručite HRT-u: 'Meni se to gleda!'.

Vizart

Dnevnički zapisi unutar odbačenih knjiga postaju likovni radovi

01.12.2016. Jelena Kovačev
Foto: Facebook/Sonja Švec Španjol
Vrijeme čitanja: 1 minuta

Dnevnički zapisi glavna su okosnica priče o kreativnosti mladih ljudi i spajanju dvaju medija. U srednjoj graditeljskoj školi Čakovec početkom studenog odvila se vrlo zanimljiva radionica. Vodila ju je Mia Maraković, studentica nastavničkog smjera Akademije likovnih umjetnosti koja je došla na poziv profesorice zaposlene u školi, Vesne Osojnički. Njezin način rada i sami radovi bili su razlog početka suradnje. Došla je na ideju da organizira radionicu na temelju dnevničkih zapisa. U tri dana učenici su imali priliku istraživati svoje kreativne sposobnosti u obliku dnevnika.

Maraković već dvije-tri godine istražuje mogućnosti likovnog izražavanja u formatu knjige. One joj služe kao polazište za daljnji rad. Bavi se idejom transformacije i iz dana u dan preobražava mrtve stranice u dnevnike visoke likovne vrijednosti.

Svoje znanje i iskustvo u tom mediju prenijela je u tri dana radionica učenicima srednje škole. Kao uvod, na stol je posložila svoje likovne knjige i dopustila učenicima da ih prolistaju i pogledaju. Zatim su vodili razgovore o slobodi i izražavanju kroz dnevnik. Svatko od njih dobio je knjigu iz knjižnice koja je bila odbačena i spremna za ispis.

Knjigu su trebali prilagoditi sebi, išarati je i osloboditi se. U ta tri dana učenici su pokazali visoku razinu kreativnosti i neopterećenost koja je rezultirala vrlo duhovitim i vizualno zanimljivim sadržajima. No tih par crteža, kolaža, slika i natpisa samo su početak. Te knjige ispunjavat će se godinu dana i na kraju će one biti izložene na izložbi u školi.

Knjige i likovnost u ovom su se projektu našle i sljubile u lijepu cjelinu. Odbačena knjiga kao podloga sukobljava se, ili nekad i nadopunjuje sa sadržajem koji mu stvaratelj namijeni. Knjiga na obje razine, kao dnevnik i kao likovno djelo, tako nikad neće izgubiti vrijednost.


(Visited 203 times, 1 visits today)

Komentari