novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

HNK u Zagrebu predstavilo program sezone 2018./19.: Umjetnički rizik kao cilj

hnk zagreb
Foto: hnk.hr
Vrijeme čitanja: 4 minute

Na konferenciji za novinare u foyeru Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu jučer je predstavljen repertoar 158. sezone naše središnje nacionalne kazališne kuće. Osvrnuvši se na sezonu koja je još u tijeku, intendantica Dubravka Vrgoč istaknula je iznimnu posjećenost kazališta, posebno dramskih i baletnih predstava, čiji su naslovi rasprodani cijelu sezonu. “Za sljedeću sezonu izdvajamo ona djela koja se svojim tradicionalnim vrijednostima nameću kao umjetničke vertikale uvijek iznova uzbudljivih pitanja i univerzalnih odgovora, kao i djela ispisana izravno rukopisom naše suvremenosti, spremna u svakome trenutku nametnuti dijalog sa svijetom u kojem živimo”, najavila je Vrgoč.

Konferenciju su svojim izvedbama glazbeno obogatili Marija Kuhar Šoša i Tomislav Mužek koji su izveli ulomke iz Mozartove “Čarobne frule”. Upravo će ova opera, naizgled bajka o dobru i zlu, a zapravo alegorijska priča o potrazi za mudrošću i prosvjećenjem duha, biti prva operna premijera sljedeće sezone. Krešimiru Dolenčiću ovo će biti petnaesta operna režija u zagrebačkom HNK. “Imam tremu, riječ je o operi koja je mnogo puta adaptirana i jako je popularna. Nadmašiti režiju Georgija Para bit će veliki izazov”, istaknuo je Dolenčić.

Sljedeća operna premijera bit će Verdijev “Trubadur” pod ravnanjem mo. Nikše Bareze i Ivana Josipa Skendera. “Trubadur” se smatra vrhuncem Verdijeva glazbenog majstorstva. Kako je istaknuo ravnatelj Opere, maestro Nikša Bareza, po prvi puta “Trubadur” će u Zagrebu biti izveden u originalnoj, Verdijevoj verziji. Posljednja operna premijera je “Žena s jezera”. Dvjesto godina nakon praizvedbe u Napulju, zagrebačka Opera po prvi će put, u koprodukciji s Opera de Lausanne, izvesti ovo Rossinijevo djelo. Iako je uloga Malcolma izvorno pisana za mezzosopran, prvi put u povijesti lik će tumačiti muškarac – proslavljeni kontratenor Max Emanuel Cenčić koji potpisuje i režiju. Od repriznih naslova naredne će sezone igrati “Turandot”, “Ukleti Holandez”, “Adel i Mara”, “Don Carlo”, “La Boheme”, “Ero s onoga svijeta”, “Nikola Šubić Zrinjski” te dječje opere “Vještica Hillary ide u operu” i “Vještica Hillary i uvrijeđeni kontrabas”.

ukleti holandez 1
[Ukleti Holandez] Foto: hnk.hr

Nagrada hrvatskog glumišta za balet “Gospoda Glembajevi”, suradnje sa svjetskim koreografima poput Patricea Barta te gostovanja poput onog u Aleksandrinskom teatru u Sankt Peterburgu s Mujićevom “Anom Karenjinom” obilježili su proteklu sezonu zagrebačkog Baleta. Prvi put zagrebačkoj će se publici u sljedećoj sezoni predstaviti koreograf Jiri Bubeniček s baletom “Metropolis”, za koji je inspiraciju našao u romanu Thee von Harbou, s uvijek aktualnim temama propitivanja odnosa čovjeka prema životnoj okolini.

Drugu baletnu premijeru obilježit će suradnja s orkestrom Opere, a riječ je o baletu “Opasne veze” koji prema romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa postavlja Giorgio Madia. On je sa zagrebačkim ansamblom surađivao na iznimno uspješnom baletu “Petar Pan”. Posljednja baletna premijera je dvočinka Angelina Preljocaja koji postavlja dvije koreografije: “Annonciation” i “La stravaganza”. U prvome dijelu Preljocaj će koreografijom pokušati progovoriti o stvaranju, nagovještenju nove umjetnosti, a u drugome o ponovnom izdizanju iz prašine i stvaranju novina, novih interpretacija i shvaćanja starog.

Od repriznih naslova, publika će moći pogledati “Smrt u Veneciji”, “Apoksiomena”, “Elizabetu Austrijsku – Sissi”, “Labuđe jezero”, “Gospodu Glembajeve”, “Petra Pana” i već tradicionalnog “Orašara”. “Raznolikost, zahtjevnost, velike umjetničke kreacije – sve nas to očekuje u sezoni koju nestrpljivo iščekujemo”, zaključio je Leonard Jakovina, ravnatelj Baleta zagrebačkog HNK.

[Elizabeta Austrijska – Sissi] Foto: hnk.hr

Drama Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu ove je sezone postavila niz uspješnica poput “Ciganina, ali najljepšeg” i “Tko pjeva, zlo ne misli” koje su mjesecima unaprijed rasprodane. “Vokacija Drame HNK ostaje spojiti nemoguće, elitnu umjetnost s narodnom. Narodno kazalište je demokratski forum u kojem izražavamo stavove”, istaknuo je Ivica Buljan, ravnatelj Drame. Iako ove sezone sam neće postaviti nijednu predstavu, Buljan dovodi zanimljiva redateljska imena.

Slavnu drama “Mačka na vrućem limenom krovu”, pričuo obitelji koja se zaplela u vlastitu mrežu laži i obmana za koju je Tennessee Williams dobio Pulitzera, postavit će Paolo Magelli. Svoju melodramu “Glumica” o kultu umjetnosti i obožavanju glumica te zadnjim danima u životu velike dramske umjetnice koju mnogi vole postavit će francuski kazališni pisac i redatelj Pascal Rambert. Zagrebačkoj publici poznat je po predstavi “Zatvaranje ljubavi” koju je 2012. postavio u ZKM-u s Ninom Violić i Goranom Bogdanom.

Već tradicionalno Drama će godinu zatvoriti premijerom 30. prosinca. Tog će datuma biti praizvedena drama “Svaki tvoj rođendan” Mire Gavrana. “Rođen sam 17. studenog. Moji rođendani mirišu na kasnu jesen, a nerijetko naslućuju skori dolazak zime.” Tim riječima počinje drama koja prati priču Zagrepčanina Marijana koji svakih deset godina slavi svoj rođendan uz obitelj. Tekst Mire Gavrana prati život zagrebačke obitelji tijekom šezdeset godina, a drama je pisana upravo za veliki glumački ansambl zagrebačkog HNK. Režiju će potpisati Rene Medvešek. “Nakon “Tko pjeva” o kojoj svi znaju sve, sada imam predstavu o kojoj nitko ništa ne zna. Gavranov tekst kao da se nastavlja na “Tko pjeva”, govori o proširenoj obitelji”, ističe Medvešek.

hnk ciganin
[Ciganin, ali najljepši]
Foto: facebook.com/hnk.hr

Suvremena interpretacija Sofoklove “Antigone” Slavoja Žižeka nudi tri moguća kraja te tragedije, a gledateljima daje slobodu u donošenju odluke o sudbini suvremene junakinje. Žižekovu “Antigonu” prošle je godine producirao Anton Podbevšek Teatar iz slovenskog Novog Mesta u režiji Matjaža Bergera, a u Zagrebu će predstavu režirati njemačka redateljica Angela Richter.

Autorski projekt prema motivima Čehovljeve “Tri sestre” postavit će Bobo Jelčić. Klasik ruske i svjetske književnosti postao je Jelčićeva polazišna točka iz koje kreće redateljsko i glumačko istraživanje sudbina junaka, ali i svih nas. Posljednja dramska premijera je “I am Europe”, međunarodna koprodukcija s Nacionalnim kazalištem iz Strasbourga i Thalia Theater iz Hamburga. U predstavi sudjeluje Lana Barić koja će sa svojim europskim kolegama pokušati odgovoriti na pitanja o današnjoj obitelji, multikulturalnoj europskoj zajednici, europskim vrednotama i povijesti, budućnosti… Režiju potpisuje Falk Richter.

Od repriznih izvedbi, zagrebačka publika moći će pogledati predstave “Peer Gynt”, “Kralj Lear”, “Ciganin, ali najljepši”, “Tko pjeva zlo ne misli”, “Tri zime”, “Ljudi od voska” i “Ispravci ritma”.

Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu nastavlja i s projektom Filozofskog teatra. Upis pretplate za novu sezonu kreće 1. lipnja, a osim lipnja, pretplata će se moći kupiti i kroz rujan. Po prvi puta, moguć je i online upis pretplate.

Be social

Komentari