Intervju

Irena Žilić: “Pjesme su neka vrsta zapisanih trenutaka”

Foto: facebook.com/irena.music
Vrijeme čitanja: 4 minute

Iščekivanje 10. Ferragosto Jama ulazi u ciljnu ravninu, a za nekoliko dana Orahovačko jezero pohodit će tisuće i tisuće ljubitelja dobre glazbe. Irena Žilić već je nekoliko godina zanimljivo hrvatsko kantautorsko ime pa smo ovom prilikom porazgovarali o hvaljenom ovogodišnjem albumu “Haze”, promocijama kojima je predstavila album, suradnjama, sceni i, naravno, nastupu na jubilarnom desetom Ferragostu.

Ovogodišnji album “Haze” vani je već više od četiri mjeseca. Kritika ga je itekako prihvatila, a kako se tebi čini da ga je prihvatila publika?

Komentari koji dođu do mene su jako pozitivni i uglavnom mi se čini da je onima koji prate moju muziku najviše za uho zapela promjena tj. pomak prema naprijed po pitanju zvuka i produkcije.

Mora se priznati da je primjetan priličan zaokret od prvog albuma, ne toliko na liričkom, koliko možda na glazbenom planu, s obzirom na to da si i na “Travelling” imala nadahnjujuće i intimne stihove. Kako se taj zaokret u razdoblju od tri godine između dva albuma dogodio?

Zaokret je došao prirodno, kao posljedica napisanog materijala, želje da ovaj album bude ipak drugačiji od prvijenca, i da ja napravim određene stvari koje sam smatrala da trebaju biti sastavni dio novog albuma. Budući da je sam proces stvaranja pjesama bio dosta drugačiji nego na “Travelling”, vjerujem da je i to ostavilo ipak određeni “otisak”.

Produkcija albuma je naprosto fantastična. Kako je došlo do suradnje s Markom Mrakovčićem?

Mark i ja smo surađivali i na prvom albumu, i bila sam već tada jako zadovoljna s njegovim pristupom produciranju. Prije snimanja drugog albuma imala sam određene smjernice oko toga u kojem smjeru želim da ide snimanje tj. htjela sam nešto drugačiji pristup radu i više eksperimentiranja nego na prvom albumu. S Markom je u takvom okruženju vrlo lako raditi, i mislim da je tad i najkreativniji pa zato nije bilo upitno želim li da sudjeluje u snimanju i produkciji.

Foto: Martina Trbuščić / Ziher.hr

Je li “Haze” u potpunosti ono čemu si težila i smatrala ga svojim osobnim dnevnikom? Što ti kao autorica stihova trebaš napraviti da pjesmu zaokružiš pa da postane onakva kakvom je želiš prenijeti drugima?

“Haze” je finalno ispao jako dobro i smatram ga nekom vrstom zapisanih trenutaka, kao i sve pjesme koje napišem. Teško je u potpunosti zanemariti činjenicu da će ga slušati netko tko nisam ja pa se intimnost materijala ipak bar djelomično prilagodi tome. Nemam neki poseban proces završavanja pjesme niti smatram da po pitanju forme trebam nešto zadovoljiti da bi pjesmu smatrala završenom. Više je stvar osjećaja da znam da je pjesma gotova i da nemam potrebu više išta mijenjati ili dodavati.

Bilo je nekoliko koncertnih promocija u Splitu i Zagrebu, a uskoro slijedi ponovni nastup na Ferragostu. Razlikuješ li festivalske nastupe od nešto intimnijih i manjih mjesta kada nastupaš? Mijenja li se tvoj pristup prema okruženju?

Svaka vrsta nastupa ima svoje pluseve i minuse, i uvijek finalnom dojmu najviše doprinese publika i sama organizacija. Iako je Ferragosto festival u svakom smislu te riječi, nosi sa sobom određenu vrstu intime i opuštenosti, neovisno o kojem je stageu riječ, tako da smatram da mu je to i velika prednost za nastupe. Što se tiče ovogodišnjeg nastupa, iako se radi o festivalskom nastupu prilagodili smo se činjenici da nastupamo na Izštekanom stageu pa dolazimo sa smanjenim opsegom instrumenata, ali u punom sastavu benda.

Koje su za tebe bitne odrednice za koje smatraš da album općenito treba sadržavati? Tražiš li ponekad stilsku inspiraciju u svojim uzorima ili većinom se to svede na vlastiti doživljaj svega nakupljenog kroz dugogodišnje glazbeno iskustvo?

Iskreno nemam “idealnu formu” koju smatram da svaki dobar album treba zadovoljavati ili imati. Postoji puno faktora koji su mi bitni, a to je osjećaj i atmosfera albuma, priča i poanta, zvuk, način na koji je album snimljen itd. Kad sam radila na svojim albumima, oba puta sam imala drugačiju viziju i želju što želim postići te sam težila drugačijim stvarima. Smatram da je kreativnost reprodukcija nečeg vlastitog i utjecaja koje imamo iz okoline, nebitno u kojem obliku su takvi utjecaji “upijeni”. Iz tog razloga mislim da je bitno slušati/gledati/čitati i proučavati stvari oko sebe, ali i stvoriti sebi prostor i odmak od poznatog kako bi se mogao formirati vlastiti način izražavanja.

Nekako se neizostavno čini pitanje naše scene. Ovogodišnji Ferragosto Jam zaista je okupio odlične mlade i starije kantautorice i kantautore s “naših prostora”, a potražnja za ulaznicama je velika. Možeš li reći svoje mišljenje o relativno velikom napretku nešto ipak alternativnije i indie scene posljednjih godina, s obzirom na to da si i sama zaslužna za dobar dio popularizacije.

Vjerujem da su po pitanju razvoja ovakvih festivala i događanja uvelike zaslužni pojedinci koji entuzijazmom uspijevaju otvoriti prostor za nešto što nije unutar granica trenutnog glazbenog mainstreama, a što naravno doprinosi i nama izvođačima. Međusobna povezanost je u biti jedan od glavnih razloga zašto ovakvi glazbeni projekti i izvođači mogu opstati, jer svi ovisimo o publici i dostupnosti iste.

Slavljeničko deseto izdanje Ferragosto Jam festivala održat će se na Orahovačkom jezeru gdje će od 3. do 6. kolovoza na pet pozornica nastupiti više od 30 izvođača. Popis predvode Bajaga i Instruktori, Pips, Chips & Videoclips, Elemental, Krankšvester, Lovely Quinces, Repetitor, Sajsi MC, Mašinko, Jonathan, Bolesna braća i mnogi drugi. Max i Igor Cavalera, osnivači Sepulture, stižu u Orahovicu 1. kolovoza na veliko zagrijavanje za 10. izdanje Ferragosto Jam festivala, a kao predgrupa nastupit će She Loves Pablo.

Ulaznice za Ferragosto Jam #10 mogu se pronaći u pretprodaji po cijeni od 110 kn (festivalska ulaznica), 230 kn (Ferragosto Jam paket) te jednodnevna ulaznica za 80 kn (110 kn na dan festivala). Ulaznice za koncert Maxa i Igora Cavalera u pretprodaji iznose 80 kn (na dan koncerta 100 kn), a svi oni koji imaju festivalske ulaznice za ulazak na Cavalere trebaju izdvojiti dodatnih 40 kn. Prodajna mjesta su Dirty Old Shop, Blues (Orahovica), Exit (Osijek), Štedna (Virovitica), KKC Pixel (Koprivnica), Okac (Županja), Fontana (Đakovo), Tom Klub (Požega), Dallas Music Shop (Rijeka) i Caffe-Night Bar City (Valpovo). Također, ulaznice je moguće kupiti na Entrio prodajnim mjestima i online.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije. 

Be social

Komentari