Istaknuto
16.09.2018.

Novi ravnatelj zagrebačke Opere prvi je stranac na tom mjestu od samostalnosti Hrvatske. Otkrio nam je na što će staviti naglasak u svom četverogodišnjem mandatu, ali i za koji nogometni klub navija te što mu je skriveni talent.

06.09.2018.

Na jednom mjestu okupili smo najzanimljivije koncerte koji nas ove jeseni očekuju u Zagrebu i Rijeci. Pred nama je sjajna jesen koju će obilježiti Deafheaven, God Is An Astronaut, Editors, Jethro Tull, Mudhoney, ali i brojni domaći izvođači.

Knjige

Izvještaj – Predstavljanje novog romana Slavenke Drakulić napunilo ZKM

15.12.2016. Tena TrstenjakFoto: www.facebook.com/fraktura.hr

U ponedjeljak, 12. prosinca u prepunoj dvorani Polanec Zagrebačkog kazališta mladih održano je predstavljanje novog romana Slavenke Drakulić, Mileva Einstein, teorija tuge. Uz samu autoricu, o romanu su govorile i Anera Ryznar s Filozofskog fakulteta u Zagrebu i književnica Irena Vrkljan, dok je cijeli razgovor moderirao Seid Serdarević, glavni urednik izdavačke kuće Fraktura koja je i izdala autoričin novi roman.

Roman o Milevi Einstein treći je nastavak uvjetno nazvane trilogije o inspirativnim ženama koje su živjele u sjenci svojih ljubavnika koju sačinjavaju romani o slikarici Fridi Kahlo (Frida ili o boli, Profil 2007.) te roman o Dori Maar, partnerici velikog Pabla Picassa (Dora i Minotaur, Fraktura 2015.). Sama autorica navodi kako su u sva tri romana osnovna građa bile već postojeće biografije tih likova, no u svakoj je nešto nedostajalo i jedini način da ona sazna nešto više je bio da to sama izmisli.

Milevina teorija tuge

Autorica je objasnila da je njezina motivacija za ovaj roman bilo pitanje kako je moguće da žena predodređena za visoka znanstvena postignuća, koja je na kraju krajeva i krenula ostvarivati, završi izolirana u golemom oblaku tuge i usamljenosti. Svi problemi i tegobe s kojima je bila suočena kroz život, od njezine šepavosti i neprihvaćenosti od strane drugih, patnje zbog neuspjelog braka s Albertom do smrti djeteta, materijalnih teškoća i shizofrenije mlađeg sina, onemogućili su Milevi da ostvari silan potencijal koji je nosila u sebi.

Sam roman strukturiran je u pet poglavlja, od kojih svako predstavlja topos u kojem je Mileva boravila u periodu od 1914. do 1933. To su redom kuhinja, vlak, bolnica, balkon i sanatorij. Sva događanja iz Milevina života koja su tome prethodila ispripovijedana su u obliku njenih prisjećanja i refleksija o njima.

Gošće ovog predstavljanja osvrnule su se na vrlo zanimljive aspekte romana govoreći o općenitom položaju žena na početku 20. stoljeća, percepciji ljudi o psihičkim bolesnicima i patrijarhatu. Upravo je patrijarhatski odnos u obitelji bio ono što je Milevu Einstein stajalo njezina vlastita probitka i ostvarenja. Moderator Seid Serdarević je publiku uveo u priču o romanu pročitavši sam početak romana, pismo Alberta Einsteina njegovoj, tada već dugogodišnjoj supruzi, Milevi. Iz njega se već jasno ocrtava pozicija glavne junakinje romana i silna patnja i alijenacija koja se kroz roman sve više produbljuje. Anera Ryzner navodi kako je ovim romanom na neki način poremećena slika o Albertu Einsteinu i izbrisana njegova ružičasta simbolika pop kulture.

Više o bolnoj sudbini u Mileve Einstein saznajte sami pročitavši izvrstan novi roman Slavenke Drakulić u Frakturinom izdanju.

(Visited 62 times, 1 visits today)

Komentari