novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Glazba

Izvještaj – Tihomir POP Asanović i Prijatelji: Rasplesani glazbeni vremeplov za pamćenje

tihomir
Foto: Margarita Vlaović/Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 5 minute

Kada u koncertnoj najavi pročitate da se legendarni Tihomir Pop Asanović vraća na pozornicu nakon više od 40 godina pauze i još ga pri tom tako svježeg vidite na pozornici zapitate se, ni manje ni više, nego koliko taj čovjek ima godina? Pogotovo kad ga onako svježeg, na pola ozbiljnog na pola nasmiješenog ugledate na pozornici.

Veliki Tihomir Pop Asanović

Potrebno je kratko ukazati na njegovu stvaralačku pozadinu, pogotovo mlađim glazboljupcima koji sve više cijene ovu kvalitetu i jazz-rock, funk zvuk koji postaje sve teže ponovljiv na suvremenoj domaćoj glazbenoj sceni. Svi okupljeni u petak u Vintage Industrial Baru uvjerili su se kako to izgleda i kako izvrsno zvuči. Ipak se radi o znalcu koji se profesionalno bavi glazbom od svoje 16. godine kada je počeo nastupati s velikim plesnim orkestrom Radiotelevizije Skopje, a orgulje je započeo svirati – gdje drugo nego u crkvi, pa je tako dobio i nadimak “Pop”.

Ako pomislite na neko veliko glazbeno ime s domaće i /ili Ex-Yu scene, vrlo je vjerojatno da je ovaj gospodin u nekom trenutku surađivao s većinom njih. Počevši od grupe Time, Pro Arte, September i Yugoslavenske Pop Selekcije pa sve do pojedinačnih glazbenih legendi kao što su Josipa Lisac, Zdenka Kovačićek i neizbježni Boško Petrović s kojim je Asanović, svirajući sedamdesetih u Istočnom Berlinu stekao titulu četvrtog top jazz orguljaša Europe.

Sada, nakon zadnjeg izdanog albuma “POP” (1976.), predstavlja  nadolazeći studijski album Povratak prvoj ljubavi/ Return To The First Love” u CD i LP izdanju Croatia Recordsa, a među glazbene legende uvukle su se i suradnje sa Sašom Antićem (TBF) i mladim reperom Tone Tuorom, koji se pridružio i kao jedan od koncertnih gostiju iznenađenja.

tihomir
Foto: Margarita Vlaović/Ziher.hr
Iznenađena publika

Koncert je s kašnjenjem od pola sata započeo energično s takvim FeelGood vibracijama da se publika od te siline nije snašla bar prvih par pjesama. Otkad je Tihomir Asanović zasjeo za svoj Hammond Sk2, budnim okom motreći i još budnije pogledom dirigirajući nevjerojatno talentirane, uvježbane vrhunske glazbenike, večer nije mogla krenuti u krivom smjeru. Krenula je u rasplesanom, nostalgičnom smjeru vođena pozitivnom energijom koja je obuzela ne baš pretjerano napunjen Vintage. Zasigurno nedovoljno publike koliko su POP i njegov bend Prijatelji zaslužili.

Genracijski jaz, koji je bio također na simpatičan način bio prisutan u i publici, na pozornici je zaokružila nevjerojatna Sabrina Hebiri (Riječanka koja pjeva od svoje 13. godine, a široj publici se predstavila još 2011. nastupom na Dori). Bilo je zanimljivo vidjeti pomalo začuđenu stariju publiku koja je došla čuti pjesme svoje mladosti i nas “neke nove klince” koji, eto čuda zavolješe đuskanje na ex-yu funk disco delicije koje sve češće možemo čuti i u selekcijama DJ-eva manje ili više underground zabava.

tiho
Foto: Margarita Vlaović/Ziher.hr
Nevjerojatna Sabrina Hebiri

Jedna od novih stvari koja je za uvod zagrijala prisutne Lažov vrlo je uvjerljivo prenijela ono što je potvrdila Sabrina riječima kako se super osjeća. Tako je i djelovala, a uspjela je i zadržati pažnju publike tijekom cijelog koncerta. Sa svojom pozitivom, rasplesanošću ugodnom komunikacijom s publikom, ali i članovima benda, uspjela je povezati sve konce ove divne glazbene večeri i potaknuti publiku na sudjelovanje.

Nakon hita Mali crni brat ili kako je Asanović šaljivo došapnuo Sabrini – Meine kleine schwarzer Bruder, publika je shvatila da njihanje i povremeno “plesuckanje” neće biti dovoljno te da je došlo ozbiljno vrijeme za aktivaciju kukova u ludom spletu groovy funky zvukova. Stoga ni ne čudi komentar iz publike “Amazonka!”. Svi okupljeni postali su dio funky plemena poneseni srčanim Sabrininim glasom, raznesen nevjerojatno skladno divljim bongosima i perkusijama Hrvoja Rupčića, gitarskim solažama Jana Modera i Joea Pandura, a David Morgan je također vodio čvrstu bubnjarsku igru, te se tu i tamo ubacio u koji duel s Rupčićevim perkusijama (na opće oduševljenje publike).

Sve je to djelovalo toliko prirodno kao da je spontano, a opet toliko avangardno profesionalno. Pogotovo kod starijih stvari koje su donijele najviše uzvika i sreće. Ipak se znatno osjeti nova produkcija i aranžmani pjesama s nadolazećeg albuma, koje su kvalitetne, ali imaju taj moderni, pitkiji štih (za, nadamo se, širu publiku). Neke stvari poput ove ili pak mega-hita, zlatne stvari koncerta Majko Zemljo i Domovino Moja , mogle su bez da se itko požali trajati u beskonačnom koncetnom “loopu”.

tihomir
Foto: Margarita Vlaović/Ziher.hr
Uigrani Prijatelji i predivne solaže

Bis na bis hitova, potaknuti već rasplamsalom publikom koja je energično pljeskala u ritmu i pjevala refren Majko Zemljo, sama uz pratnju pozadinske svirke sastava. Tu se pridružio i glazbeni gost Drago Jelić (YU Grupa). Neopisivo je to, meni laiku, prenijeti bilo kome tko nije sinoć bio tamo. Te solaže, svakog instrumenta zasebno, neopisivo su razigrane, one od kojih ti se grči lice od gušta. Brzina kojim POP-ovi prsti klize po električnim orguljama, kao obuzeti, zadaju ritam ostatku sastava koji točno zna kada ulijeće i kada ima svoju priliku za iskazati se solažom. Bila to lucidna solaža na flauti (toliko rijetko je imamo prilike čuti, a zvuči izrazito zanimljivo), klarinetu, sočni bas Davora Črnigoja  ili izrazito upečatljivi perkusijski solo koji je trajao toliko dugo da publika više nije imala snage pljeskati. Nije boljelo, jer su umjesto svi upali u plesni vrtlog.

Ludo momče Makedonče i ostale instrumentalne stvari čuli smo kada bi Sabrina napustila pozornicu ostavljajući stare znalce da pokažu svoje vještine. Tu se dogodila i koja balada, međutim soul funk balade u ovom izdanju previše su ugodno plesne. Pred kraj koncerta (koji je trajao više od dva sata) na novu stvar Days of Daze pridružio se u scensko-vizualnom izdanju s bucketheadom na glavi i s rap-sekvencom Tone Tuoro koji se također poput MC-a pobrinuo da podigne publiku na izmacima snage.

tihomir
Foto: Margarita Vlaović/Ziher.hr
Koncert koji niste smjeli propustiti

Fenomenalna večer koja je glazbom spojila staro i mlado, nekad popularne zvuke koji se opet vraćaju “u modu”, ples, energija i profesionalni glazbenici koju su dušu i notne zapise ostavili na pozornici Vintage Industrial Bara. Nadamo se da će u njihovom stvaralaštvu nadalje biti što manje pauza, što više publike koja je spremna izaći iz svojih zatvorenih ljuskica i osloboditi funk u sebi, obrgliti zvukove iz naftalina i zaliti ih ljubavlju.

Svima koji nisu bili, nažalost moram priznati da su mnogošta propustili, uz i dalje neizbrisiv trag nezaboravne večeri u Vintageu. Hvala Tihomiru POP-u Asanoviću, njegovom mladom duhu, nevjerojatnoj energiji tog čarobnjaka nad tipkama bez čije kreativnosti, marljivosti i ljubavi prema ovoj glazbi, ne bi bilo ni nas – novih, mladih štovatelja Yugo Funka i svih njegovih nevjerojatnih glazbenih derivata.


Be social
Što misliš o ovome koncertu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari