Film

Komentar – Dodjela nagrada Emmy 2018: Gdje je nestala raznovrsnost?

emmy
Foto: facebook.com/MaiselTV
Vrijeme čitanja: 2 minute

Kod svake se nove dodjele nagrada može donijeti isti zaključak – oni koji dodjeljuju nagrade odlučuju da će svake godine odabrati nekoliko naslova koje će okititi kao ratne veterane, što iz showa izbacuje još jednu vrstu raznovrsnosti, priključujući je tako onoj protiv koje se Hollywood revno počeo boriti kako bi ostao u trendu (tu se, naravno, misli na borbu protiv prevlasti bijelaca i muškaraca u industriji). Raznovrsnost koja je prisutna kod svake dodjele nagrada, pa tako i u dodjeli nagrada Emmy, jest ona u kategorijama, čime se onda barem poštuje raznovrsnost formata televizije (možda i previše).

Kao svojevrsni se Akademijin ljubimac ove godine nametnula komedija o židovskoj domaćici iz 50-ih na putu prema vrhu stand-up komedije, The Marvelous Mrs. Maisel, a neki favoriti kritike, poput lanjskog ljubimca The Handmaid’s Tale i FX-ove satirične komedije Atlanta, potpuno su zanemareni. Večer je ipak prošla bez previše povijesnih okretnica, s mlakim voditeljima, referencama na politiku kao već standardnim sastojkom, a jedini šokantan događaj bila je prosidba. Dobar, stari Hollywood.

Toliko zanimljivih serija, ali ne zaboravimo na Game of Thrones

Mnogi ovogodišnju dodjelu nagrada Emmy opisuju kao svojevrsnu borbu između HBOa i Netflixa, odnosno između „prave“ televizije i one online. Obje su produkcijske kuće prednjačile u nominacijama u svim kategorijama, a onda i u broju kipića koje su spremile u džep, u čemu su ostali izjednačeni. HBO je tako primjerice odnio nagrade za obje sporedne uloge u dramskim serijama (Peter Dinklage u Game of Thrones i Thandie Newton u Westworld), a osvojio je i grand prix, odnosno Emmy za najbolju dramsku seriju za Game of Thrones, što je vjerojatno dosadilo i njima samima.

emmy
Foto: facebook.com/WestworldHBO

Netflix se, između ostalog, okitio glavnom ženskom ulogom u dramskoj seriji (Claire Foy za ulogu kraljice Elizabete u The Crown), sporednim ulogama u mini seriji (Jeff Daniels i Merrit Wever u Godless) i najboljim scenarijem za mini seriju (Black Mirror). Ovim dvjema produkcijskim kućama odmah za petama je bio FX, koji su osvojili Emmyje za najbolju mini seriju (The Assassination of Gianni Versace: American Crime Story), najboljeg glavnog glumca u mini seriji (Darren Criss) i najboljeg glumca u dramskoj seriji (Matthew Rhys u The Americans).

No vjerojatno najupečatljiviji pobjednik večeri je Amazonova komedija The Marvelous Mrs. Maisel koja je pokupila Emmy za najbolju režiju i scenarij (Amy Sherman-Palladino), najbolju glavnu glumicu (Rachel Brosnahan), najbolju sporednu glumicu (Alex Borstein) te za najbolju komediju, čime je ova serija u potpunosti dominirala svojom kategorijom.

Na zapadu ništa novo

Dok će se sada dan ili dva raspravljati o toaletama, možda o dolasku Donalda Glovera u liku Teddyja Perkinsa (koji je u njegovoj seriji Atlanta direktna referenca na Michaela Jacksona) i definitivno o neočekivanoj prosidbi Glenna Weissa tijekom primanja nagrade za režiju Oscara, serije i njihovi autori će ili progutati razočaranje ili otploviti na krilima uspjeha te nastaviti stvarati neovisno o ovim nagradama, a iduće će godine Game of Thrones konačno posljednji put osvojiti Emmy za najbolju dramsku seriju i omogućiti drugim dramskim serijama da na dodjelu dođu barem s mrvom nade.

Be social

Komentari