Istaknuto
05.12.2018.

I ove srijede stižu glazbeni noviteti. Glasujte za za najbolje singlove proteklog tjedna i pomaknite svog favorita na ljestvici.

03.12.2018.

Pažljivo pratite portal jer ćemo u člancima sakrivati najbogatije i najvrijednije nagrade do sada.

Intervju

Matjaž Manček & Andraž Kajzer (MENT): “Nadamo se da MENT jednom više neće biti potreban”

25.01.2018. Tin ĐudajekFoto: Press

Iako tek četvrti po redu, MENT je u veoma kratkom roku stekao izrazitu popularnost i epitet najvećeg showcase festivala u regiji. Ovogodišnji festival održat će se od 31. siječnja do 2. veljače, a organizatori najavljuju nikad više izvođača, posjetitelja i zanimljivosti. Ususret još jednom festivalu zamolili smo organizatorski duo Matjaža Mančeka Andraža Kajzera da nam odgovore na nekoliko pitanja.

Što je MENT? Što njegov naziv označava?

Naziv označava: exciteMENT, developMENT, improveMENT, engageMENT, experiMENT, encourageMENT, manageMENT, entertainMENT, knowledgeMENT, involveMENT… Sve u  svemu – zaokret u MENTalitetu.

O čemu se u MENT-u radi?

MENT Ljubljana je glazbeni festival i konferencija koja promovira dobre bendove koji većinom dolaze iz Europe, ali i šire, te stvara platformu kako bi se europskim glazbenim profesionalcima omogućilo da se međusobno upoznaju, steknu kontakte, prošire znanja i mogućnosti.

Kada je i kako sve počelo?

Počelo je zbog nedostatka takvog tipa događaja u Sloveniji i potrebe za njim, s glavnom namjerom poticanja lokalnih i regionalnih glazbenih produkcija i njihovih profesionalnih sektora. Prvi festival bio je od 4. do 6. veljače 2015.

Što MENT čini drugačijim od drugih “showcase” festivala?

Beskompromisno organiziranje, gdje su umjetnikov inovativan kreativni output, kvaliteta live nastupa i ‘edgy’ stav glavni kriteriji. Geografski se fokusiramo na naše susjedstvo – od Makedonije do Italije i šire istočnoeuropske regije s mnogim baltičkim, ruskim, ukrajinskim i bjeloruskim umjetnicima i profesionalcima.

MENT

Foto: Press

Po čemu će se ova godina razlikovati od dosadašnjih?

Više bendova, više glazbe, više delegata, više ljudi, više prostora, ista kvaliteta i isti ‘coolness’. 😉

Moramo spomenuti nekoliko novih delikatesa – poseban stage, postavljen od strane beehype-a, globalnog glazbenog webzinea, skupa eksperimentalnih showova i projekcija u suradnji sa Slovenskom Kinotekom i Kapelica Gallery te nastavak appointMENT projekta u kojem vizualni umjetnici (ove godine također i neki Hrvati) dizajniraju postere za svakog MENT umjetnika.

Koga se najviše veselite čuti uživo?

MENT je festival s onoliko headlinera koliko je i showova. A mi živimo i dišemo sa svim odabranim umjetnicima sada već mjesecima tako da se veoma veselimo svakom od njih 70!

Kako izgleda proces odabira? Kako tražite i birate tko će nastupati na MENT-u?

Otvorimo poziv za prijave u lipnju, zatim dvoje nas nekoliko puta prođe popis (ove godine prijavilo se više od njih 1500), traži i nalazi dodatne informacije o kandidatima u različitim relevantnim izvorima, pokušava primijeniti sve moguće relevantne kriterije kako bi konačno osmislili program s nadom da će biti eksplozivan, raznolik, dinamičan, pokazati najbolje od trenutne produkcije svih spomenutih fokusnih regija. I da će se, na koncu, prodati i neke ulaznice.

Koji je konačan cilj MENT-a?

Da MENT više neće biti potreban – zaokret u MENTalitetu.

Koja je uloga Hrvatske u festivalu?

S obzirom na to da ste nam najbliži susjedi, veza s vašom scenom je od životne važnosti, ne samo za MENT, već za obje scene uopće. Upravo stoga dodatno ulažemo u promociju i komunikaciju s vašim tržištem. Također ugošćujemo mnoge hrvatske bendove. Ove godine su to: Svemirko, M.O.R.T., Chui, Cojones, High5 i slovensko-hrvatski Kali Fat Dub.

MENT

Foto: Press

Kako ste pronašli i zašto ste odabrali spomenute hrvatske umjetnike na festival?

Na isti način i iz istog razloga kao i sve ostale – većina se njih prijavila, neki od njih su bili praćeni i pozvani zato što nam se činilo da se uklapaju u profil ovogodišnjeg programa.

Zašto ste odabrali da MENT bude zimski festival, a ne ljetni, što je popularniji tip festivala?

Zato što zimska hladnoća sve tjera da uđu u klubove i zapravo poslušaju bendove.

Tko su posjetitelji vašeg festivala i što mogu naučiti o MENT-u?

Zovu se MENTalci (MENTals) i mogu naučiti o glazbi, kreativnosti, eksperimentu, biznisu, životu i ostalim važnim stvarima.

Je li smisao MENT-a samo u partijanju, slušanju glazbe i zabavi ili se radi o učenju, razvijanju i istraživanju sve u jednom?

Da.

(Visited 209 times, 1 visits today)

Komentari