novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Intervju

Grgur Akrap (Noćno lovište): “Slike se rađaju strpljivo i na sebe talože slojeve vremena”

noćno lovište
Foto: Press
Vrijeme čitanja: 2 minute

Povodom izložbe Noćno lovište, koja se otvara u petak, 19. svibnja u Knjižnici Marije Jurić Zagorke, imali smo priliku pričati s autorom Grgurom Akrapom.

Reci mi nešto o sebi, svojem akademskom i slikarskom obrazovanju i putu, izložbama, nagradama i rezidencijama.

Završio sam Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu 2013. godine na nastavničkom odjelu u klasi prof. Damira Sokića. Imao sam nekoliko samostalnih i nešto više skupnih izložbi. Od važnijih nagrada spomenuo bih nagradu na Zaprešićkim minijaturama, koja mi je od posebnog značaja, zatim nagrada za mladog umjetnika na 3. Bijenalu slikarstva i nagrada Muzeja suvremene umjetnosti na 6. Zagrebačkom salonu.

Nisam fan rezidencija, ali tko zna, možda se jednog dana odvažim i na takvu avanturu.

Što te najviše formiralo u slikarskom razvitku?

Sposobnosti ovladavanja slikarskim medijem najviše su odredili moj slikarski put. U procesu slikanja nastojim koristiti tuđa i svoja iskustva u pronalaženju rješenja za slikarske probleme. Svako novo znanje o pristupu slici usmjerava me i definira moje buduće interese i slikarska nastojanja.

Koliko je trebalo za ovaj ciklus?

Ciklus noćnog lovišta tek je započet i na izložbi ću se predstaviti s četiri nova rada iz tog ciklusa. Slike se rađaju strpljivo i na sebe talože slojeve vremena koji oblikuju njezin izgled i smisao.  Na samo četiri slike radio sam oko sedam mjeseci, nisam siguran jesam li postao kritičniji prema svojim radovima ili sam samo postao sporiji.

Što za tebe znači noćno lovište ?

Lakše mi je u definiranju reći ono što Noćno lovište nije nego što jest. Ne radi se o nekoj jasnoj misaonoj konstrukciji ili želji da nešto kažem. Više je riječ o metamorfozi promjenjivog unutarnjeg svijeta u ovaj vidljivi vanjski u čemu je medij slikarstva moje jedino pravo izražajno sredstvo. Na prvoj razini, razini prepoznatljivosti, slike prikazuju svijet lovaca i lovine obavijenog mrakom i tišinom. Na tri slike lovina je trapezoidnog oblika i podsjeća na ražu (odabir raže relevantan je samo zbog geometrije oblika), a na četvrtoj slici lovac još uvijek traga za svojom lovinom. Tek kada sam dovršio slike uočio sam da se u trapezoidnom liku lovine krije još jedna geometrija, koja naizgled svjetovne prizore transformira u nešto posve drugačije.

Kako biraš motive slika i koliko su ti bitni?

Motive slika biram prema unutarnjem impulsu i nastojim izbjeći bilo kakav pokušaj da verbalno opravdavam sliku prije njene materijalizacije.

Koliko ti je bitna estetika slike?

Izuzetno važnu kategoriju slike zauzima estetika slike u mojem radu. Potrebna je vještina, iskustvo i domišljatost da svoja unutarnja stanja uobličite u privlačan slikarski jezik, a vrlo često to mi ne polazi za rukom.

Što ti je bitno postići u slici i misliš li da si to postigao u ovim slikama?

Čini mi se da smisao slike stalno mijenja svoje prebivalište, vjerujem da od tuda i potječe nevjerojatan broj slika koje su kroz povijest nastajale, a i danas u novom obliku imaju potrebu postojati. Procjenu svoga uspjeha ili neuspjeha prepustit ću publici i vremenu.

Kako je danas biti slikar u Hrvatskoj?

Teško i izazovno, ali to je ono što zaista volim biti.

Postoje li budući projekti?

Rađaju se nove ideje, ali trebam im dati vremena da vidim plodove koje će donijeti.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije. 

Be social

Komentari