Intervju

One Piece Puzzle: „Deremo Rokamo i Guzimo na audio-vizualnom upriličenju koje spremamo publici“

Foto: Kristijan Vučković
Vrijeme čitanja: 5 minute

Povodom nastupa riječkog benda One Piece Puzzle u sklopu Good Vibrations programa Vintage Industrial Bara u srijedu, 25. svibnja, morali smo saznati neke stvari o ovom zanimljivom i krajnje glasnom sastavu koji ima što za reći. Službeno se predstavljaju kao interventno-subverzivni i između ostalog fiskalno desno orijentirani. Tijekom godina postojanja objavili su tri albuma – ”Sirimmirissjeneboje eli patetika postoperatorija”, “13 zlatnih hitova” i “Obiteljska simfonija”, a trenutno rade na novom izdanju koje će svjetlo dana ugledati kada bude “povoljna politička situacija”. Do tada možemo uživati u prvom singlu Politika s novog albuma čije se ime čuva u strogoj tajnosti. Dok čekaju povoljne političke vjetrove, sviraju po Lijepoj nam našoj i promoviraju novi album u izmijenjenom sastavu, tako da se ne iznenadite kada na pozornici ugledate pjevačicu Anu prezimena Balkana (a.k.a. Maca Šefica) i basista Svemira Travicu. Pa da ih pitamo što su smislili i što misle u oluji svih ovih događanja:

Koja je priča iza imena “One Piece Puzzle”? Muči me to još otkako ste svirali kao predgrupa Hladnom Pivu na Šalati 2007. Inače, deveta godišnjica toga koncerta bit će upravo u srijedu u Vintage-u.

Jednodjelna Puzla je ime koje je dobro odgovaralo različitim životnim afinitetima ljudi koji su u bilo kojem trenu bili članovi OPP kolektiva. Ljudi i kombinacija afiniteta još uvijek funkcioniraju, pa se zato naziv OPP održao.

Što znači u vašem predstavljanju da ste fiskalno desno orijentirani? Isti porez bez obzira na imovinski cenzus, iliti isti porez za bogate? Nešto drugo?

Fiskalno desničarenje je želja za dobrovoljnim solidariziranjem bez prisile. Tj. predstavili smo se i kao bend za vjenčanja i kao bend za pogrebe, ali ipak ne čekamo ispred mrtvačnice kako bi obiteljima preminulih svirali u njihovim trenucima tuge, a da to moraju platiti. Da pojednostavimo: Zašto da iz svojih ustašaca odvajamo za ljude koji sjede u Hrvatskom državnom saboru i kojekakvim drugim sumnjivim institucijama?

Prvi singl s novog albuma zove se Politika za čije ste izdavanje čekali povoljnu političku situaciju u zemlji pa da i to riješimo – što mislite o političkoj situaciji u zemlji?

Kao što već rekosmo jednom prilikom, ”prava” politička situacija u zemlji za hit poput ”Politike” traje već 20-ak godina, pa po svemu sudeći nismo ni uranili ni zakasnili. Dovoljno je da se okrenete oko sebe i situacija naše drage male zemljice bit će vam kristalno jasna, ne moramo puno palamuditi oko toga. Svatko zna što mu je činiti.

Kakva je Rijeka kao grad za život i koje su prema vašem mišljenju razlike u pogledu na svijet u Rijeci, Zagrebu, pa i cijeloj Hrvatskoj u konačnici?

Zanemarimo motocikliste na trenutak… Rijeka ima jednu specifičnu klimatsko/geografsku pogodnost za luđake. Brdovita je i izrazito često pada puno kiše. Čovjek stvarno treba imati nove gume na automobilu kako bi ga neometano pokretao i sigurno zaustavljao. Javni prijevoz funkcionira polu-dobro, pa puno ljudi u jednom trenutnu odluči oprobati sreću korištenjem bicikla, koji u Rijeci zovu ‘bicikla’, u ženskom rodu. Većina ljudi koji probaju koristiti ‘biciklu’ kao prijevozno sredstvo – brzo odustane zbog riječke geografije i drugih faktora. Ali oni koji odluče ne odustati, postaju potpuni fanatici koji voze svoja dvokotačna vozila po brdovitim cestama ispunjenim naseljima koje su sve samo ne prilagođene za vožnju biciklista. Događaju se čudne stvari, ljudi razvijaju tajne jezike, sudjeluju u tajnim zabavama i druženjima, kupuju usku odjeću, ‘pimpaju’ pedale. Jednom normalni obiteljski ljudi postaju sportaši sposobni dnevno prelaziti stotine kilometara na svojim metalnim hobi-konjima okićenim led svjetlima. Za ostale gradove ne možemo navoditi primjere.

Što vas trenutno najviše živcira/ inspirira u životu?

Armageljona inspirira Akceleracija i P-funk, a drkaju ga stvari poput loše hrane i neefikasnog državnog aparata podređenog samog sebi. Ostatak benda se suzdržao od odgovora na ovo pitanje.

Da nisam hrvatski državljanin iz Rijeke bio bih?

Ana Balkana:  Vila Velebita.
Armageljon: Ja bih bio Ja, s umom raspoređenim u jato galebova.
Svemir travica: Kad bih već mogao birati – ne sa ove planete.
Gospodin T: odbija komentirati

Otvoreni ste za suradnju i tijekom godina surađivali ste na predstavi „Dolina ruža“ Ivana Vidića za koju ste napisali pjesmu Da!Da!Da! Postoji li nešto zbog čega biste odbili suradnju na nekom projektu ili s nekim autorom, a s druge strane postoji li netko s kime biste silno htjeli napraviti nešto, neka idealna suradnja?

Za suradnju je važno da vam osoba s kojom surađujete paše i da su zajednički interesi entiteta koji žele surađivati kompatibilni u trenutku suradnje. Ukoliko jedan od ta dva uvjeta nije ispunjen, suradnja nema smisla. U “Dolini Ruža” se dogodilo to da nam je pružena prilika da radimo nešto što do tada, kao kolektiv OPP, nismo bili u prilici raditi, a to je glazba za predstavu po tekstu odličnog autora novije generacije, (+100 na OPP agility, level up cijelog charactera itd…), te da osobno surađujemo s Ivanom koji je svojim autorskim radom obradio nama interesantnu tematiku. Naravno, tu ne možemo zanemariti niti ostatak ekipe iz kazališta Gavella u tom vremenskom razdoblju. Zanimljivo je to iskustvo koje bi definitivno htjeli ponoviti i proširiti u komplementarnim medijima.

Kada bi mogli navesti ljude da shvate samo jednu stvar i to bez pogovora počnu primjenjivati u svome životu, što bi to bilo?

Ozbiljno i strogo primijeniti ”Zguza u guzu” u bilo kojem obliku i kombinaciji. Više o tome ćemo vam objasniti uskoro – 25. svibnja u Vintage Industrial Baru.

A sada na glazbu. Kao prvo, o vašoj glazbi se svašta piše pa me zanima kako vi definirate taj moćan žanr kojim se služite i koji izvođači najviše utječu na zvuk koji stvarate?

Žanr – moćan! Sviđa nam se ova vrsta žanra, mogli bi to ozbiljno početi koristiti. Utjecaji su šaroliki, volimo mjuzu, mjuza je dobra, a kao najveće utjecaje na naš zvuk definitivno ne bi naveli izvođače, već gitarsku distorziju kao boju i teksturu zvuka, seks kao ritmičnu inspiraciju i računalo kao alat koji vrlo efikasno uređuje i objedinjuje naše zamisli u vlastiti “moćni” žanr.

Tekst pjesme Politika napisao je bivši basist Bartol, a glazbu potpisuje prošli sastav OPP-a. U svjetlu toga hoće li i druge stvari na novom albumu biti u svojevrsnoj kolaboraciji s bivšim članovima benda?

Većina novih skladbi je rezultat rada u staroj postavi u mjeri koja ostaje nedefinirana do samog završetka snimanja tog materijala u novoj postavi. Ni sami ne znamo koliko će nas godina još pratiti stara postava sa svojim idejama i utjecajima koji su “utkani u samu srž OPP-a”.

Imate novi vokal Anu Balkanu i basista Svemira Travicu. U kojoj mjeri se promijenila dinamika benda i na koji način?

Novi članovi donijeli su potrebu za preispitivanjem nekih metoda rada iz čisto praktičnih razloga. Kako novi ljudi u kolektivu uvjetuju drugačiji način i tempo rada u pojedinim fazama kreativnog procesa, polako istražujemo granice novih članova ali i samih sebe. Duboko pitanje čovječe. Duboko…

Nova pjevačica Ana se javila na oglas, a basist je bio član plesne skupine „Orgazam“ koji je plesao s vama na sceni već i prije. Možete li pojasniti? Znači li to da je Travica vrstan plesač?

Točno, Ana Balkana nas je iskopala, uhvatila muda u šaku i javila se. Svemir i kolega mu P.S.O. su nam radili društvo na nekoliko vrlo zabavnih koncerata, Pula, Varaždin, Zagreb, Rijeka, Pariz među ostalim i na emisiji ”Garaža”, mnogi će se sjetiti sa smiješkom.

Svirate dosta elektronike, provodite dosta vremena u studiju i kažete da vam „nije bitno da je sve odsvirano uživo, bitno je da je energično, ekspresivno i dobro.“ Koliko se poimanje glazbe, scene i scenskih nastupa promijenilo otkako ste po prvi puta primili instrumente/mikrofone u ruke i što mislite o tome?

Poimanje glazbe i scene je dinamično, pa se mijenja iz dana u dan i od nastupa do nastupa. Trenutno smo potpuno usredotočeni da Deremo Rokamo i Guzimo na audio-vizualnom upriličenju koje publici spremamo u srijedu 25. svibnja u Vintage Industrial Baru. Uz stvari poput Politike i ostalih koje će se naći na novom albumu, svirat ćemo i pjesme s albuma “13 Zlatnih Hitova”, a nastup ćemo začiniti kostimiranim programom koji je dostojan najvećih vjerskih prostorija za vrijeme velikih blagdana i pučkih zabava.

I za kraj što planirate ovu srijedu priuštiti Zagrebu?

Zagrebu ćemo priuštiti pravi OPP ritual. Svojevrsnu procesiju koja će publiku voditi kroz OPP-ovu glazbenu Odiseju propitkivanja ljudskog djelovanja i misli: nasilja, meditacije, mistike, religijskog i nacionalnog zanosa, te naposljetku sveopćeg razrješenja i shvaćanja osobne sreće kao jedinog realnog motivacijskog faktora koji OPP podržava, a pošto je dan nakon koncerta veliki i nadasve značajni praznik i NERADNI DAN, pozivamo sve studente koji ne idu kućama na produženi vikend i sve ljude dobre volje iz Zagreba, bliže i dalje okolice da se duhovno pripreme i dođu na svirku koju ćemo upriličiti u Vintage Industrial Baru, u ugodnom društvu grupa Plastic Knives i Seven Mouldy Figs, uz pomoć Good Vibrationsa, te uz pjesme sumnjivog melosa i prekide za molitvu, do dugo u noć. Nemojte propustiti ovakvu priliku – pojavite se!

Na intervju većinom odgovarali Ana Balkana, Svemir Travica i Armageljon.

Be social

Komentari