Film

Oscari 2018: Transformacije, brutalne žene i Meryl Streep u borbi za najbolju glumicu

Foto: Ziher.hr kolaž
Vrijeme čitanja: 4 minute

Kao kruna sezone filmskih nagrada dolaze Oscari, najprestižnija i najrazvikanija nagrada koja se nekom glumcu može prišiti uz ime na filmskim plakatima. Bez obzira na to čekate li prijenos dodjele Oscara uživo uz kofein i tišinu gluhog doba noći ili se zadovoljite samo pregledavanjem pobjedničkih govora i članaka o najbolje odjevenima, teško je ne priznati da taj mali kipić može razveseliti i nas koji ga ne osvajamo ako naši favoriti uspiju doći na podij i razmahati se tom filmskom zlatnom medaljom.

Ove godine situacija je u kategoriji glavne ženske uloge zapravo bez previše iznenađenja. S imenima poput Frances McDormand, glavne favoritkinje za pobjedu s nominacijom za ulogu u filmu Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, i gotovo neizbježne Meryl Streep u The Post, koje se Akademija, čini se, ne želi nikako odreći, već je upisati u Guinessovu knjigu rekorda, Oscari igraju na sigurno i vrata ponovno otvaraju već isprobanim i nesumnjivo kvalitetnim imenima. Saoirse Ronan također je već ranije osvojila dvije nominacije za Oscara (jednu već s 14 godina za sporednu ulogu u filmu Atonement), a ni Sally Hawkins ovo nije prvi takav susret. Jedina novakinja u ovoj kategoriji zapravo je australska glumica Margot Robbie, kojoj je uloga u I, Tonya zaradila prvu nominaciju za Oscara, ali to toliko ne čudi zbog toga što se Robbie upustila u Akademijin drugi najdraži pothvat nakon Meryl Streep, potpunu transformaciju.

Usprkos tome što se čini da će Oscari ove godine favorizirati McDormand, koja pretendira na pobjedu pokupivši već sve važnije nagrade, konkurencija je ove godine među glavnim glumicama poprilično jaka i kada se Akademija ne bi koristila toliko predvidljivim trikovima, svaka bi od ovih glumica imala jednaku šansu za pobjedu, zbog toga što su njihove izvedbe toliko raznolike, nijansirane i cjelovite. Kao neki se uzorak pojavljuju biografski filmovi, odnosno filmovi temeljeni na stvarnim događajima, likovi brutalnih i naizgled neprilagođenih žena koje od svijeta zahtijevaju nešto što im svijet ne želi ili ne može pružiti te žena koje se usude reći što žele. Ne preostaje nam nego strpljivo čekati kako će se ovogodišnji Oscari razviti kratkom analizom nominiranih.

Sally Hawkins, The Shape of Water

Hawkins je za ulogu nijeme čistačice Elise Esposito nominaciju osvojila prvenstveno zbog toga što je esenciju svog lika uspjela publici prenijeti bez ijedne izgovorene riječi. Ograničena na znakovni jezik i govor tijela, Hawkins u ovoj modernoj bajci o ljubavi žene i misterioznog čovjekolikog vodozemca gotovo bez napora šutke priča svoju priču okružena brbljavim kolegama i većinski neprijateljski raspoloženim nadređenima. Elisa je šarmantna i iznimno simpatična, pomalo podsjeća na Amelie te je njeno zapravo pozadinsko kretanje jednako zanimljivo kao i objektivno mnogo interesantnija tematika tajnih projekata i otkrića s kojima ovaj film koketira samo površinski. Međutim, možda je baš zbog te šutljivosti Sally Hawkins iznimno lako smetnuti s uma kao moguću pobjednicu u kategoriji.

Frances McDormand, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Još je davno Tolstoj rekao da su nesretne obitelji nesretne svaka na jedinstven način, a Mildred Hayes svoju je nesreću odlučila svima nabiti na nos. Frances McDormand veoma staloženo i s mnogo kontrole prikazuje lik te ožalošćene i očajne majke ubijene kćeri, ali i žene otuđene iz društvene zajednice u kojoj predstavlja zastrašujuću i kontroverznu jedinku koje se mnogi klone. Mildred, međutim, ne ostaje na tome, već gledatelji mogu suosjećati s njom zbog toga što McDormand ne odlazi u ekstreme usprkos tome što je lik sam po sebi poprilično ekstreman, već pronalazi savršen balans između svega s čim se njen lik u filmu mora suočiti, bilo da su to gnjev, tuga, krivnja ili sažaljenje i suosjećanje s drugima. Zbog te čvrstoće, brutalnosti i sigurnosti u izvedbi Frances McDormand vrlo će vjerojatno pokupiti svoj drugi kipić u karijeri.

oscari
Foto: facebook.com/ThreeBillboardsOutsideEbbing
Margot Robbie, I, Tonya

Biografski filmovi Oscarima su posebno draga kategorija i zanimljiv izazov za glumce. Margot Robbie tako je dobila zadatak odigrati ulogu još živuće Tonye Harding, bivše američke klizačice, zapamćene po svom eksplozivnom karakteru i kontroverznom životu. Mnogi su u gledanje ovog filma ulazili s trunkom sumnje, jer je Robbie dosad igrala ljepotice, iako možda zanimljive, i dalje stvorene za male gaze iliti muški pogled, bilo da se radi o seksi ženi Leonarda di Caprija ili seksi Jokerovoj curi.

Robbie tako u ovom filmu doživljava transformaciju u izgledom jednostavniju, ali karakterno mnogo kompliciraniju ženu i posao odrađuje vrhunski, portretirajući kontroverzu i zakučastost Tonye bez zalaženja u karikaturu, već je prikazujući kao stvarno ljudsko biće, čime je tragedija Tonye Harding još uočljivija. Iako bi se Margot Robbie vrlo lako moglo odbaciti kao moguću pobjednicu zbog toga što joj je ovo tek prva nominacija, ne može se reći da slične situacije nismo već vidjeli i to vrlo nedavno.

Saoirse Ronan, Lady Bird

Saoirse Ronan već se davno dokazala kao sposobna glumica, a činjenica da joj je ovo treća nominacija za Oscara s tek 23 godine to samo potvrđuje. Ronan veoma samouvjereno vodi film kao naslovna junakinja, savršeno i intimno portretirajući egzistencijalne dileme jedne tinejdžerice na okretištu života. Upravo je ta intimnost i jednostavnost njene izvedbe esencija filma i ona određuje čitavu atmosferu filma. Zbog toga se tijekom gledanja filma dobiva dojam da čitamo dnevnik tinejdžerice bez da se eksplicitno govori Dragi dnevniče, kao što je, uostalom, sve u izvedi Saoirse Ronan u Lady Bird iznimno suptilno i prirodno, zbog čega bi je ovogodišnji Oscar možda mogao zaobići s obzirom na neke eksplozivnije i brutalnije ovogodišnje izvedbe koje smo imali čast gledati.

Meryl Streep, The Post

Ova holivudska veteranka komotno bi mogla postati maskota Oscara s obzirom na to da joj je ovo 21. nominacija. Streep se ponovno upustila u ulogu žene na poziciji, odnosno tumači Kay Graham, vlasnicu The Washington Posta, u vrijeme kada žene o toj poziciji nisu mogle ni sanjati. Kay tako mora uvjeriti i sebe i druge da je ona sposobna za to što joj život pruža, a Streep još jednom korektno odrađuje posao, vrhunski oblikujući nesigurnu, a sposobnu ženu, ponovno nas podsjećajući zašto je toliko volimo. Međutim, koliko je Meryl Streep ovaj Oscar uistinu potreban drugi je par rukava.

Be social

Komentari