Recenzija – “In Spades” (The Afghan Whigs): Odrastanje alter rock benda

The Afghan Whigs su američki momci koji su potiho dominirali grunge-rock glazbenom scenom krajem 80-ih i kroz 90-te godine prošlog stoljeća. Njihova je glazba bila karakteristična za to doba, agresivni riffovi i snažni tempo. Zašto sam gore napisala potiho dominirali? Bili su kvalitetan bend, ali nisu bili mainstream poznati, nisu se uspjeli probiti na tržište da njihova kvaliteta dođe do izražaja. No njih to nije previše opterećivalo. Imali su svoju publiku koja im je bila privržena i ovisna o njihovoj energiji.

Godine 2001. zbog brojnih obaveza privatne prirode i priznanjem da ne nailaze inspiraciju za stvaranje novog materijala odlučuju pospremiti instrumente i proglasiti fajrunt. Trinaest godina poslije vraćaju se na glazbenu pozornicu s albumom “Do to the Beast” i pokazuju svima da nisu još za otpisati. Godine odmora su im godile, studijski uradak je dobro prihvaćen među kritičarima i slušateljima.

Odnedavno su naše uši dobile poslasticu u obliku “In Spades“, glazbenog djela koje komotno mogu staviti na policu antologijskih albuma poput ponosnog roditelja. Postoji razlika između The Afghan Whigsa iz 90-tih i iz 2017. godine. “In Spades” više zvuči kao rock balada. Srcu je milo i vidjeti da je u albumu sudjelovao gitarist Dave Rosser, unatoč dijagnozi neizlječivog stadija raka debelog crijeva.

Album je prožet zavodljivo atmosferičnim tempom. Započinje laganim elementima jazza i funka uz, naravno, dobro poznate i uhodane elemente alter rocka. Takva je uvodna pjesma, Birdland, nazvana po jazz klubu u New Yorku. Kreće tihim koracima, a uz gore navedene elemente pjesmu zaštitnički grli gudačka pratnja.

Toy Automatic pjesma je koju Greg Dull posvećuje njemu bliskoj i preminuloj osobi. Emotivna gradacija postiže se instrumentima. Pjesma počinje laganom violinom, a za tempo su zadužene udaraljke. Slušajući skladbu osjećaš se kao da se penješ prema nekom brdu. Drugi stadij najavljuje piano, da bi se sama srž ekstaze postigla električnom gitarom. Završetak je fenomenalno postignut trubom. U Gregovom glasu također možemo osjetiti poštovanje i privrženost prema toj osobi i tugu što više nije među živima.

Dečki su odrasli, to se osjeti i u ovom studijskom izdanju. Jedan od rijetkih sastava koji se poigrava s elementima drugih žanrova i to čini uspješno. Oni su alter rock karijeru počeli kao mladi tinejdžeri nabrijani hormonima i ljuti na svijet oko sebe. Danas su više poput mudrog i iskusnog gospodina, ali u njima još uvijek postoji strast i energija za životom te glazbom. “In Spades” je album koji pokazuje da kvaliteta s godinama ne iščezava. Krajnje je vrijeme da ovim izvođačima pružimo pozornost i prostor kakav zaslužuju!

Koncertna poslastica

Kako oni zvuče uživo imat ćete priliku čuti u nedjelju, 4. lipnja u Tvornici kulture. Kao predgrupa legendarnom bendu nastupit će britanski kantautor Ed Harcourt. Karta za koncert je 130 kn, a na dan koncerta bit će 150 kn.