Recenzija: James Bond prerušen u portira („The Night Manager“, S.Bier, 2016)

The Night Manager je britansko-američka mini-serija redateljice Susanne Bier u kojoj glavne uloge tumače Tom Hiddleston, Hugh Laurie, Olivia Colman, Tom Hollander i Elizabeth Debicki. Miniserija ima šest epizoda i zapravo je BBC-ijeva adaptacija istoimenog romana iz 1993.godine koji je napisao John le Carre poznatiji po knjizi Tinker, Tailor, Soldier, Spy (1974) koja je također doživjela svoju filmsku adaptaciju. Tom Hiddlestone glumi Jonathana Pinea, bivšeg britanskog vojnika koji radi kao noćni menadžer u svjetskim hotelima no njegova ga znatiželjna, pronicava i kameleonska narav čini idealnim suradnikom jedne obavještajne agencije u Engleskoj.

Zvjezdana glumačka postava, John le Carre i tema koja će se sigurno svidjeti širokom spektru publike zagarantirali su ovoj seriji uspjeh od samog početka, a novi James Bond: Spectre i The Bridge of Spies otvorili su publici apetit za špijunskim temama i političkim igrama. Le Carre je doduše morao malo razmisliti kad su mu predložili da za mini-seriju promijene spol jednog od glavnih likova. Naime, Olivia Colman glumi Angelu Burr koja je u knjizi zapravo Leonard, no Le Carre je na kraju ipak pristao jer smatra da “adaptacija mora reflektirati moderne obavještajne službe.”

To je bio dobar potez jer je Angela Burr (Olivia Colman) daleko najzanimljiviji i najslojevitiji lik u čitavoj seriji te definitivno krade spotlight i Tomu Hiddlestonu i Hughu Laurieu koji zapravo glume poprilično dvodimenzionalne likove kojih smo se dosad uglavnom nagledali. The Night Manager bi se mogao zvati i “James Bond: The Beginning” jer je Johnatan Pine muškarac popularan kod žena, ima oko za ljepotice, prošao je vojnu obuku i primjećuje stvari koje mnogima izmaknu, ne libi se nasilja i lako mijenja uloge. Hugh Laurie glumi negativca Richarda Onslowa Ropera, no on je tipičan „moderni“ negativac koji se s jedne strane bavi kriminalom, a s druge strane voli svojeg sina, bliski suradnici su mu poput obitelji i, uz ogromnu svotu na bankovnom računu, ima i nježnu stranu.

Angela Burr jedina se čini poput stvarne osobe u koju bismo zapravo i mogli povjerovati. Jedna od malobrojnih zaposlenika obavještajne agencije za koju radi, u braku je i s djetetom na putu te više nije u holivudskom „cvijetu mladosti“ niti odgovara standardiziranim uvjetima idealne ljepote i njezina funkcija nije da s nekim završi u krevetu već je zapravo glavni pokretač radnje, ona se aktivno bori protiv organiziranog kriminala, čak i po cijenu svoje reputacije.

No, The Night Manager i nije serija o kompliciranom razvoju odnosa između likova već je upravo važna priča koja je u mnogočemu klasična špijunska priča, što nije ništa loše, dapače, ima svoju formu i stil koji mnogima odgovaraju i upravo to i traže. The Night Manager je čak bolje prodao špijunsku priču od recentnih Jamesa Bondova. Zgodan i sposoban glavni lik, privlačan i zanimljiv glavni negativac, relativno plitke moralne dileme, lijepe žene, umjerene akcijske scene, egzotični hoteli i popularna turistička mjesta dobar su recept koji, ako se primijeni na pravi način, može mnogima biti dobar odmor za mozak, ali od njega ne treba tražiti nešto više.