Recenzija – “Kefter Gatha” (Peglica i Komandos): Dobar početak

U svijetu u kojem prevladavaju loše vijesti, depresija i nevoljko upuštanje u bilo kakvu akciju, našlo se nekoliko likova koji se odupiru možda lošijoj stvarnosti i kreću raditi nešto što vole. Interes koji dovoljno vabi na istraživanje urodio je plodom u obliku debitantskog albuma “Kefter Gatha” (Kramasonik studio). Pomalo je iznenađujuća priča o njegovu nastanku, no zapravo ne čudi. Svega smo se do sada mogli naslušati pa tako dolazak ove ekipe iz galaksije Gatha u kojoj se nalazi planet Kefter nije naišla na negodovanje.

Peglica i Komandos ime je benda koji je oformljen 2014. godine, a dio je i  JeboTon ansambla koji okuplja nekoliko zagrebačkih bendova. Zvuk koji lovi na prvo slušanje i doza simpatije koju se može čuti kroz opne zvučnika svih vrsta ne ostavljaju ravnodušnim slušača. Njih petoro, točnije Profesor Cvilgad, Dr. Porno, Vuljakomba, Rštr i Feget Nebesky, u svojoj su misiji na albumu prvijencu isporučili dobru količinu glazbe s minimalnom količinom stihova. Zapravo su to intervencije teksta u glazbi.

Prva pjesma dijeli ime s naslovom albuma i odmah na početku nudi taj specifičan spoj. Kefter Gatha počinje nešto tamnijim tonovima orgulja i električne gitare. Tekst nije dugačak, a govori o sakrivanju lika kojeg jedna loša situacija tjera na bijeg. A onda se predomisli. Možda.

Elektrosintersajzer opisuje život i radnje nekoliko životinja dok orgulje i gitara ponovno vode glavnu riječ. Kiosk Bronko ima lijepu dozu bluesa i najpjevnije stihove na albumu. Hvalevrijedne su i dionice odsvirane u progresivnom ili funk tonu. Sam glazbeni smjer ovog benda ostavlja puno mjesta čak i za improvizaciju, što bi Peglica i Komandos uživo trebali maksimalno koristiti. Blues, rock, funk, progressive pa i psihodelija jako su dobra glazbena podloga za pokazati znanje, ako ga netko ima. Ovi ga dečki sigurno imaju, inače ovaj album ne bi ovako zvučao. Izdvojit ću primjerice kako njihov Dr. Porno svira mellotron (prethodnik sintesajzera, nastao u Engleskoj 1960.), hammond orgulje koje su električna i dostupnija varijanta crkvenih orgulja te Rhodes klavijature.

Može i kao instrumental

Fatalne rašlje kao posljednja pjesma na albumu umjesto stihova sadrži neko nerazumljivo glasanje te smijeh i vrisku. S obzirom na to da su Fatalne rašlje na Kefteru zatvor, tada je razumljiva i sama pjesma.

Ovaj bi album apsolutno mogao funkcionirati i kao instrumentalno ostvarenje. Besmisleni i duhoviti tekstovi nisu jednostavni za uklapanje u glazbu a da pritom ne zvuče suvišno. Na ovom albumu ponekad zapravo ti stihovi ruše dobar dojam odsviranog, no sveukupno je ovo dobro studijsko ostvarenje. Debitantski album dostupan je u digitalnom obliku te je dobra pozivnica za upoznavanje benda koji radi ono što voli.