Recenzija – ‘King Push – Darkest Before Dawn: The Prelude’ (Pusha T): Povratak u punom sjaju

Pusha T ime je koje ne bi trebalo posebno predstavljati jer je aktivan na hip hop sceni od sada već davne 1992. godine. Počeo je u Clipseu, rap duu njega i njegovog brata Gene No Malice Thorntona, koji je bio aktivan sve do 2009. godine i u tom razdoblju osnovali su i label Re-Up Records iz kojeg je proizašla i rap grupa Re-Up Gang s njih dvojicom, Ab-Livom i Sandmanom. Nakon pokušaja u tim rap skupinama, 2010. godine konačno se odlučio krenuti u solo karijeru i to potpisavši za Kanye Westov GOOD Music. Iduće godine objavljuje svoj prvi solo mixtape “Fear of God”, a zatim i EP “Fear of God II: Let Us Pray”. Prvi solo album objavio je 2013. pod nazivom My Name Is My Name”.

Albumom “King Push – Darkest Before Dawn: The Prelude” vraća se i to u punom sjaju. Nakon što je u studenom prošle godine objavio da je postao predsjednik GOOD Musica nitko nije znao u kojem će smjeru njegov rad krenuti, a mnogi fanovi rapa bojali su se da će to krenuti u smjeru trapa. Izlaskom singlova uoči albuma svima nam je pokazao da su takve misli potpuno nepotrebne. Prvi singl je bio Untouchable koji je svojevrsni hommage jednom od kraljeva, The Notorious B.I.G.-u, budući da je Timbaland iskoristio poznati sample iz pjesme Think B.I.G. koji se proteže kao svojevrsni hook kroz cijelu stvar. Kad sam čula taj singl, shvatila sam da je ovo ipak jedan od albuma koji će mi definitivno obilježiti 2015. godinu. Nakon toga su uslijedili singlovi M.F.T.R. (More Famous Than Rich) na kojem se pojavljuje The-Dream i Crutches, Crosses, Caskets.

M.F.T.R. je najbolje opisati njegovim riječima: “Kada pogledate društvo, sve je veliki maskenbal kroz internet platforme kao što su Facebook, Twitter… Ja sam iz vremena, ere i životnog stila gdje nisi mogao pričati o stvarima ako ih nisi stvarno imao. Biti više poznat nego bogat je stvar koja je trenutno hit i ja nisam za to.”. Crutches, Crosses, Caskets priča o rap svijetu, ali na drugačiji način nego M.F.T.R., govori kako su često raperi ti koji su žrtve labelova, fanova ili medija, a sam kaže da mu je ovo najdraža traka na projektu. Na M.P.A. (Money, Pussy, Alcohol) govori o pokretačima cijele rap igre i općenito života na ulici.

Suradnju s Ab-Livom je obnovio i u svojoj solo karijeri na traci Got Em Covered. Keep Dealing ima neki mračni filmski osjećaj u beatu, a meni je u ovoj traci Beanie Sigel sa svojim gostujućim versom izašao kao pobjednik jer mi više odgovara njegov mračni, pomalo masan i promukao glas na instrumental za kojeg su zaslužni Puff Daddy i Nashiem Myrick. Mlada Kehlani, curka je ’95. godište, prvi je ženski glas na albumu u pjesmi Retribution koja ima pomalo trappy prizvuk instrumentala. FIFA je upravo ono što bi svaki Europljanin pomislio – nogometna organizacija, ali i jedna od četiri pjesme koje izvodi isključivo Pusha T na ovom albumu. Pusha T nikada nije bio previše tajnovit o svom životu prije hip hopa, dilao je i često se u pjesmama na ovom albumu referira na taj dio svog života. Meni je ovo najzanimljiviji hook na albumu, u kojem govori upravo o svom odrastanju i dilanju, a način na koji je iskoristio sportske izraze da bi napravio svojevrsnu metaforu su definitivni plus:

“I hope you betting on the sleeper
It all started on a beeper
Now they asking for the feature
Till I’m steppin’ out the bleachers
Drug money kicked around like it’s FIFA”

Posljednja traka, Sunshine, donosi jednu od meni najdražih pjevačica, Jill Scott. Pusha T je pjesmom pokazao da se ni on nije oglušio na situaciju Afroamerikanaca u SAD-u. Najviše se okreće situaciji u Baltimoreu, gdje je nakon ubojstva Freddiea Graya poraslo nasilje od strane policije. Freddie Gray je samo jedan od 68 nenaoružanih Afroamerikanaca 2015. godine ubijenih od strane policajaca u SAD-u. ‘One time’ je slang za policiju, odnosno pogledaj ih jednom kad prolaziš i nemoj više jer će krenuti na tebe.

“I see one time turn sunshine into Freddie Gray
Just another nigga dead, just another nigga dead”

Na dan izlaska albuma izašao je i kratki film Darkest Before Dawn u kojem se Pusha T igra s elementima vjere i dilanja, koji je samo dodatni sadržaj uz ovaj odličan album koji ulazi u moju listu top albuma prošle godine, mada smo ga jedva stigli i prožvakati prije 2016. godine. Zanimljivo je kako je Pusha T organizirao marketing oko albuma jer je prije izlaska samog albuma na geniusu objavio lyricse i dao svoja objašnjenja na pojedine stihove te time pokazao što je zapravo bitno u rapu – riječi.

Pusha T je najavio izlazak albuma “King Push” za 2015. godinu, uz kratku crticu da on ima album godine. Izlazak albuma je pomaknuo, što on često radi, ali nas je zato razveselio ovim preludijem. Preludij je definitivno oduševio publiku sa svojim mračnim, tmurnim tonovima te odličnim tekstovima i suradnjama. Dok mi čekamo taj famozni album godine zadovoljit ćemo se ovim preludijem i jedino što možemo reći je – bring it on!