novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Neka Gospodin podari: uvod u treću sezonu ‘Sluškinjine priče’

the handmaid's tale
Foto: YouTube screenshot
Vrijeme čitanja: 3 minute

Otkucalo je i stiglo vrijeme za treću sezonu Sluškinjine priče – trailer treće sezone je objavljen i stvari su gore nego što smo očekivali. Prije nekoliko mjeseci smo vam sintetizirali razloge za gledanje, a sad kada je objavljen trailer nove sezone, imamo jasniji pogled u Gilead u koji se pretvaraju Hrvatska i svijet.

Djelomičnim apstrahiranjem suvremenih društveno-političkih mijena usred porasta populizma i polarizacije društva, Huluov serijal Sluškinjina priča nastao prema istoimenom predlošku Margaret Atwood osamdesetih godina 20. stoljeća u svojoj ekranizaciji razvija zazoran fikcijski korektiv aktualnog svijeta. Obespravljene Sluškinje u službi napučavanja svijeta djecom samoodabranih zaštitnika rade i poretka prema starozavjetnim načelima satiriziraju prakse obespravljivanja žena, ali i ostalih društvenih manjina.

Od Sluškinje do Majke

Brutalna budućnost patrijarhalnog Gileada proizlazi iz arhaičnih i predemokratskih poimanja rodnih i klasnih odnosa gdje se rigidna hijerarhija i stroge funkcije manifestiraju u distopijsku autokraciju opsjednutu reproduktivnim zdravljem. Alegorijska kritika društva koje pokušava fosilizirati tradicionalne vrijednosti svodi se na percepciju žene kao sluškinje muškarcu kao ključnog instrumenta nastavka vrste, ali i pronošenja rodnih dihotomija gdje po izvršenju svete dužnosti rađanja, Sluškinja kao objekt požude postaje neželjena i smjenjuje ju neplodna Majka. Komunicirana je premisa da je u svakom stadiju žena i dalje podređena svojoj biologiji.

Foto: multiprises.tumblr.com

Monopolizacija religije

Autokratski palimpsest oblikovan je na području današnjeg Bostona gdje su podčinjene Sluškinje lišene prava na slobodu govora, djelovanja, izbora i vlasništva dok su istovremeno same vlasništvo Zapovjednika. Svrha Sluškinje jest služiti zapovjednike i njihove sterilne Supruge. Uniformirane u crvene pelerine i tzv. “krila”, bijelih ženskih šešira što sužavaju vidokrug i prigušuju zvukove, Sluškinje su ritualno silovane u težnji za množenjem opale populacije.

Dok prva sezona američke uspješnice, većinom temeljena na književnom predlošku Margaret Atwood, završava sukladno knjiškom završetku, druga nastavlja idejni obrazac izvornog teksta i prethodne sezone također kombinirajući izostavljene elemente koji se u modificiranom narativu nameću kao logičan postupak izlaganja priče. Ona se razvija kao kolaž represivnih aparata sljubljenih u brutalnom, militantnom teokratskom patrijarhatu. Religija je monopolizirana poradi autolegitimacije društvenih reformatora unificiranih idejom povratka fundamentalnim vrijednostima temeljenih na doslovnom tumačenju Svetog pisma.

Offred, Gilead, Kolonije…

Iako ostaje glavnom junakinjom i žarištem serije, Offred nije jedina katalizator otpora u Gileadu, što pokazuju neverbalni narativni postupci poput širenja objektiva, ali i proširenja spektra planova snimanja. Krupni planovi ilustrirali su agoniju neprekidne paranoje izvorne priče okrenute isključivo prema Offred, dok naturalistički siroviji totali i polutotali druge sezone sugeriraju kompleksnost kolektiva sluškinja u njihovom mučnom iskustvu. Uvođenjem panoramskih snimaka urbanoga Gileada ili opustošenih Kolonija, direktor fotografije zadužuje sam scenarij na kojem više nije težište na prvoloptaškom prihvaćanju prikazanih užasa nove Amerike.

Samo da vas podsjetimo, June je u drugoj sezoni zatrudnjela što joj je sačuvalo glavu na ramenima dok su brojne ostale Sluškinje poslane u Kolonije gdje ih predstavnici Gileada, pijuni Zapovjednika, izrabljuju do smrti. Klimaks sezone, kao i sam kraj serije pak događa se kada Serena Waterford zajedno s Marthama pomaže protagonistici pri bijegu iz Gileada zajedno s novorođenom kćeri Holly. Prije negoli krenete u ljetni bindž, morate znati sljedeće za kvalitetnije zgražanje koje će trajati od 6. lipnja do 14. kolovoza.

Foto: facebook.com/pg/handmaidsonhulu

Evo, upravo je objavljen i službeni trailer za treću sezonu i, naravno, jeziv je kao i pseudo-reaganovski teaser objavljen prije nekoliko mjeseci kada smo vam iznijeli deset razloga zašto morate gledati Sluškinjinu priču.

Spašavanje starije kćeri

Nakon što u drugoj sezoni nije bila predvodnica odreda za otpor – ženskih heretika – Offred se vraća u kuću Waterfordovih kao Sluškinja, no ovog puta sa saveznicom s kojom odmara uz bazen i cigaretu, dok u pozadini najavljuje: “promijenit ću stvari, a trebam saveznike. Moćne saveznike.” Naravno, Offred ostaje u Gileadu nakon što je mlađu kćer Nicole (začetu s Okom Nickom) poslala preko granice u Kanadu gdje joj je muž. Razlog je, dakako, spašavanje starije kćeri Hanne koju smo vidjeli u otmici tijekom uvodnih minuta pilota serije.

Nakon teasera, trailer nastavlja suptilnu ciničnu poetiku osvješćivanja pred nadolazeće američke izbore kao socio-politički korektiv u fikciji. June se, kao civil, ne prestaje nadati i boriti. No ono što je zanimljivo iz trailera jest njezin bež outfit namijenjen Marthama – obezvrijeđenim radnicama/spremačicama u kućanstvima Zapovjednika i Supruga.

No to ne znači da će serija odstupiti previše od predloška Margaret Atwood, iako se radi o trećoj instalaciji. Ako ste pročitali knjigu, sjetit ćete se kratkog epiloga koji gleda 200 godina u budućnost Gileada i predviđa razvoj događaja, zbog čega najavljene instalacije ne moraju nužno značiti eksploataciju u poznatom smislu. A kako će sama Atwood biti uključena, možemo biti sigurni da se premisa i smjer neće odvojiti od početne.

Treća sezona serije Sluškinjina priča izlazi 5. lipnja 2019. 

Be social

Komentari