“Sve je pod kontrolom?” (Kojoti): Dobra doza rock´n´rolla

"Sve je pod kontrolom?" [album cover]

Kojoti su bili u naponu snage kada sam ja bila dijete, ali su mi nekako baš oni izazivali pažnju, a spot za Pajac nije znao je bio najbolji ikad. Pažnja mi je ostala zadržana na njihovoj glazbi i dalje, sve do danas kada objavljuju novo studijsko izdanje. “Sve je pod kontrolom?” (Dancing Bear) nakon dvadeset godina nastavlja tamo gdje su stali.

Glasan i jasan početak

Najavni singl svega što će se ubuduće događati je bio Mi ne pripadamo tu, objavljen 2017. godine. Opasno dobra stvar pokazala je stav koji su zauzeli i opravdali u svakoj pjesmi na albumu. Ozbiljno, oštro, čak i inatljivo su pokazali kojim će smjerom dalje.

A tako počinje i prva pjesma na albumu Sram. Glasno i nabrijano (jer kako drugačije?) kreće putovanje nove ere uskrsnulog benda. Za njom se dalje nižu pjesme koje drže isti tempo, sve do Oprosti što te volim. Smještena u sredinu albuma kao šesta od jedanaest pjesama donosi svojevrstan rez. Drugačija od drugih i najduža (6:41) ljubavna balada ugostila je Vladimira Simčića Vavu. A gostovanja na albumu ima još. U naslovnoj Sve je pod kontrolom svoje rime ubacio je Kandžija, koji je uz Davora Viduku autor teksta. Još jedno rap gostovanje je ono Luke Barbića iz TBF-a u Da li znaš moje ime?. Ovog puta umjesto klasičnog redanja rima, Luka se zanimljivo infiltrirao u glazbu. Kraj regularnog dijela albuma obilježava Prekrasan dan, a nakon nje slijedi kratki instrumental Dan, posvećen Danu Divjaku, klavijaturistu koji je tragično skončao.

Kada se album posluša od početka do kraja u komadu i podosta glasno, bez obaziranja na tehnološka upozorenja o oštećenju sluha, dobije se dobra doza rock´n´rolla kojeg nismo imali prilike često čuti u novije doba.

Upgrade zvuka

Alen Marin (vokal), Davor Viduka (gitara), Vanja Marin (bas) i Bobo Grujčić (bubanj) su ponovno Kojoti. Davor Viduka je i autor tekstova svih pjesama na albumu, uz Kandžiju u naslovnoj i Alena Marina u Nova riječ. Ne radi se tu o lako pamtljivim rimama, već o pametno konstruiranim stihovima za koje će trebati malo više vremena za zapamtiti. Također je i autor glazbe te producent albuma. Njegov veliki doprinos rezultirao je sjajnim albumom kojim su Kojoti dobili upgrade svog zvuka. Sad još samo da nadmaše spot od Pajaca