Izvedbene umjetnosti

Ziherov vodič kroz Ganz novi festival (2. dio): Tri premijere i gostovanja iz Srbije i Španjolske

Foto: ganznovi.sczg.hr
Vrijeme čitanja: 4 minute

Ovog je vikenda u prostorima Studentskog centra u Zagrebu počeo 5. Ganz novi festival. Prva su dva dana festivala obilježili David Espinosa s predstavom „My Great Work“ te Ivana Müller i njene predstave „Positions“ i „We Are Still Watching“. U Galeriji SC otvorena je instalacija „Terme“ francuskog kolektiva France Distraction u kojoj možete svakog dana do kraja festivala od 18 do 23 sata raspravljati o filozofiji ili pronaći svoje unutarnje mjesto mira.

Španjolska umjetnica Maria Jerez 21. će rujna u 18 sati u Polukružnoj dvorani &TD-a izvesti svoju predstavu „What Is Third“ u kojoj se suočava enigmom kako to da susret dviju stvari može stvoriti nešto treće, nešto što prije susreta nije postojalo, a dok se rađa transformira i prvu i drugu stvar. Istovremeno Jerez u sklopu ovog projekta koristi svoje resurse kao katalizatore kako bi stvorila sadržaj s drugim ljudima i kako bi dopustila drugima da se umiješaju u njen rad u potrazi za neočekivanim susretima, kritikom, zajedništvom i pažnjom. Jerez je prošle godine na Ganz novom festivalu sudjelovala s predstavama „The Case of the Spectator“ i „The Perfect Alibi“.

Foto: ganznovi.sczg.hr
Foto: ganznovi.sczg.hr

Predstava slovenske koreografkinje, spisateljice i izvođačice Male Kline „Geneza“ igrat će na festivalu tri puta, premijerno 21. rujna u 20 sati, 22. rujna u isto vrijeme te 23. rujna u 21:30, sve su izvedbe u Francuskom paviljonu. „Geneza“ je istkana od snova petero izvođača. Svijet „Geneze“ rastvara se prvo kao san, a onda kao utjelovljena slika i oblik. Mala Kline ovlaštena je za prakticiranje i podučavanje metode rada Saphire™ Work. Njezin autorski koreografski rad usmjeren je na sanjanje – kreativnu i performativnu praksu utemeljenu na afektivnoj i tranformativnoj izvedbi slike, prevođenjem imaginarija Saphire™ metode i tehnika sanjanja u medij plesa i koreografije. Uz nju, u predstavi „Geneza“ sudjeluju Loup Abramovici, Tomislav Feller, Jasmina Križaj i Andrius Mulokas.

„The Cosmic Dust Practice“ Pavle Heidlera premijerno će biti izveden 22. rujna u 22 sata u Polukružnoj dvorani &TD-a. Riječ je o izvođačkoj praksi koja nastaje iz želje za proučavanjem potencijala čina pričanja (to je prva želja) o plesu (to je druga želja). Glavna tema večeri bit će ples, ali uz vezane teme koje bi mogle obogatiti diskusiju kao što su disanje, odrastanje, tradicija, međuljudski odnosi i/ili kazalište. Kakve točno veze pričanje ima s plesanjem bit će djelomično otkriveno za vrijeme izvedbe. Pavle Heidler radi kao autor, izvođač, suradnik, učitelj i/ili kritičar, a studirao je na plesnoj akademiji SEAD u Salzburgu, na plesnoj akademiji PARTS u Bruxellesu, te na MFA programu Sveučilišta u Stockholmu.

Foto: facebook.com/matijaferlin
Foto: facebook.com/matijaferlin

U sklopu Ganz novog festivala održat će se i zagrebačka premijera predstave „Out of Season“ Matije Ferlina i Ame Henderson. Premijerno izvevši predstavu 18. rujna u Istarskom narodnom kazalištu u Puli, Ferlin i Henderson vraćaju se ugodnoj nemogućnosti svoje posljednje zajedničke predstave „The Most Together We’ve Ever Been“. Ponovno se predaju tajanstvenoj obuzdanosti i šaljivoj sofisticiranosti njihova zajedničkoga izvedbenog jezika, razrađujući suradnički proces u kojemu se oboje odriču svoje autorske kontrole predajući je drugome. Nastavljajući tamo gdje su stali, par usmjerava pozornost jedno na drugo. Glazbenica, DJ-ica i producentica Victoria Cheong (New Chance) radi na živoj muzičkoj partituri za izvedbu. Predstava će igrati 23., 24. i 25. rujna u 20 sati u Zagrebačkom plesnom centru. Uz ZPC, INK i Ganz novi festival, u produkciji predstave sudjeluju HIPP i National Arts Centre iz Ottawe, Kanada.

Festival će 23. rujna u 22:30 u Velikoj dvorani &TD-a zatvoriti predstava Zlatka Pakovića „Ibsenov neprijatelj naroda kao Brechtov poučan komad“. Pomoću Ibsenove priče o sudbini Doktora Stockmanna i njegove obitelji, u brehtijanskoj formi dijalektičkog kazališta, redatelj s glumcima i glazbenikom na sceni oblikuje jedan sasvim originalan kazališni organizam estetike i etike otpora.

Foto: ganznovi.sczg.hr
Foto: ganznovi.sczg.hr

Sudbinu Ibsenovih junaka redatelj povezuje sa sudbinom gubitnika – ogromne nijeme većine stanovnika u društvu tranzicije, društvu koje prelazi iz realnog socijalizma u realni kapitalizam. Ovaj spoj Ibsenove i Brechtove dramaturgije pokazuje da u društvu i/ili kazalištu nisu presudne psihološke karakteristike ličnosti i/ili lika, nego logika moći i profita. Predstava je nastala u produkciji Centra za kulturnu dekontaminaciju iz Beograda, a u njoj igraju  Igor Filipović, Vladislava Đorđević, Jelena Ilić, Božidar Obradinović i Zlatko Paković, ujedno i scenograf te kostimograf.

Iako festival službeno završava 23. rujna, 25. i 26. rujna Miodrag Gladović i Bojan Gagić održat će radionicu luminoakustike, performativne tehnike koja se temelji na pretvaranju svjetlećih objekata u zvukovne slike putem fotonaponskog efekta. Radionica će završiti umjetničkom intervencijom 26.rujna, kada će sudionici radionice osmisliti kreativne načine intervencije u prostor poznatoga zagrebačkog prolaza Oktogona. Intervencija će se održati u sklopu Bijele noći u okviru manifestacije Rendez-vous, festivala Francuske u Hrvatskoj.

Be social

Komentari