Quincy Jones
6. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minute Quincy Jones, legendarni producent i kompozitor, prisjetio se izazova s kojima se susreo kao Afroamerikanac u Hollywoodu, uključujući kontroverzan susret s Trumanom Capoteom tijekom rada na filmu “In Cold Blood”. Jones je bio prvi crni umjetnik nominiran za Oscara dvaput u istoj godini i prvi koji je služio kao glazbeni direktor za dodjelu Oscara.

Ivana Lulić
2. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 7 minute Ivanina poezija je osobna, a opet sposobna da u čitatelja prodre potpuno spremna da na sebe primi nova značenja, da poput mjenjolika uzme oblik vaše duše.

Vizart

Zvučna instalacija Bojana Gagića u MSU-u naglašava oštećenost prostora

Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute

U galeriji MSU-a od 23. veljače postavljena je izložba Bojana Gagića Između tišina. Umjetnik je svoju ideju predstavio kroz fonografski zapis dvanaest minskih polja snimanih tijekom jedne godine.

Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr
Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr

Bojan Gagić zagrebački je višestruko nagrađivani multimedijalni umjetnik. Nakon srednje trgovačke škole u Zadru, studira filozofiju i religijsku kulturu. Član je HDLU-a i ZUH-a, te aktivno izlaže u Hrvatskoj i inozemstvu od početka devedesetih godina. Kao umjetnik bavi se performansom, ambijentalnim instalacijama, kompjutorskim grafikama i videoradovima. Posljednjih nekoliko godina bavi se field recordingom i eksperimentima vezanim uz odnose tijelo/prostor/zvuk/osjećanje.

Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr
Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr

Zvučni zapisi unutar izložbe postavljeni su s jedne strane prostorije, dok se na suprotnoj strani nalaze fotografije mjesta snimanja audio zapisa. Lokacije Mošćenice, Donje Subocke, Rađenovca, Kričke, Zemunika, Češkog Sela, Modrića, Lipika, Glinska Poljana, Starog Grabovaca, Prkosa i Subocke prikazani su na fotografijama s lako prepoznatljivim oznakama minske opasnosti, ali zvukovi snimljeni na tim područjima pričaju jednu potpuno suprotnu priču. Ovisno o samom položaju minskog polja zvuk zahvaća posebnost upravo tog prostora, ne odajući ni po čemu opasnost. Zvučni zapisi pušteni su istovremeno pa pomalo stvaraju doživljaj buke i živosti, što je pak u suprotnosti s vizualnim djelom koji prikazuje prostore napuštene već duži niz godina.

Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr
Foto: Antonia Vukičević/Ziher.hr

Možda pukom slučajnošću ova izložba dolazi baš u pravom trenutku kada hrvatski pirotehničari prosvjeduju zbog žalosno niskih plaća. Jedino ostaje nada da će naši umjetnici 2019. godine ostati bez materijala za ovakve zanimljive, ali i pomalo tužne izložbe.

Izložbu je moguće pogledati do 15. ožujka.

Be social
Što misliš o ovoj izložbi?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari