Quincy Jones
6. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 5 minute Quincy Jones, legendarni producent i kompozitor, prisjetio se izazova s kojima se susreo kao Afroamerikanac u Hollywoodu, uključujući kontroverzan susret s Trumanom Capoteom tijekom rada na filmu “In Cold Blood”. Jones je bio prvi crni umjetnik nominiran za Oscara dvaput u istoj godini i prvi koji je služio kao glazbeni direktor za dodjelu Oscara.

Ivana Lulić
2. studenoga 2024.

Vrijeme čitanja: 7 minute Ivanina poezija je osobna, a opet sposobna da u čitatelja prodre potpuno spremna da na sebe primi nova značenja, da poput mjenjolika uzme oblik vaše duše.

Intervju

Buč Kesidi: “Imamo još dosta posla da postanemo stvarno veliki na Balkanu”

Buč Kesidi
Foto: Nemanja Đorđević; Izvor fotografije: Facebook
Vrijeme čitanja: 5 minute

Buč Kesidi u centru su pažnje ovog mjeseca. Dvojac iz Beograda sprema se održati 5 koncerata, sa samo jednim danom pauze, od petka 24. rujna do srijede 29. rujna. Karata je još tek nekoliko desetaka, a euforija raste iz dana u dan. I vjerujte mi, sasvim opravdano. Da stavim u perspektivu, sa svih prodanih pet koncerata, bit će kao da su rasprodali veliki pogon Tvornice kulture.

Nakon što su 2019. bili predgrupa Artan Lili u Saxu! i apsolutno me oduševili, zadnji su puta u Zagrebu svirali 2020. povodom promocije albuma „Euforija”. Temom i osjećajem bliska im generaciji, „Euforija” je moderni klasik, vječno mlada i predstavlja novi smjer regionalne rock glazbe te iskreniji pristup pjesmama. Radi se o albumu koji uđe u srce i od tamo se ne iseljava.

Luka Racić i Zoran Zarubica ispričali su nam pokoju o uspjehu, (svojoj) glazbi, budućim nastupima, Eurosongu, ali i o tome kad možemo očekivati treći album.

Buč Kesidi Live
Izvor fotografije: Facebook

Sviđa mi se način na koji koristite društvene mreže, komunicirate s publikom, dajete 100% uživo. Vaša profesionalnost i istovremena opuštenost kreiraju dojam da ste stvoreni za ovaj posao/način života i u njemu uživate. Također, ako se ne varam od toga i živite, što me čini izuzetno sretnim. Recite nam više o dostizanju te razine i kako ste se priviknuli na popularnost i uspjeh?

Sve je bilo dovoljno postepeno tako da nam sada ni uspeh i popularnost ne padaju teško, jer znamo da je produkt našeg rada i da je to i bio cilj. Naravno, što se muzike tiče, tu je od početka producent Milan Bjelica da nas usmeri, izdavač i sada i menadžer Nikola Jovanović da nam pomogne oko koncerata i snalaženja u muzičkoj industriji, ali niko nas nije terao dovde već smo sami imali tu želju i tražili druge koji mogu da nam pomognu da uradimo to što je naša ideja, a to je popularan i uspešan domaći rokenrol bend, sa muzikom koja se nama dopada.

Euforija” i dalje zvuči svježe i relevantnom kad ju slušam, što tematski, što zvukom, a to je danas sve teže postići. Razmišljate li o dugovječnosti svojih pjesama u procesu stvaranja i opterećuje li vas to?

Razmišljamo o kvalitetu pesama, verovatno da je to ono što i obezbeđuje dugovečnost, pre nego trenutni uspeh koliki god da je.

Uoči izdavanja sam „Euforiju” nazvao „Glazbenom kritikom partijanja” punom himni nove generacije. Danas je poistovjetljivost donekle uvjet hitova, ali kod vas je ona izuzetno stvarna, predstavljena bez uljepšavanja i nimalo pretenciozno i mislim da to vaša publika cijeni. Kako na to gledate i o kojim biste temama htjeli ubuduće pjevati?

Definitivno je poistovetljivost i komunikativnost ono čemu uvek težimo pri pisanju pesama, i tako ćemo nastaviti i ubuduće. Što se tiče tema, probaćemo da se što više oslobodimo da nađemo teme kojima se nismo nikada bavili, mada su romantična ljubav i autodestrkucija nešto što nam je uvek zanimljivo.

Naravno, moramo pitati i novom album ili sljedećem singlu? Što nam u ovom trenutku možete odnosno želite podijeliti o njima?

Trenutni plan je da nakon koncerata u Zagrebu napravimo pauzu sa koncertima i posvetimo se radu na novim pesmama. Ono što možemo reći je da možete da očekujete novi singl i spot do kraja godine, nove pesme na koncertima od naredne godine i novi album krajem 2022.

Vidite li Buč Kesidi da koketira s drugim žanrovima u budućnosti?

Uvek koketiramo sa raznim žanrovima. Da li se nešto više od toga na kraju desi, kao što svi znamo se ne planira nego dođe ili ne dođe prirodno.

Recite mi više o planovima za vaše nadolazeće koncerte, kakav će biti Buč Kesidi show u budućnosti?

Trudimo se da se naši koncerti menjaju u odnosu na turneju, u budućnosti možete da očekujete više konfeta, šljokica, vatrometa i fensi odela. Za sad.

U Zagrebu imate 5 koncerata sa samo jednim danom pauze između. Jeste li ikada održali toliko, skoro uzastopnih, koncerata? Opišite nam kako se osjećate u vezi toga.

Samo jednom do sada smo imali turneju od 5 uzastopnih koncerata, na promociji „Euforije” po jugu Srbije 2019., i putovanje iz grada u grad je umelo da bude naporno. Ovog puta verujemo da će biti lagano, pre svega jer smo u istom gradu, u Zagrebu smo se već i odomaćili, tako da u suštini gledamo na to kao na jednu finu ekskurziju tokom koje žurujemo svako veče.

Film „Euforija uživo” je kao koncept, mislim da mogu reći zaista objektivno, nešto svježe i na svjetskoj razini. Već smo navikli na audio-vizualne albume, posebne VEVO nastupe, COVID friendly koncerte snimljene za YouTube i sl., ali snimku koncerta koja zapravo postaje radnja filma i nije dokumentarac, to nisam nikada vidio. Film je duhovit, kreativan, zabavan, a vi zvučite bolje nego ikad. Kinom se naprosto prolilo oduševljenje, a uslijedio je i meet & greet.

Koliko god je ovakav koncept uvjetovan djelomice i vremenom u kojem živimo, kakav vam je pogled na promociju albuma općenito? Težite li tome da i s budućim izdanjima imate manje klasičan album “roll-out”? Time mislim na više od “normalnog” tijeka: najava vodećeg singla, singl, spot za singl, drugi, treći, album, koncerti…

Nemamo nikakav problem sa klasičnim tokom promocije stvari, ali smo takođe uvek otvoreni da probamo nešto novo i nama inspirativno, eto kao što je bio slučaj sa filmom. Družimo se sa mnogo talentovanih ljudi iz sveta umetnosti, nekada se prosto kockice poklope i imamo priliku da napravimo nešto drugačije, na zadovoljstvo svih koji učestvuju na projektu.

Ove sam godine dosta popratio Eurosong. Lagao bih kad bih rekao da mi vi niste pali na pamet kao mogući predstavnici Srbije za koju godinu. Žanrovska različitost prolazi, a vi ste pokazali da znate sklepati izvrsne pjesme i pokidati pozornicu. Bacam li vam sada bubu u uho ili je Eurosong nešto što vas (još) ne privlači? 

Svako malo se zezamo na tu temu, ali nismo previše zagrejani konkretno za Eurosong. Ukoliko se opet neke kockice poklope i imamo savršenu pesmu i plan za tu priliku, zašto da ne.

S obzirom da na to vas pratim već neko vrijeme mogu vas zamisliti kao još veće i uspješnije, razmišljate li o karijeri van Balkana ili pjesmama na engleskom ili nekom drugom jeziku?

Trenutno imamo još dosta posla da postanemo stvarno veliki na Balkanu, dovoljno da ne moramo da razmišljamo o pisanju pesama na drugom jeziku. Od početka nam je plan bio da pišemo pesme na našem jeziku, da tražimo publiku u svom neposrednom okruženju, da se širimo polako na spolja. Nikad nismo imali iluzije da će pesme na engleskom čarobno naći neku svetsku publiku i da bismo bili uspešniji zbog toga.

Možda uobičajeno pitanje, ali što slušate u zadnje vrijeme? Koja su vas ovogodišnja izdanja oduševila?

Luka je iz nekog razloga prestao da prati Kings of Leon nakon albuma „Only By The Night” i tih prevelikih hitova sa tog albuma, pa se tek sada ponovo zakačio za bend i albume koje je propustio – „Mechanical Bull”, „WALLS”, i najnoviji „When You See Yourself” iz 2021. koji ništa ne zaostaje za njima, albumi su prosto puni dobrih pesama. Trebalo mu je vremena i da prihvati novi album Billie Eilish, ali odlično zvuči i ima baš zabavnih pesama i dobrih momenata. Luka takođe zna svaku stvar sa debi albuma Olivie Rodrigo napamet.

Zoran je napravio domaću 2021 plejlistu na Spotify-u punu lokalnih izvođača (Pocket Palma, Z++, Zoi, Svemirko, Peki Pele, Lorens, Fantom, Luka Rajić, Vizelj…) i pravi svoju godišnju top 10 listu. Dok se vozi kolima ili sprema za žur sluša se novi album Drakea. Kanyeova „Donda” je onako.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social

Komentari