Društvo

Disney želi vratiti ukinutu emisiju Jimmyja Kimmela

ABC/Jimmy Kimmel Facebook
Vrijeme čitanja: 2 minute

Američki voditelj Jimmy Kimmel vodi razgovore s čelnicima Disneyja i ABC-ja kako bi pronašli put do dogovora koji bi omogućio povratak emisije Jimmy Kimmel Live.

Podsjećamo, Kimmelova kasnovečernja emisija ukinuta je 17. rujna zbog voditeljevih komentara vezanih uz Donalda Trumpa i ubojstvo Charlieja Kirka. Kimmel je svoj show vodio od 2003. godine, a kroz godine postao je jedno od glavnih lica mreže kroz voditeljske angažmane u Tko želi biti milijunaš, na dodjeli Oscara i drugim TV specijalima.

Trump prijeti

Variety tvrdi da je Kimmel svjestan posljedica koje bi trajno gašenje imalo za desetke članova njegove produkcijske ekipe te dobavljače u Los Angelesu koji rade na showu. Voditelj je također svjestan da se neki članovi ekipe još uvijek izvlače iz financijskih problema nastalih tijekom višemjesečnog štrajka scenarista i glumaca 2023. godine.

Ova situacija izazvala je navalu kritika na Disney s lijeve i desne političke strane. Zagovornici slobode govora osudili su potez kompanije da tako brzo ukloni Kimmela s programa. Konzervativci su to pozdravili, a Trump je ponovio svoju prijetnju da će pokušati natjerati televizijske mreže da izgube licence ako budu dopuštale anti-Trumpovske ili anti-MAGA glasove u eteru.

Prošli tjedan su buknuli prosvjedi ispred Disneyjevih ureda u New Yorku i Burbanku te ispred kazališnog kompleksa u Hollywoodu gdje se snima Jimmy Kimmel Live.

Velik financijski kolač za oglašavanja

Poznato je da su čelnici ABC-ja i Disneya već neko vrijeme izražavali zabrinutost Kimmelu zbog oštrine njegovih kritika predsjednika Donalda Trumpa i njegovog bez presedana preuzimanja savezne administracije. Kimmel, poput drugih komentatora, nije skrivao prijezir prema politici Trumpove administracije koja je, kroz kampanju uz pomoć agencije ICE, provodila masovna uhićenja navodnih neregistriranih imigranata na ulicama i radnim mjestima, zanemarujući ustavne norme o pravnom postupku i jednakoj pravdi.

Tu je i pitanje novca – kompaniji su potrebne televizijske postaje diljem SAD-a za distribuciju emisije kako bi se ostvarila gledanost obećana oglašivačima. Prema podacima Guidelinea, pratitelja oglašivačke potrošnje, reklame u Jimmy Kimmel Live 2024. donijele su 51,1 milijun dolara, što je činilo 21% ukupnog oglašavanja u kasnonoćnim programima.

Be social

Komentari