Fragmenti mirisa: Glazba kao inspiracija za parfem

Prije nego što pripremim članak i playlistu o pjesmama koje spominju parfeme ili su napisane s premisom nečijeg parfema i/ili uspomene na neku osobu ili osjećaj, odlučio sam se kratko pozabaviti obrnutom situacijom.
Ne biste vjerovali, no postoji niz parfemskih kuća i brendova inspiriranih upravo glazbom. I ovdje ne govorim o celebrity parfemima, poput onih Christine Aguilere, Beyonce, Ariane Grande, Shakire i slično, već o luksuznim i niche parfemskim kućama koje svoju filozofiju i kreacije pokušavaju povezati s najljepšim zvucima na zemlji – glazbom.
Mala napomena, neka bude jasno da se u nastavku nalazi samo dio brendova čiji su mirisi bili inspirirani glazbom. Ovo je više mala obrana samog sebe, mojim prijateljima parfemskim fanaticima, da toga ima još i da nisam namjerno nešto zaboravio (smijeh).
DS & Durga i Duran Duran
2018. godine bend Duran Duran je surađivao s njujorškim brendom DS & Durga na limitiranoj kolekciji mirisa posvećenih 40 godina karijere benda. Parfemi su nazvani po njihovim pjesmama i to redom, Hungry Like a Wolf, Come Undone, Skin Divers, You Kill Me With Silence.
Također, njihov miris Debaser, nadahnut je pjesmom istog naziva koju izvode The Pixies.

Editions de Parfums Frederic Malle i Music For a While
Moj omiljen miris za nanijeti kad idem na koncerte, beskrajno fora kreacija, je Music For a While. Neočekivan spoj ananasa, lavande, karamele i patchoulija. Slučajno ili namjerno, miriše kao glazbeni studio sedamdesetih. Slatko i aromatično, kreativno i zaigrano, a opet intrigantno.

Jusbox
Vrlo štosnog imena, koje podsjeća na englesku riječ jukebox, talijanski brend Jusbox u suradnji s pravom kremom svjetskih parfumera, napravio je cijeli niz zanimljivih mirisa. Samo neki od njih su Beat Cafe, Cheeky Smile, Siren & Sailors i Visionary Eye. Njihov miris Spring Dance inspiriran je Vivaldijevim djelom Četiri godišnja doba.
Inače, jus na francuskom znači sok ili nadjev, a u parfemskom žargonu predstavlja upravo parfemsku tekućinu.

L’Orchestre
Sasvim jedinstven francuski niche brend, L’Orchestre, pokušava otkriti „miris glazbe“, koristeći se čak i notama drva koje se koriste za izradu određenih instrumenata. I glazba i mirisi mogu potaknuti emocija, a oboje dolazi iz uma i ruku umjetnika, kako glazbenika tako i parfumera. I oba zanata i obje struke zahtijevaju nevjerojatno mnogo treninga i godina vježbe te usavršavanja.
Samo neki od mirisa su im Ambre Cello, Electro Limonade, Flamenco Néroli, Liquor BPM, Piano Santal i Rose Trombone. L’Orchestre čak ima i takozvanu konzolu preko koje odabirom tona, parfemskih nota i intenziteta možete lakše odabrati koji bi vam njihov miris odgovarao. Također, na njihovom webu možete pronaći i playlistu s glazbenim interpretacijama kako njihovi mirisi zvuče, hoću reći, mirišu.
Originalno, nesvakidašnje i zanimljivo.

Maison Margiela i linija Replica
Zadnjih nekoliko godina dosta popularna linija mirisa u Hrvatskoj, Replica, modne kuće Maison Margiela, bavi se dočaravanjem uspomene u mirisu. Svaki njihov parfem predodređen je da podsjeća na neko vrijeme i mjesto.
Tako na primjer Jazz Club miriše upravo na prostor jazz cluba s New Yorkom i Brooklynom 2013. godine na umu. Za kratak opis parfema stoji da miriše na koktele i cigare, a korištene note i ulja su duhan, rum, vetiver, vanilija, ružičasti papar, neroli, limun, kadulja i diviza.

Margiela je svojevremeno u liniji Replica ugostio i miris Music Festival s idejom da miriše kao Woodstock festival 1969. godine. Jesu li u tome uspjeli, naravno, ne mogu procijeniti, ali note koje sadrži su kanabis, crvene jabuke, list ljubičice, pačuli, duhan, tamjan, koža, čempres i cedar. Poprilično sugestivno.
Room 1015
Ovaj moderan brend i niche kuća dobiva sve više pažnje. Njihov osnivač Michael Partouche, u srcu je glazbenik, a zapravo školovani farmaceut, koji se odlučio za parfeme kao formu ekspresije. Za njega su parfemi oblik pobune, a inspirirani su glazbenim strujama, filozofijom i spiritualnim. Kroz parfeme se trude dočarati grunge i punk scenu sedamdesetih i osamdesetih.
Kao posebno glazbene izdvojio bih Cherry Punk, Electric Wood, Power Ballad, Sonic Flower i Yesterday (da, zbog Beatlesa).

Sospiro
Poznati talijanski parfemski brend, Sospiro, inspiraciju vuče iz sofisticiranosti i ljepote klasične glazbe. Cilj im je harmonijom mirisnih nota, spojem umjetnosti i strasti, stvoriti mirise koji su zapravo kao melodije na koži.
Sve to ovako predstavljeno zvuči sjajno, ali većina njih bolje zvuči na papiru nego kako nosu miriše. U proizvodnji je kolekcija Classica, koja uz mnoge druge uključuje i kreacije kao što su Basso, Bel Canto, Cadenza, Contralto, Dolce Melodia, Opera Grande, Prima Donna, Tenore i Vibrato.

Slijedi popis drugih mirisa povezanih s glazbom koje vrijedi spomenuti.
Byredo – Elevator Music
Etat Libre d’Orange (ELDO) – The Afternoon Of A Faun (inspiriran Nijinskyjevim baletom „L’après-midi d’un faune”)
Genyum – Musician
Histoires de Parfums – L’Olympia Music Hall
Kerosene – Unknown Pleasures (inspiriran istoimenim albumom Joy Divisiona, naravno)
Meo Fusciuni – Little Song
Miller et Bertaux – Oh, ooOoh …oh
Xerjoff – Opera
Yves Saint Laurent – Jazz
Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.