novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Gavella objavila repertoar sezone 2016./17. te program 31. Gavellinih večeri

Foto: www.gavella.hr
Vrijeme čitanja: 4 minute

Gradsko dramsko kazalište Gavella objavilo je repertoar za sezonu 2016./17. te program 31. Gavellinih večeri. Kao i proteklih nekoliko godina, i sljedeće će sezone kazalište u Frankopanskoj izvesti pet premijernih naslova. Zadnjih smo sezona navikli da Gavellin repertoar čine prvenstveno uprizorenja književnih klasika (Shakespearov „Othello“, Čehovljeve „Tri sestre“, Moliereov „Umišljeni bolesnik“, „Zločin i kazna“ Dostojevskoga, Krležin „Hrvatski bog Mars“ i Kovačićev „U registraturi“), uz pokoji popularni naslov s Broadwaya („Kolovoz u okrugu Osage“, „Amadeus“) ili suvremeni hrvatski tekst („Bojim se da se sada poznajemo“ Ivora Martinića, „Malena“ Mislava Brečića).

Sljedeće su sezone kazalište Gavella i ravnatelj Boris Svrtan odlučili napraviti zaokret prema suvremenim tekstovima europskih autora, uz par klasičnih, ali ne često izvođenih naslova. Tako će sezonu 16. rujna otvoriti predstava „Gospođa Bovary“. Preuzimajući likove, situacije i odnose iz tog velikog naslova francuske književnosti, nagrađivana dramatičarka Ivana Sajko napisala je za kazalište Gavella novi dramski tekst o poznatoj priči i poznatim licima, nudeći redatelju i glumcima kompleksnu strukturu čiji su motori, kao i kod Gustavea Flauberta, potraga za strašću i ljubavi. Predstavu režira Saša Božić, a naslovnu će ulogu zaigrati Jelena Miholjević.

Nakon prošlogodišnjeg uspjeha s „Hinkemannom“ u ZKM-u, mladi srpski redatelj Igor Vuk Torbica ove će jeseni u Gavelli režirati dramu „Priče iz Bečke šume“ njemačkog dramatičara Ödöna von Horvátha, inače rođenog u Rijeci u doba Austro-Ugarske monarhije. Za pučki komad (njem. Volksstück) „Priče iz Bečke šume“  Horváth je 1931. dobio prestižnu literarnu nagradu Kleist. Središnji lik drame je djevojka Marijana koju će u Gavelli zaigrati Nataša Janjić, što će biti njena prva premijera u matičnom kazalištu od „Amadeusa“ iz 2014. U predstavi će zaigrati čak 18 glumaca iz Gavellinog ansambla, uključujući Ozrena Grabarića, Svena Medvešeka, Živka Anočića, Filipa Križana, Filipa Šovagovića, Ivanu Roščić, Barbaru Nola i druge. Premijera se očekuje 2. prosinca.

Foto: www.gavella.hr
Foto: www.gavella.hr

Godinu 2017. Gavella će započeti s tekstom „Pijani“ suvremenog ruskog dramatičara, scenarista i redatelja Ivana Viripajeva. Za njegovu se estetiku kaže da je spoj Quentina Tarantina i Andreia Tarkovskog. Njegovu dramu „Iluzije“ ove je godine na svoje daske postavilo Mestno gledališče ljubljansko, a tekst „Pijani“ u lipnju smo mogli gledati na Danima satire u produkciji beogradskog Ateljea 212 i režiji Borisa Liješevića. Gavellinu će verziju režirati dekan Akademije dramske umjetnosti, Borna Baletić.

S Akademije u Gavellu dolazi i Aida Bukvić koja će režirati tekst „Komet“ njemačke glumice, dramatičarke i redateljice meksičkog podrijetla, Justine del Corte. Drama „Komet“ zbiva se na 10. godišnjici braka koju mladenci i njihovi gosti žele rekonstruirati onako kako je izgledala svadba, što naravno dovodi do niza neugodnosti i problema. Drama je praizvedena 2012. u bečkom Burgtheatru u režiji Rolanda Schimmelpfenniga, a hrvatska je premijera najavljena za ožujak 2017.

Sezonu će zatvoriti drama „Nevidljivi“ vodeće hrvatske dramatičarke Tene Štivičić. Bit će to hrvatska premijera teksta praizvedenog još 2011. u Velikoj Britaniji, u produkciji Transport Theatre i New Wolsey Theatre iz Ipswicha. Drama prati grupu migranata u Velikoj Britaniji te portretira moderno društvo iz perspektive imigranata. „Nevidiljive“ će režirati slovenski glumac i redatelj Matjaž Pograjc, kućni redatelj Slovenskog mladinskog gledališča iz Ljubljane koji je u tom kazalištu 2005. režirao svjetsku praizvedbu Štivičićinog teksta „Fragile!“.

Ovogodišnje Gavelline večeri ugostit će devet predstava od 1. do 11. listopada. Domaćini su zastupljeni s melodramom „Kao na nebu“ Kaya Pollaka u režiji Renea Medvešeka, dok će ZKM odigrati već spomenutog „Hinkemanna“ Ernsta Tollera u režiji Igora Vuka Torbice. HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke gostuje s predstavom „Nad grobom glupe Europe“ Sebastijana Horvata i Milana Markovića Matthisa, predstavom koja je prvotno bila adaptacija Krležine „Hrvatske rapsodije“. Zagrebački HNK sudjeluje u programu s „Tri zime Tene Štivičić u režiji Ivice Buljana.

[Kao na nebu] Foto: www.gavella.hr
[Kao na nebu]
Foto: www.gavella.hr

Zanimljivo je da ćemo isti naslov gledati i u produkciji Mestnog gledališča ljubljanskog, u režiji Barbare Hieng Samobor. Iz Bosne i Hercegovine dolazi Narodno pozorište Sarajevo s autorskim projektom redatelja Kokana Mladenovića i dramaturginje Kornélie Góli “Prosjačka opera”. Riječ je o satiričnoj komediji na temu Johna Gaya s brojnim songovima koje potpisuju Mladenović i Irena Popović. Atelje 212 ponovo dolazi u Zagreb, ovaj put s predstavom “Mriješćenje šarana” Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića. Ovaj tekst kultnog autora govori o prijelomnim povijesnim političkim previranjima i društvenim promjenama, unutar mješovite obitelji građana i seljaka.

U koprodukciji Srpskog narodnog pozorišta iz Novog Sada i Centra za razvoj vizuelne kulture nastala je predstava “Duh koji hoda (Prometejev put)” makedonskog pisca Dejana Dukovskog u režiji Aleksandra Popovskog. Predstava prati Mara koji sam kreće u borbu protiv korumpiranog sistema. Predstava je na 19. teatarfestu “Petar Kočić” u Banja Luci osvojila nagrade za najbolju predstavu u cjelini, režiju, scenografiju i dramski tekst. Program 31. Gavellinih večeri zaokružuje predstava “Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali” Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice. Tekst Tanje Šljivar u četiri scene kroz arhetipske odnose majka-sin, otac-kćerka, brat-sestra i ljubavnica-ljubavnik pokazuje nepouzdanost i nepostojanost bilo kojeg tjelesnog, emotivnog ili mentalnog sjećanja. Predstavu je režirala Mirjana Karanović.

Be social

Komentari