novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Glazba

Izvještaj – Nina Kraljić kvintet (Tvornica): Doza čiste glazbene emocije

Foto: Press
Vrijeme čitanja: 5 minute

2 sata i 15 minuta je prolazno vrijeme za odgledati neki dobar film, odraditi jači trening ili za izgubiti se iz grada u kojem se trenutno nalazite i otputovati negdje. To je ujedno bilo i vrijeme trajanja sinoćnjeg koncerta u Tvornici kulture – 2 sata i 15 minuta filmski nestvarnog putovanja u čistu umjetničku, ponajprije glazbenu rapsodiju.

Kad spomenem ime Nina Kraljić, čudi li Vas uopće takav opis? Ako se sjetim njezinog početka i prvog pojavljivanja, njezine audicije u The Voiceu, od početka je odisala nečim drugačijim, nosila je klicu umjetničke izuzetnosti i unikatnosti koja je prštala iz nje i koju, da je i htjela, nije mogla zatomiti. Srećom da nije, srećom da se nije težila uklopiti i kompromisima ugušiti svoj abnormalni talent.

Pišući ovo mi se u svijest vraća i činjenica je ona zapravo i pobjednica prvog hrvatskog The Voicea. Samo činjenica da mi je to tek sada prošlo kroz glavu pokazuje koliko se u svojoj daljnjoj karijeri nije oslanjala na tu zasluženu titulu The Voicea. I ne samo da se tome ne mogu prestati čuditi, već i činjenici da je nastup na Eurosongu uspio naštetiti njezinoj reputaciji na takav način da ju je velika većina ljudi sklonila s radara zaduženim za talente i dobru glazbu.

Nevjerojatno je kako odnos prema jednoj glazbenoj instituciji na svjetskoj razini (ili barem što je nekada bila) može sve koji se na bilo koji način povežu s njom, dovesti na listu glazbenika koji su ‘dovoljno očajni da to odrade’. Koliko god grubo zvučala ta izjava, sve mi se više čini da je u svijesti ljudi i istinita. Ne mogu vjerovati da se i meni dogodio isti propust u vezi Nine. Nisam njezin odlazak na Eurosong shvatila kao očajnički potez, čak naprotiv, vjerujem da su to bili posljednji trzaji da se dobra glazba iz Hrvatske šalje na razinu Europe. Samo sam ju maknula s radara, dopustila sam da mi krivi mediji uđu u um i Ninu Kraljić stave u krivu ladicu.

Onda se dogodila A strana. Izvedba Ako tražiš nekoga.

 

Izvedba koja je meni (i čini se ostalih 360 tisuća ljudi u regiji koji su poslušali izvedbu) vratila čaroliju i raskoš Nininog talenta kad sam ju najmanje očekivala. Pjesmu tjednima nisam skidala s playliste. Kad se pojavio datum službenog solo koncerta u Tvornici, premišljala sam punu sekundu, upisala se na Ziher listu koncerata i još jednom upalila spomenutu izvedbu.

Ako ću biti potpuno iskrena, nikada nisam bila sigurnija da mi je odlazak na koncert bio pun pogodak. Jer je bio i više od toga.

 Emocija, emocija i samo emocija

Nina Kraljić kvintet – Nina kao vokal, gitarist Miro (kojem je u jednom trenutku posvetila i pjesmu), violončelistica Ljerka, klavijaturist i synth majstor Pavle te Marko na congu, indianeru, činelama, fruli i ‘ko zna čemu sve ne – petorka koja je sinoć Veliki pogon držala u šaci eteričnosti i senzualnosti, a upravo to su riječi koje je sama Nina odabrala za predstaviti vlastiti projekt Zaljuljali smo svijet” na početku večeri.

Eteričnost, senzualnost i dodala bih – genijalnost petero mladih umjetnika koji su se sinoć na pozornici davali i dali bezrezervno. U svakoj pjesmi dvosatne predstave u svakome taktu osjetilo se da su svi maksimalno u trenutku, da je sada i danas bitna samo predivna glazba i emocija koju su došli podijeliti s publikom i da su svi, od prvog do zadnjeg, na toj pozornici da veličaju ljepotu umjetnosti i stvaranja glazbe. Svatko je na svoj način stvarao kulisu neke nadnaravne priče koja se odvijala pred nama već od prvih taktova.

Kvartet talentiranih glazbenika na trenutke je podupirao, na trenutke nadopunjavao briljantnu vokalnu izvedbu Nine za koju sam uvjerena da nakon sinoćnje večeri idućih tjedan dana neće biti sposobna pričati od preplavljenosti osjećajima.

Vjerujem da je njena energija, ona ista koja se osjetila još pri njenom prvom pojavljivanju u javnosti i koja se mogla osjetiti samo gledajući ju preko malog ekrana, potaknula glazbenike okupljene oko nje da osjećaju glazbu na jednak način kao što ju ona osjeća i da puštaju toj emociji glazbe da na tako unikatan i prirodan način izađe iz njih. Da bi se to uopće osjetilo, da bi bend bio takav, najviše treba povući onaj koji vodi cijelu priču. Nina je sinoć stvarno bila pravi vođa. Imala je toliko toga za reći da se vidjelo da se ni nakon više od dva sata ne želi maknuti s pozornice, da se emotivno, a ni vokalno još nije ispraznila.

Sada kada je se napokon sluša.

Publika ju je sinoć itekako slušala; pratila, pjevala s njom, plesala na mjestu, u pauzama između pjesama pokušavala ostvariti nespretan razgovor s njom. I na kraju nije samo Nina bila ta koja nije htjela doma. Nije htjela ni publika koje je i na kraju koncerta bilo više nego na drugom danu Brijačnice prije petnaestak dana.

Kad za svoj prvi veliki koncert odlučiš izbaciti sve asove koje imaš u rukavu, onda to izgleda otprilike ovako.

Kao što sam i rekla, osjetilo se na Nini sinoć da ima toliko toga za reći publici, što kroz glazbu, što kroz razgovore između pjesama. Problem generalno nastaje kad se na silu odrađuju stvari u tih 5 minuta koje osoba ima kad je spotlight samo na njoj, kada se sadržajno unese puno toga bez ikakvoga reda i rasporeda. Tako se može dobiti samo jedan veliki nered riječi i ideja. Nina je sinoć i tu bila pametnija pa je, tematski podijelivši večer, izbjegla nered u svojoj glazbi, kao i potencijalno zasićenje u publici s tako dugim nastupom.

A što nam je to Nina Kraljić kvintet priredio sinoć?

Otvorivši večer s posljednjim singlom Lava otvorila je i dio večeri koji bi nazvala Ninini originali gdje su uslijedile pjesme Vir, Snijeg, Samo i pjesma Negdje koja je hrvatsko – hebrejska pjesma etno tango prizvuka.

Zatim je uslijedilo Ninine domaće obradegdje su izveli Prođe ovaj dan Drugog način, Stublićevu Doći ću ti u snovima koja je izvedena samo uz harfu te naravno Ako tražiš nekoga kojoj se kao gošće pridružila Martina Đurđević. Vjerojatno svjesna koliko je ljudi ta pjesma privukla te, kao i mene, oduševila, u maniri olakšanja što je izvedba odrađena besprijekorno, Nina je simpatično na kraju izvedbe odahnula.

Na domaće obrade uslijedio je blok stranih obrada koje je, i dalje uz harfisticu, zaključila s Nothing else matters, a na nju je povezala svoje dvije uspješnice na engleskom jeziku: Lay you down s kojom je trebala te Lighthouse s kojom je u konačnici nastupila na Eurosongu te je ovaj blok zaključila s Isaakovom Wicked game.

Pjesmom Što te nema otvorila je dio o Folkloru i tradiciji Balkana gdje je nahranila svoju, ali i dušu publike koja čezne i najdublje osjeća upravo folklorne, etno napjeve. Od te pjesme nastavila je preko srpskih i hrvatskih tradicionalnih napjeva kojima je dodala egzotike dovevši dva didgeridoo na pozornicu, do spleta makedonskih pjesama koje su senzacionalno izvedene uz frulu te uz zbor Čipkice koji je spektakularno zaključen pjesmom Jovano, Jovanke. I za kraj ostavila je pjesmu koju sam jedva čekala čuti, a koju sam pored čitavog bogatog programa gotovo i zaboravila da ju nije otpjevala – Zaljuljali smo svijet.

Bis je odradila je s novom obradom plemenske pjesme Brother Matta Corbyja, a nakon toga je pozvala sve glazbene goste na pozornicu i u maniri klasične glazbe i aftera koncerata u Lisinskom, svojim gostima podijelila cvijeće. Još jednom je publici poklonila izvedbu Ako tražiš nekoga koja je zvučala još bolje nego prvi put.

Što ostaje za kraj?

Nema smisla detaljnije prepričavati koncert, iako je i ovo sve bilo dosta detaljno. Ovakav koncert jedino se uživo može osjetiti i doživjeti u svoj punini. Kao uvijek ostat će samo emocija koju je izvođač u konačnici uspio iznijeti pred publiku. Sinoćnja energija bila je astronomskih razmjera pa će i sukladno tome energetski trag ostati širok. Barem što se mene tiče.

Za vas koji niste bili sinoć, dođite drugi put na dozu čiste glazbene emocije.

Be social
Što misliš o ovome koncertu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari