Onomollywood: Hommage kultnim filmskim scenama
Scene poput one u kojoj se Mena Suvari valja u krevetu crvenih latica ili pak ona u kojoj Keanu Reeves spretno izbjegava metke zabacujući tijelo unazad definitivno su neke od najprepoznatljivijih u novijoj filmskoj povijesti. Senegalski umjetnik Omar Victor Diop bio je inspiriran upravo ovim hollywoodskim uspješnicama te je odlučio istražiti kako bi blockbusteri poput American Beauty, Matrixa, Thelme & Louise, Blow Upa, Fride i Breakfast at Tyffany’sa izgledali da su snimljeni na drugačijoj lokaciji, točnije u Africi. Diop se u svom projektu udružio s američkim fotografom francuskog podrijetla, Antoineom Tempéom, kako bi svoje omiljene filmske scene snimio, ovog puta sa senegalskim akterima.
Serija fotografija pod nazivom “Onomollywood” jednim je dijelom hommage Hollywoodu, a drugim svojevrsni sociološki eksperiment; proizvod 33-godišnjeg fotografa-amatera koji je tek nedavno pronašao svoje mjesto na umjetničkoj sceni Senegala. Uz stručnjaka za izvedbenu umjetnost Tempéa, vratio se u djetinjstvo i oponašao kultne filmske scene kako bi ilustrirao dalekosežan utjecaj koji na mnoge ostavlje sedma umjetnost. Diop je objasnio kako je još u 80-ima gledao iste filmove kao i mladi u Parizu, New Yorku ili možda Bangkoku, jer su, na kraju krajeva, svi mladi ljudi jednaki bez obzira na mjesto rođenja. Upravo to je želio pokazati i svojim izborom filmova za seriju fotografija “Onomollywood”. Fotografije jasno daju do znanja o kojem je filmu, točnije sceni iz filma riječ, ali ujedno sadrže očite izmjene u odnosu na nezaboravni original. Na primjer, dok Audrey Hepburn kao Holly Golightly nosi kultnu malu crnu haljinu, njezina onomollywoodska zamjena nosi istu u bijeloj boji.