17. siječnja 2025.

Vrijeme čitanja: < 1 minutaJedan od najvažnijih redatelja našeg doba, istinski umjetnik i vizionar, David Lynch, umro je u 79. godini.

mačke
31. prosinca 2024.

Vrijeme čitanja: 4 minuteDanas možda jesu glavni likovi memeova, svi imamo svoju najdražu „internetsku mačku”, ali mnoge su krznene loptice kroz godine bile i muze umjetnicima, nerijetko upravo piscima čiji su samotni čin pisanja upotpunjavale svojom nenametljivom prisutnošću.

Film

Skladatelji filmske glazbe: Rachel Portman

Rachel Portman
Foto: Canva.com
Vrijeme čitanja: 2 minute

Rachel Portman je engleska kompozitorica filmske glazbe, rođena 1960. u mjestu Haslemere, Surrey. Studirala je glazbu na Oxfordu, gdje joj je karijera zapravo i počela, a godinama nakon zaradila je odlikovanje Reda Britanskog Carstva. Poznata je istančanom afinitetu i razumijevanju filmskih narativa, talentu da glazbeno artikulira emotivne teze filmova. Portman tvrdi da je svrha glazbe u filmu da ona obasja i tako pojača samu priču filma.

Poznata je po ponovljenim suradnjama s redateljima. Prva je ona sa švedskim redateljem Lassom Hallstörmom na filmovima „The Cider House Rules” (1999.) i „Chocolat” (2000.). Za oba je dobila nominacije za nagradu Oscar. Druga je ona s američkim filmašem Jonathanom Demmeom na filmovima „Beloved” (1998.) i „Manchurian Candidate” (2004.).

Portman je prva kompozitorica koja je osvojila Oscar i to za film „Emma” (1996.) napravljenom prema istoimenom romanu Jane Austen i to s Gwyneth Paltrow u glavnoj ulozi.

Vlastiti proces filmske kompozicije opisuje na sljedeći način:

„I step in when all of the elements of the film are close to completion. I start to extract from those elements the world in which the music should live. It’s very important for me to spend a long time just soaking myself in the film. Because the music has to fit the scenes, I watch each scene again and again, to look at the pace of the film, and to see how long each scene is. For me, composing is completely intuitive. The thing that gets me going is emotion.”

Za svoj rad kaže da počinje od jedne glavne melodije:

„Whenever I’m starting a film, if it’s gonna need a melody, I’ve got to crack that melody. And that becomes the thing on which to hang the whole score, from which you take everything else. All other branches come off it. So that was the first thing I wrote … To start and end with it, and to touch on it as you go through the film. It’s like the musical voice of the film, the main musical voice.”

Kronološki i proizvoljnim odabirom, popisujemo i druge poznate radove Rachel Portman:

„Privileged” (1982.)
”The Storyteller” (1988.) – TV serija
”Life Is Sweet” (1990.)
”Benny & Joon” (1993.)
”The Legend of Bagger Vance” (2000.)
”Hart’s War” (2002.)
”Mona Lisa Smile” (2003.)
”The Human Stain” (2003.)
”Oliver Twist” (2005.)
”The Lake House” (2006.)
”Infamous” (2006.)
”The Duchess” (2008.)
”Grey Gardens” (2009.)
”Never Let Me Go” (2010.)
”Snow Flower and the Secret Fan ” (2010.)
”One Day” (2011.)
”The Vow” (2012.) – Uz Michaela Brooka
”A Dog’s Purpose” (2017.)
”We Were the Lucky Ones” (2024.)
”The Return” (2024.)


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social

Komentari