Film

Ženijalni ožujak u riječkom Art-kinu

art kino
Foto: Art-kino.org/press
Vrijeme čitanja: 3 minute

Ožujak u riječkom Art-kinu Croatia počinje ciklusom filmova Wima Wendersa, nagrađivanog njemačkog redatelja iza čijih se specifičnih naočala krije jedan drugačiji pogled na svijet, jasno vidljiv u njegovim filmovima. Priroda i pejzaž, inače simboli oslobođenja, kod Wendersovih filmova ceste stvaraju dojam izolacije kroz koju dočarava borbu čovjeka, bilo da je ona sa svijetom ili sa samim sobom. U tjedan dana, od 1. do 7. ožujka, na programu će biti njegova najznačajnija ostvarenja.

Nevio Marasović ponovno se vraća na Vis svojim novim filmom Comic Sans, čija je riječka premijera zakazana za srijedu, 7. ožujka u 20 sati. Gosti premijere su, uz redatelja, i producentica Ankica Jurić Tilić te glumice Nataša Janjić i Edita Karađole. Priča o uspješnom, no problematičnom Zagrepčaninu Alanu (Janko Popović Volarić) koji se uputi na ludo putovanje sa svojim ekscentričnim ocem (Zlatko Burić) garantira mnoštvo smijeha smještenog u idiličan otočni krajolik.

Povodom Međunarodnog dana žena i stote godišnjice ženskog prava glasa u Velikoj Britaniji, a u organizaciji Kino mreže, neovisna kina diljem Hrvatske slave Ženijalne dane, u sklopu kojih će se prikazati filmovi koji dočaravaju borbu kroz koju su žene prolazile kako bi se izborile za svoja prava. „Sufražetkinje“ su smještene u 1912. godinu i dočaravaju same početke te borbe, dok u „Božjoj volji“ kroz priču kućanice Nore 1971. godine vidimo da ona još uvijek traje.

Već je deset godina prošlo otkako je Feral Tribune, „najpoznatije glasilo hrvatskih anarhista, protestanata i heretika“, prestao izlaziti, a proročanskom naslovnicom na kojoj je pisalo „Put pod noge“ najavili su stanje u Hrvatskoj koje vlada još i danas. Premijera filma Viva Ludež: Razgovor s trojicom od Ferala zakazana je za 9. ožujka u 20 sati, a gosti su redateljsko-scenaristički duo Marina Banićević i Saša Stanić, Viktor Ivančić i Boris Dežulović (dvojica od Ferala) te filmska ekipa.

Foto: Art-kino Croatia press

Još je jedna autorska retrospektiva u ožujku ona Roya Anderssona, koji se smatra jednim od najvažnijih suvremenih europskih redatelja. Statična kamera, dugi kadrovi, upotreba naturščika, pažljivo iskonstruirani setovi kako bi se majstorski manipuliralo sjenama te apsurd koji dovodi do komičnosti glavna su obilježja ovog autora kojima karikira švedsku kulturu u svojim filmovima. U pet dana, od 14. do 18. ožujka, na programu će se naći filmovi koji su obilježili karijeru ovog velikana švedske kinematografije.

Dane frankofonskog filma, koji su na programu od 19. do 21. ožujka, otvara marokanska drama Zbogom Carmen, a u istom žanru nastavljaju i Corporate te Crveni krug Jeana-Pierrea Melvillea. Ovaj se, sada već tradicionalni program, provodi u suradnji s Francuskom alijansom Rijeka, a donosi od najzanimljivijih suvremenih i klasičnih ostvarenja francuskog govornog područja.

Art-kino se priključuje manifestaciji kojom se obilježava 40 godina punka u Rijeci. Tako će se u petak, 23. veljače održati posebni filmski program posvećen upravo ovom glazbenom žanru i njegovom utjecaju koji je prisutan još i danas.

Ovomjesečni kino kustos Zoran Prodanović-Prlja (Let 3) za publiku je odabrao film Bivši bubnjar koji prati sadističkog bubnjara i njegovo manipuliranje ostalim članovima sastava. Zašto upravo taj film? Kaže Prlja: „Film koji me podsjeća na puno toga, od doživotnih vladara do Ri Rock garaža i gitarijada, a beskrajno je zabavan u svojoj teškoj lakoći.“

Nakon Osmijeha ljetne noći i Sedmog pečata, Bergmanovu godinu nastavlja film Divlje jagode, koji je osvojio Zlatni globus za najbolji strani film te Zlatnog medvjeda na Berlin Film Festivalu, a nominiran je i za nagradu Oscar te nagrade BAFTA. Kroz prisjećanja na prošle dane i donesene odluke glavnog lika, dolazimo do Bergmanove filozofije koja se provlači kroz gotovo sve njegove filmove – opsjednutost prolaznošću vremena, pitanja o postojanju Boga i želja za pomirbom sa svojim, ponekad traumatičnim, djetinjstvom.

Foto: facebook.com/theplaylist

Svakako valja istaknuti posljednji film Daniela Daya-Lewisa Fantomska nit te dokumentarni film o slavnoj pjevačici Whitney: biti svoja, dva filma koji nude dirljiv i dubok uvod u ljudsku rastrojenost i unutarnja previranja. Iannucci je zaradio prijetnje zahvaljujući vrtlogu farse i parodije pod nazivom Staljinova smrt, a feministkinja i ateistkinja Rayhana Obermeyer isto je doživjela zbog filma (i kazališne drame) U mojim godinama još skrivam da pušim.

Bogat program za djecu i mlade u subotu, 3. ožujka u 11 sati donosi ostvarenja dječje filmske radionice Frooom! koja se provodila diljem Hrvatske. Tu su i zabavne animirane avanture Pčelica Maja: Medene igre o novim pustolovinama najpoznatije pčelice na svijetu koja zbog svog nestašluka dolazi do najvećeg izazova u životu te Petar Zecimir, nikad ispričana priča o zecu koji kreće u bitku za farmu starog Gregorca i za naklonost lijepe Bibe.

Svoje mjesto možete rezervirati putem telefona (051/323 261) ili e-pošte (ulaznice@art-kino.org) svakim danom od 16 do 20 sati ili kupiti ulaznice online putem platforme ulaznice.hr.

Be social

Komentari