Umro je njemački glumac Udo Kier
Njemački glumac Udo Kier, kultna figura europskog art-filma i horora, preminuo je u 81. godini u bolnici u Palm Springsu u Kaliforniji, potvrdio je njegov partner Delbert McBride. Tijekom više od šest desetljeća odigrao je više od 200, odnosno prema nekim izvorima i preko 250 uloga.
Rani život i put do filma
Udo Kier rođen je 1944. u Kölnu, u bolnici koja je navodno bombardirana neposredno nakon njegova rođenja, a njega i majku morali su izvući iz ruševina. S osamnaest godina seli u London, gdje ga otkriva filmska industrija i ubrzo dobiva prve manje uloge. Prvi veći proboj ostvaruje 1970. hororom Mark of the Devil, čime započinje njegov status ikone žanrovskog, osobito horor filma.
Svjetsku kultnu reputaciju donose mu filmovi Flesh for Frankenstein i Blood for Dracula iz ranih 1970-ih, producirani u krugu Andyja Warhola, gdje tumači baruna Frankensteina i grofa Drakulu. Uslijedile su suradnje s Rainerom Wernerom Fassbinderom (The Stationmaster’s Wife, Lola, The Third Generation, Lili Marleen, Berlin Alexanderplatz) i niz uloga u europskim klasicima poput Suspirije Daria Argenta. Devedesetih širi karijeru na američki film zahvaljujući Gus Van Santu i ulozi u My Own Private Idaho, a publika ga pamti i po filmovima Blade, Armageddon, End of Days i Downsizing.
Lars von Trier i art‑kuća
Posebno je značajna njegova dugogodišnja suradnja s Larsom von Trierom, s kojim je radio na filmovima Epidemic, Europa, Breaking the Waves, Dancer in the Dark, Dogville, Melancholia i Nymphomaniac: Vol. II, kao i na seriji The Kingdom. Time je Kier postao jedno od prepoznatljivih lica europskog art‑filma, glumac kojeg su redatelji birali kad su trebali spoj bizarnog, prijetećeg i tragičnog u jednoj pojavi.
U poznoj fazi karijere nije usporavao: isticao se u filmovima poput Bacurau (2019.) i The Secret Agent, brazilskog neo-noir političkog trilera prikazanog u Cannesu. Njegov posljednji film navodi se upravo The Secret Agent, dok je istovremeno radio i na videoigrama te je trebao glumiti u horor igri OD u produkciji Hidea Kojime i Jordana Peelea. U jednom je intervjuu karijeru sažeo rečenicom da je „100 filmova loše, 50 se može gledati uz čašu vina, a 50 je dobrih“, što danas mnogi citiraju kao duhovitu, ali točnu mjeru njegova golemog opusa.