24. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 2 minuteU jakoj konkurenciji, Barićev film se ističe jer iza njega ne stoje financijski moćan studio, već nevjerojatno vizija redatelja i autorskog tima.

23. studenoga 2025.

Vrijeme čitanja: 11 minuteDokumentarac Najbolji profesor filma na svijetu u središte ne stavlja samo čovjeka oko kojeg se radnji vrti, već i cijeli filmski sustav koji je šutio kada je trebalo govoriti.

Izvedbene umjetnosti

Autorski projekt „Kamov, Potres“ Darija Harjačeka premijerno u Teatru &TD

Kultura SC- Teatar &TD
Vrijeme čitanja: 2 minute

Novi autorski projekt Darija Harjačeka, Kamov, Potres premijerno će biti izveden 20. listopada u MM centru s početkom u 20 sati, u produkciji kazališne skupine de facto i Teatra &TD. Riječ je žanrovskom hibridu post punk koncerta/performansa i audio drame nastalom na temelju istoimene radijske drame u režiji Darija Harjačeka koja je 2021. osvojila BBC-evu nagradu za najbolju europsku audio dramu, a 2020. nagradu Prix Nova u kategoriji Male forme.

Reprizne izvedbe na rasporedu su 21. i 22. listopada.

U ovom iznimno autentičnom i slojevitom projektu, glazbeno-scenska skupina Cefas & The Gipsy donosi koncertnu izvedbu svog albuma Kamov, potres, nastalog na temelju Knjiga lakrdija Janka Polića Kamova. Pod provokativnim geslom „Obitelj je reakcija na bordel“, bend se predstavlja kao angažirani umjetnički kolektiv koji propituje granice između života i smrti, kreacije i destrukcije, sna i budnosti, opijenosti i trijeznosti. Bend čine Jelena Miholjević, Nikola Nedić, Laura Čerina i Dean Krivačić Cigo.

Glazbu potpisuje Damir Šimunović, kostimografiju Ana Mikulić, oblikovanje svjetla Tomislav Maglečić, a produkciju za de facto vodi Ivana Brajdić. Autorica vizualnog identiteta je Ema Tomašek.

Kultura SC- Teatar &TD

Ovaj koncert svojevrsna je spiritistička seansa u kojoj se duh prerano preminulog genija pokušava materijalizirati kroz ikonografiju stoljeća hrvatske umjetnosti, počevši od Mrtvačkog plesa Vincenta iz Kastva sve do Eksploatacije mrtvih Mladena Stilinovića U zvuku predstave prožimaju se post-punk, noise, industrial i elementi Mahlerove lirske melankolije (Kindertotenlieder). Anarhistični, autodestruktivni i autoironični svijet Janka Polića Kamova ovom predstavom pokušava se iskazati u svojoj esenciji, beskrajno tragičan, beskrajno komičan, beskrajan (ili bespočetan).

Predstava se temelji na adaptaciji odabranih Kamovljevih novela odnosno tekstova stvarajući asocijativni niz nadrealnih prizora i iskaza, uz eksperimentalni muzički pristup koji evocira „duševne potrese”. Osim što ukazuje na spomenute lomove identiteta, zvuk post punka, industriala i srodnih glazbenih žanrova figurira i kao spojnica između mladosti, moderniteta i urbaniteta književnog izvornika i njegovog suvremenog konteksta.

Be social

Komentari