„DISCO” (Kylie Minogue): Punom snagom ravno u disco!

Kylie
"Disco" [album cover]

I nakon 15. studijskih album, isto toliko turneja, 13 kompilacija hitova, ne brojim koliko singlica i suradnji, Kylie Minogue je i dalje živa sila. U tome što radi, nema joj ravne. Njena senzualnost i senzibiliteti, osjećaj za lijepo u glazbi, predivan glas, još uvijek su tu i to u punom sjaju.

Novi album „Disco” se bez problema pridružuje najugodnijim izdanjima godine, „Future Nostalgia” (Dua Lipa), „What’s Your Pleasure?” (Jessie Ware) i „Chromatica” (Lady Gaga). I još važnije, „Disco” je najbolji album Kylie Minogue još od ponešto eksperimentalnog „X”.

Posebna najava albuma

Sam disco kao žanr Kylie nije novost. Prisjetimo se njene obrade disco himne Celebrate (Kool & The Gang) ili svježe live izvedbe September. U svrhu promocije novog albuma 7. studenog održat će se poseban koncert naziva „Infinite Disco”,  kojii će se moći pratiti online.

Tematski album prati klasični ljubavni lirizam Kylie Minogue, teme kao što su ponovno zaljubljivanje i nadanje. Sve je provučeno kroz motive glazbe, plesa, svjetlosti, svemira. I naravno, disco klubova. Kylie je vječno mlada i upravo tako i zvuči. Za ovaj album, Kylie je iskoristila vrijeme lockdowna da i nauči snimati i aranžirati vlastite vokale u programu Logic Pro.

Ova zaljubljena, bezbrižna, disko večer počinje drugim singlom Magic, koji sam spomenuo i u rubrici Mjesečna doza popa. Uz prepoznatljivu Kylie magiju, nemoguće je ne zapjevati ili zaplesati. Jasno mi je da Kylie više ne radi mega hitove, ne puca ne znam koliko visoko, ali postiže upravo ono što treba. Tako je i s Magic, pozitiva i povratak u klupske brojeve.

Veselo i bezbrižno

Kao re-master nekog drugog vremena, Miss a Thing podiže očekivanja, ljulja nas u romantičnim stihovima, vrti oko sebe nasred podija. Bez malo tuge i ljubomore ništa, tako na Real Groove Kylie poziva staru ljubav na još jedan ples odnosno pokušaj.

S Monday Blues počinju iznenađenja. Tek mrvicu na tragu zadnjeg albuma, „Golden”, Kylie se počinje više zabavljati. Kome trebaju dani prije vikenda, je l’ da? Pa nikome! Ne treba više od jednog slušanja da zavolite ovu stvar. Brži ritam, energija, dobre vibracije. Na mostu se i oni najtmurniji dižu na noge i nema tog ponedjeljka koji će mi više biti gorak uz ovu stvar. „You make every day feel like Saturday”, veselo pjeva Kylie.

Visoke note i jedna pogrešna procjena

Slijedi Supernova. Kako bi rekao moj dragi prijatelj, stvar je „gay coma”. Potpisujem. Spomenuti svemirski motivi idu ruku pod ruku sa silinom romantike, erotičnosti i ljubavi koju nudi Kylie. „Baby all I need is just a little bit of your starlight, you’re my supernova” – Boom! Euforija. Dovoljno. Jedna od najjačih s albuma. Visoke note, koje su mi na zadnjim izdanjima često nedostajale, ovdje se vraćaju. Most je predivan, zadnji refren eksplozivan, što energijom, što emocijama.

Ono što je isprva bio ponešto razočaravajući singl, slušanjem albuma shvaćam da se radi o samoj srži ovog izdanja i savršenom najavnom singlu. Say Something velika je pjesma, koju kvari mlak tekst jasne poruke. Divan miks diska, dance-popa, electropopa, synth-popa. Mislim da je Say Something trebao zatvoriti album. Divan outro, „Cause love is love, it never ends, could we all be as one again”, tome je dokaz.

Još uvijek plešemo

Sjećate se Supernove? Da, kidamo dalje s prizvukom ABBA-e i disca 70-ih. Last Chance, trčiš na podij, još malo je vremena da uhvatiš tu priliku za ljubav. Kylie te čeka. I Love It nazivom tjera da samo okrenem s očima i niti ne poslušam, ali… To je ipak Kylie. Još plešemo, još nam se ne ide doma. Odlično posložena, jednostavna, teče i ulazi u uši i um. „Your love is my love and my love is all you need, so c’mon let the music play, we gon’ take it all the way” – Sure, Kylie!

Nazivu i temi albuma, disco je uistinu vjeran do kraja. Tako se Kylie pita Where Does The DJ Go? (kad party završi). Još jedna ozbiljno dobra stvar. Osjećam se kao da imamo novu LGBTIQ+ himnu ili kao da slušam album koji je ABBA trebala snimiti kao come-back. Znam, jako hrabro za reći, ali tu smo negdje. Kylie se žali, „(I) Didn’t get all dressed up for nothing”, sve jasno, bit će i after party!

Ako ste mislili da je Miss a Thing bio emotivni udarac, poslušajte Dance Floor Darling, jer zora na podiju je za zaljubljene. Nitko to ne radi kao Kylie. Svaka nota na albumu je savršeno smislena i potrebna. Tako i ova pjesma ovoj kolekciji. S Unstoppable, unatoč značenju, stvari usporavaju. Razvoj je zanimljiv, nepredvidiv, ali ipak, radi se o najslabijoj stvari na albumu. Idemo kući isto uz nešto manje upečatljivu Celebrate You, opet pomalo u ABBA stilu. Kylie zaljubljeno pjevuši odabranom i lijepo privodi izdanje kraju.

Loše vizualno rješenje

Sve je dobro kada je najveća zamjerka albumu njegov omot, koji je stvarno, ne mogao, nego trebao biti bolji. Ovakav album zaslužuje bolju vizualnu prezentaciju. Isto ide i za singlove, a i za spotove. Da, siguran sam da je pandemija urazumila kreativne želje i ambicije, ali moglo je bolje.

Još jedna zamjerka albumu je, već uobičajeno, igra na sigurno. Kylie već godinama malo promijeni žanr, ali stvara albume koji su uvijek dovoljno zadovoljavajući da ostanemo zainteresirani za sljedeći, ali ne rade veće pomake u karijeri ili predstavljaju velike umjetničke iskorake – osim kod nastupa uživo. Kylie je uvijek korak ispred svih, a od njenih su nastupa učili (čitajte krali) puno veći od nje.

Međutim, “Disco” je prvi album Kylie Minogue bez ijednog “album fillera” (na standardnom izdanju). Svi dosadašnji singlovi albuma isti prezentiraju dostojanstveno i pravilno, a uzbuđenje stvoreno pred album sasvim je opravdano. Metacritic rezultat za ovaj album je 81, što je najviše u karijeri joj do sada. Nije ni čudo. Bravo Kylie!

Poslušajte, zaplešite, uživajte!