DRUK (ANOTHER ROUND): Oda alkoholu i životu

druk another round

Danska drama „Druk (Another Round)” redatelja Thomasa Vinterberga trijumfirala je na ovogodišnjoj virtualno održanoj 33. dodjeli Europskih filmskih nagrada osvojivši priznanja za najbolji film, režiju, scenarij te za najboljega glumca (Mads Mikkelsen) prema sudu Europske filmske akademije. „Druk” je osvojio i niz drugih nagrada, a kao danski kandidat ušao je u uži izbor filmova za 93. dodjelu Oscara u kategoriji Najbolji međunarodni igrani film.

Vinterberg je film posvetio 19-godišnjoj kćeri Idi, tragično stradaloj u prometnoj nesreći u svibnju 2019. nedugo nakon početka snimanja. Ida je iskazala ljubav prema filmu i trebala je glumiti u njemu, a uspio ga je završiti uz potporu prijatelja i obitelji. Snimljen je u Idinoj školi s njezinim prijateljima i kolegama. „Ona je u svakoj minuti” – istaknuo je redatelj govoreći o filmu za IndieWire.

dunk another round

Set pravila o opijanju

„Another Round” priča je o prijateljstvu Martina, Tommyja, Petera i Nikolaja, četiri gimnazijska profesora srednjih godina koji se, u želji oslobođenja od svakodnevice u koju su zapali, odluče na eksperiment nadahnut teorijom norveškoga psihijatra Finna Skårderuda koja govori o tome da je čovjek rođen s manjkom alkohola u krvi od 0.05% i kako bi pojedinac funkcionirao najbolje kada bi tu razinu alkohola u krvi dostigao i konstantno održavao. Cilj im je učinke alkohola prateći vlastita iskustva zabilježiti i pretočiti u psihološki esej kako sve ne bi ostalo isključivo na zabavi. Stoga formiraju set pravila o opijanju. Konzumacija alkohola postepeno eskalira što četvorici profesora omogući iskusiti puni spektar alkoholnoga učinka.

Film je, između ostaloga, prikaz ‘kulture ispijanja alkohola’ svojstvene danskim tinejdžerima (kao i mladima uopće), a dotiče se i fenomena mjere, izbora, discipline te odgovornosti koju pojedinac mora osvijestiti i preuzeti za postupke u vlastitome životu suočavajući se s izazovima koji se nalaze pred njim.

dunk another round

Trijumf života

Mads Mikkelsen vlastitom glumačkom ekspertizom briljantno i nijansirano portretira lik Martina, profesora povijesti kojemu je alkohol potreban kako bi eksternalizirao vlastite profesionalne, obiteljske i bračne probleme koji ga tište, a s namjerom da ih riješi.

Ova drama s elementima komedije u konačnici je trijumf života. To možda najbolje sažima pjesma What A Life danskoga glazbenog trija Scarlet Pleasure koja publici prenosi govor nutrine Mikkelsenovoga lika na vrhuncu njegove transformacije dok publiku zaokuplja atraktivnom plesnom koreografijom koja šalje poruku nade i optimizma.