novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Počele su Ganz nove Perforacije: Pogledajte nove predstave Mirana Kurspahića, Matije Ferlina i BADco.

Perforacije
Foto: Matija Ferlin u "Staging a Play: Antigona"
Vrijeme čitanja: 3 minute

Izvedbom predstave “Hope Hunt and the Ascension into Lazarus” mlade i nagrađivane britanske autorice Oona Doherty jučer, 27. lipnja počeo je festival izvedbenih umjetnosti Ganz nove Perforacije. Ovogodišnje festivalsko izdanje nastalo je spajanjem Festivala Perforacija i Ganz novog festivala, a posebnu pozornost posvećuje autorima “srednje” generacije – onima koji više nisu mladi i neafirmirani, no koji bez obzira na svoj rad i dosadašnje uspjehe još uvijek nisu niti etablirani, odnosno podržani od strane kulturnih institucija.

Drugog dana festivala, 28. lipnja u Kazalištu KNAP na rasporedu je premijera predstave “Preokret ili kraj” Studija Artless, reinterpretacija predstave “Ende oder Wende” grupe Ulješura koju je Željko Zorica (Šiš) sa suradnicima napravio 1983. godine. Reprizu možete pogledati 1. srpnja u 20 sati u KNAP-u.

U Laubi danas igra predstava “Nemogući plesovi” kolektiva BADco., izvedbeni rad koji je nastao povodom izložbe posvećene američkom postdramskom kazališnom kolektivu Goat Island i premijerno je izveden u svibnja 2019. u Chicago Center for Culture. Rad je temeljen na dokumentaciji i partiturama sekvence Impossible Dances (Nemogući plesovi) iz predstave Goat Islanda The Sea & Poison i zapisima Johna Cagea uz njegovu kompoziciju Freeman Etudes.

U petak se i u parku na trgu J. J. Strossmayera otvara prostorna site-specific instalacija Slušaj šume! Azre Svedružić i Demirela Pašalića, umjetničko-ekološka početnica koja nastaje kao reakcija na devastaciju šuma i kao potreba za rasvjetljavanjem problema aktiviranjem i umrežavanjem čime postaje participativna i interaktivna. Instalacija će biti postavljena do kraja festivala 2. srpnja, svakog dana od 18 do 22 sata.

Foto: “Nemogući plesovi”, BADco.
Antigona na Ferlinov način

Subota, 29. lipnja donosi zagrebačku premijeru solo-izvedbe Matije Ferlina “Staging a Play: Antigona”. Predstava je nastavak Ferlinovog višegodišnjeg scenskog istraživanja izvedbenih praksi kroz dva autorska koncepta: solo-izvedbe kojom se bavio u seriji radova Sad Sam i koncepta proširenih koreografskih uprizorenja u projektima pod zajedničkim nazivom Staging a play. Odabirom Antigone kao ishodišta Ferlin se odlučuje za još radikalniji i kompleksniji pristup ideji proširenog koreografskog uprizorenja, pri čemu dramska lica i njihove funkcije svodi na jedno izvođačko tijelo i jedan glas, zadržavajući narativ drame i logiku dramskih situacija.

S početkom u 23 sata u Hali V Tehničkog muzeja održat će se Noć performansa u kojoj sudjeluju Dora Brkarić (“Life iz GREJP”), Vlasta Delimar (“Hoćeš jebat? Stani u red…”), Vitar Drinković (interaktivna instalacija “Biljno sljepilo”), Deja Gotić (“Upoznavanja 2 – Životna mudrost”) i Marko Jović (multimedijska instalacija “Inner Hidden”. Prije toga će skupina osam mladih profesionalnih plesnih umjetnika koji djeluju pod imenom Škvadra izvesti intervenciju “Ne čujem te, mrak je” na Trgu Republike Hrvatske kojom istražuju različite razine komunikacije, od najjednostavnijeg prijenosa poruke od pošiljatelja do primatelja, do ostalih kompleksnijih sastojaka koji čine razgovor.

U nedjelju, 30. lipnja na rasporedu je premijera predstave “Razgovaranje” autorice i redateljice Marine Petković Liker u produkciji umjetničke organizacije Četveroruka. Četvrta epizoda umjetničko-istraživačkog ciklusa Udaljenosti bavi se susretom 7 žena koje, potaknute stvarnim razgovorima dokumentiranima u Dardi (Baranja), stvaraju narativ jednog specifičnog osjećaja vremena i prostora u kojem živimo danas u Hrvatskoj, a koji je mimo dominantnih društvenih i političkih narativa. Predstava igra i 1. srpnja u 21:00, oba puta u StudioChekhov.

Foto: “VictimsForLife”
Drugi povratak žrtve

Deset godina nakon prvih, kultnih “Žrtava zemljopisa”, Miran Kurspahić, Sven Jakir i Dean Krivačić vraćaju se na pozornicu u nastavku “Victims4Life – Žrtve za život“. Iskusniji su i stariji. Jedni su okusili europski svijet suvremenog teatra i progresivan riječki Frljićev režim, dok su se drugi odali oglašavanju, sapunicama i ukazivanju na eventima. Miran, Sven i Dean ovog puta vode publiku kroz proces postavljanja podobnog komada. Moraju se svidjeti domovini i spremni su na sve da to i dokažu. Pretpremijera predstave je 30. lipnja u Zagrebačkom plesnom centru.

U diskurzivnom programu “Invanzivne ideje” u ponedjeljak, 1. srpnja na sceni F22 Akademije dramske umjetnosti sudjeluju Frane Šesnić, idejnizačetnik i direktor Zagrebačkog inovacijskog centra (ZICER), Goran Jeras, fizičar i idejni začetnik projekta osnivanja prve etične banke u Hrvatskoj, Vesna Grgić, dragovoljka Domovinskog rata, inžinjerka s Instituta “Ruđer Bošković” i pokretačica Zelenog odreda, te Deborah Hustić, intermedijska umjetnica, STEAM konzultantica, projektna menadžerica i kustosica Udruge za razvoj ‘uradi sam’ kulture – Radiona.

Posljednjeg dana Ganz novih Perforacija na rasporedu je “Alternativni zemljovid“, razvojni i istraživački projekt Colectiva Amena i Marie Stoyanove koji će rezultirati site-specific participativnim performansom u formatu “turističke ture”. Cilj autora je ovim projektom tkati i stvarati nove karte na temelju sjećanja i priča koje pripadaju ljudima u različitim gradovima.

Festival će zatvoriti premijera filma Gordana Bosanca “O lijepa, o draga, o slatka slobodo” o tome kako su radikalno desne udruge i političari pokušali pretvoriti Republiku Hrvatsku u zemlju tzv. oboljele demokracije.  Još važnije, ovo je film o tome kako su građani, civilno društvo, mediji i nezavisne institucije tome uspjeli stati na kraj. Film je nastao u produkciji Kuće ljudskih prava Zagreb.

Be social

Komentari