Gavella podlegla pritisku: Povlači li plakate Matanićeva komada?
Iz Gradskog kazališta Gavella stigla je obavijest o povlačenju plakata za predstavu “Fine mrtve djevojke”. Predstava je to koja progovara o homoseksualnosti i nasilju u društvu, u režiji Dalibora Matanića, a po tekstu Mate Matišića. Sporni plakat oko kojeg se unazad nekoliko dana vode žestoke rasprave na portalima i društvenim mrežama, prikazuje Gospu u lezbijskom zagrljaju. Svoje nezadovoljstvo prva je javno pokazala katolička udruga Vigilare u suradnji s vjerskim portalima.
“Ne ulazeći u sadržaj predstave izražavamo najdublji protest, povrijeđenost i zgražanje zbog uvredljivog i difamatornog prikaza Presvete Bogorodice Marije s aluzijom na lezbijsku tematiku predstave, čime je nanesena uvreda svim kršćanskim vjernicima koji žive u Republici Hrvatskoj i koji čine većinu njezinih građana”, piše u priopćenju udruge Vigilare objavljenom na vjerskom portalu bitno.net. Napomenuli su i da će, ukoliko se trenutno neće ukloniti dotični plakati, pozvati građane na bojkot odlazaka u kazalište Gavella i podnijeti sudsku tužbu.
Uprava Gradskog dramskog kazališta Gavella danas je donijela odluku da sporni plakat povuče iz upotrebe zbog pritiska koji se, kako oni smatraju, ne vrši samo na Gradsko dramsko kazalište Gavella, već i na s kazalištem povezane institucije, kao i na suradnike i sponzore. “Skretanje pozornosti s kazališne predstave, koja je svojom kvalitetom već osigurala interes ogromnog broja kazališnih poklonika, kao i naišla na odlične kritike najvećeg dijela stručne javnosti, na sredstvo oglašavanja predstave nije dobrodošlo nikome, a najmanje kazalištu” , piše u priopćenju. Darko Stazić, ravnatelj Gavelle još jednom je napomenuo kako namjera kazališta nije bila povrijediti bilo koga te se svima onima koji su se osjetili uvrijeđenima javno ispričava u ime kazališta i u svoje osobno ime. Nadodao je i da se iskreno nada da će svi oni koji su poslali svoju poruku nezadovoljstva plakatom, pogledati predstavu i osobno se uvjeriti u plemenitost poruka koje prenosi, kao i u njenu kazališnu kvalitetu.