Izvještaj – Tuborg Open Fair: Goldie je pokazao zašto je kralj d’n’b-a, a publika koliko zapravo cijeni glazbu
Zagreb je s nestrpljenjem iščekivao petak, a petak je osim Tuborg Open Faira sa sobom doveo i kišu. Kišilo je cijeli dan, bez prestanka, a negdje oko osan sati je tako užasno padalo i puhalo da sam sama lagano dizala ruke od Goldiea, Bad Copya i Drumrolla koji su trebali oduševiti publiku na ovogodišnjem Tuborg Open Fairu. Prva misao mi je bila da sam Goldiea već slušala na jednom od najboljih soundsystema na svijetu, prošlogodišnjem Dimensionsu na Mungos HiFi stageu, dok je Bad Copy svako malo u Hrvatskoj pa ću ih već negdje uhvatiti, a Jankov Drumroll ću sigurno imati prilike poslušati negdje u Zagrebu. Vjerujem da je puno ljudi razmišljalo na sličan način. Moja odluka o neodlasku je bila kratkog vijeka budući da se vrijeme smirilo, a line up je više nego sjajan.
Dolaskom na Velesajam bilo mi je jasno da bi moj nedolazak bio upravo ono što ne volim kod nas Zagrepčana – padne kiša pa se ne ide van, a onda se kuka da smo vikend proveli doma. Zato smo šačica ljudi i ja od onih 1461 koji su atendali event krenula u večer uz zvuke srpskog rap tria Bad Copy. Osobno ne preferiram previše Bad Copy, to jest sigurno neću posegnuti za nekom njihovom pjesmom kada sam solo doma čisto da guštam, ali priznajem da dečki znaju napravit show i da su definitivno odlični na svojim gigovima na kojima imaju uvijek vrhunsku interakciju s publikom. U petak su mi se doimali nekako smoreni; hitovi su bili tu, ali uz tužno vrijeme i mali odaziv publike rezultat je bio i otužan Bad Copy. Nisu bili loši, ali njihov nastup nije bio živahan kao što smo ranije navikli. Izveli su svoje najveće hitove kaoo što su Esi mi dobar, Džastin Biberi i po meni najbolji hit Ljubav ili pivo.
Nakon Bad Copya je u jedan ujutro trebao nastupiti Drumroll, a tek nakon njih Goldie sa svojim MC-em LowQuiem, ali budući da je cijela satnica kasnila na stage je prvo izašao Goldie, a zatim Drumroll. Goldie je zasjao prostor kako glazbenim odabirom, tako i svojim poznatim grillsima. Što je zasjenilo taj glazbeni ugođaj? Problem je, po meni, bio u manjku ljudi i pomalo kritičnom soundu. Možda sam razmažena s našim festivalima i vrhunskim ozvučenjem (iako i festivali nekad znaju imat kikseve), ali drum and bass zahtjeva puno, kao uostalom i svaki drugi glazbeni pravac – no, u ovom slučaju party puno gubi na kvaliteti ako je zvuk loš. Ne pronalazim opravdanje zvog manjka ljudi u lošem vremenu, nego u svojevrsnoj lijenosti ljudi koja se često događa čim vani nije ugodnih 20-ak stupnjeva. Goldie me zabavio, ali me sound razočarao, a takve reakcije sam čula od više ljudi – tako da ne smatram da je ovdje kriva moja razmaženost. Premda su se neki dobrano rasplesali, poluprazni 9. paviljon bio je premiran za takvu vrstu glazbe: falilo je neke živosti, plesa, divljanja i skakanja. Ne znam je li ljudima jasno da su imali prilike prvi puta u Zagrebu čuti ‘tatu drum and bassa’, osobu bez koje time streachinga ne bi nikada ni bilo, a time i samog d’n’b-a kakvog danas poznajemo? Svi koji došli su se i više nego ugodno proveli, a nadam se i naplesali jer je to ono što je uostalom i najbitnije.
Nakon eventa čula sam se s Goldievim MC-em, LowQuiem, a on mi je i sam rekao da je očekivao i manje ljudi zbog ovog pljuska koji ih je dočekao u Zagrebu pa da je s odazivom relativno zadovoljan. Također, i sam se potužio na razglas, utvrdivši da je imao velikih problema budući da je u nekim trenucima čuo neželjenu jeku kao posljedicu akustike prostora, odnosno visokog stropa.
Drumroll su pak svojim nastupom dokazali da drum and bass može biti izveden live, a pritom zvučati jednako močno i jako poput klasičnog DJ seta, a i realno, kada ste čuli da Janko Novoselić radi na nekom lošem ili osrednjem projektu?
Tuborg Open Fair koji je ujedno bio i zagrijavanje za Outlook Festival definitivno nije razočarao ni ove godine, doveli su najveće ime drum and bass scene s kojim se definitivno ne može pogriješiti, jedina pogreška je bila od strane nas kao publike što nas je “nevrijeme” spriječilo da poslušamo legendu pa je zapravo pitanje koliko mi volimo tu glazbu, a koliko dolazimo na evente zato jer je su cool?