James Bond i fovizam
Slavni Pierce Brosnan odigrao je mnogo upečatljivih uloga, no ona Jamesa Bonda zasigurno je jedna od najpoznatijih. Upravo je zbog te uloge možda neobično povezati Brosnana uz njegov dugogodišnji hobi – slikarstvo. Iako je s navršenih 16 godina i završetka obveznog dijela školovanja Brosnan krenuo na tečajeve za ilustratora u marketingu, na kraju je, kao što znamo, ipak završio u glumačkim vodama.
Svojoj se umjetnosti vratio 80-ih godina, kada je njegova prva žena Cassandra Harris oboljela od raka. Ubrzo je i preminula, a glumac kasnije tvrdi kako se upravo zbog terapeutskog učinka slikanja uspio nositi s tom teškom situacijom u kojoj se našla njihova obitelj. Danas svoje slike prodaje isključivo u dobrotvorne svrhe, kako bi financijski pomogao ekološkim udrugama i onima koje se bave pitanjem zdravlja djece i žena. Osim toga, svoja ulja na platnu često poklanja za rođendane prijateljima i obitelji. Slika Bisou Moi (Poljubi me) nastala je kao poklon za njegovu sadašnju suprugu Keely Shaye.
Fovist kojemu nedostaje divljaštva
Na Brosnanovim radovima vidljiv je utjecaj fovista čije radove karakteriziraju široke plohe i izrazito intenzivne boje koje nanose izravno iz tube. Glumčev slikarski izraz posebice podsjeća na opus fovističkog predstavnika Matissea. Spomenuta Bisou Moi, primjerice, ima klasične matisseovske elemente – ljudski lik smješten pored cvjetnog aranžmana, u interijeru kojim dominira upečatljiva tapeta. Na tragu drugih fovista, glumac se zanima za pejzaže koje boja karakterističnim koloritom. Ipak, njegove se slike čine jednostavnijima zbog oštrijih crnih obruba. Ako njegove pejzaže usporedimo s, na primjer, pejzažima Mauricea Vlamincka, možemo primijetiti da im nedostaje efekta nemira i prepoznatljivog divljaštva koje se veže uz foviste.
Začuđuje kako Pierce Brosnan još uvijek nije održao ni jednu samostalnu izložbu, iako ju posljednjih nekoliko godina najavljuje u intervjuima.