novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Film

Kino Europa donosi četiri nagrađivana filma sa ženama u fokusu

Vrijeme čitanja: 2 minute
foto:facebook.com/klipmovie
foto:facebook.com/klipmovie

Bez obzira na to što je Dan žena već iza nas, kino Europa odlučilo je proslavu mnogih  postignuća pripadnica ljepšega spola održati i ovaj tjedan, točnije u četvrtak 14. ožujka kad na redovni repertoar stižu četiri filma koji slave ženu u glavnoj ulozi.

Dugometražni prvijenac srpske redateljice Maje Miloš pod naslov Klip na Međunardnom filmskom festivalu u Rotterdamu gdje je premijerno prikazan, osvojio je dvije nagrade i etiketu “filma o kojem se priča” zbog mnogih eksplicitnih scena seksa u kojima je sudjelovala i maloljetna Isidora Simijonović. Ako ste ga propustili na Zagreb film festivalu, evo vam nove prilike da se sjedinite s prikazom jedne tinejdžerke koju muče seksualni i društveni problemi.. S obzirom na kontroverznost, došlo je do uobičajene podjele mišljenja kod publike i kritike no definitivno mu nije falilo onog čega se mnogi pokušavaju domoći- medijske pažnje.

Aida Begić u svom drugom igranom filmu Djeca prenosi priču o sarajevskoj siročadi pogođenoj ratnim stradanjima te način na koji se ta generacija nosi sa svim izazovima s  kojima ih današnji svijet suočava. Film je prošle godine osvojio posebnu pohvalu žirija u programu Izvjesni pogled Festivala u Cannesu, gdje je premijerno prikazan.

Haifaa Al Mansour u svom debitantskom filmu  Vadžda, prvom igranom filmu snimljenom u Saudijskoj Arabiji, govori o  strogom i zatvorenom društvu Saudijske Arabije  a kroz njega će nas voditi istoimena, domišljata i buntovna glavna junakinja. Kada je prvi put prikazan na Međunarodnom filmskom festivalu u Veneciji, kritika ga je prozvala velikim otkrićem.

Ako vam treba dokaz da umjetnost i politika mogu biti međusobno povezane, trebali bi pogledati dokumentarni film Ai Weiwei: Never Sorry, redateljice Alison Klayman koja je imala neograničini pristup stvaralaštvu kineskog umjetnika Aija Weiweija i tako izbrisla uobičajene margine i nadahnula svjetsku publiku.

Uz ova četiri značajna filmska ostvarenja koja su vam osigurale priznate redateljice, novost je da ćete od četvrtka uz ove filmovime moći uživati i u novoj dvorani Müller koja će biti višenamjenski uređena a omogućit će vam da iz udobnijih stolaca i opuštajućeg ambijenta uživate u svojim filmskim odabirima dok na umu  imate mogućnost naručivanja iz cafea kina Europa.

Be social

Komentari