novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Izvedbene umjetnosti

Ibsenov “Neprijatelj naroda” dolazi na daske HNK Split

Foto: www.hnk-split.hr
Vrijeme čitanja: 2 minute

U subotu, 21. siječnja, Drama Hrvatskog narodnog kazališta Split premijerno će odigrati dramu Henrika Ibsena “Neprijatelj naroda” u režiji Nenni Delmestre. Središnji lik drame, dr. Thomas Stockmann (igra ga Elvis Bošnjak), liječnik u popularnom kupalištu, otkriva da je ono zatrovano i po život opasno pa predlaže skupe popravke. No, kao što moralna disciplina zahtijeva određen napor, tako i čišćenje vode iziskuje i žrtve i ulaganja – na koja zajednica, predvođena njegovim rođenim bratom, gradonačelnikom Peterom Stockmannom (Trpimir Jurkić), nije spremna. Zbog ustrajanja da očisti stvarnu i moralnu kaljužu doktor Stockmann će biti proglašen neprijateljem naroda, pa i ugroziti budućnost vlastite obitelji.

Uz Elvisa Bošnjaka i Trpimira Jurkića, uloge tumače: Petra Kovačić Pavlina kao novinska urednica gospođa Stockmann, Filip Radoš kao Morten Kill, Stockmannov svekar, Snježana Sinovčić Šiškov kao gđa Hovstad, Pere Eranović kao Billing, Marjan Nejašmić Banić kao Aslaksen. Goran Marković glumi pomorskog kapetana Horstera, Nikša Arčanin i Andrea Mladinić  novinare, a u ostalim ulogama pojavljuju se Roko Marušić, Mikula Brajnov, Zorana Kačić Čatipović, Davor Pavić, Anja Ostojić, Luka Čerjan, Maro Drobnić i polaznici dramskog studija Playdrama.

Foto: www.hnk-split.hr

Dramu je adaptirao Elvis Bošnjak (po prijevodu Koste Spaića): “Ibsen je na kraju 19. stoljeća predvidio ono što će se događati u turobnom stoljeću koje je uslijedilo, i revolucije, i njihove krvave žetve, i vladavinu masa, i studenske pokrete šezdesetih i kulturnu revoluciju i seksualnu revoluciju i beznađe koje nas jede danas, i propast javnog morala i banalizaciju naše ljudske svrhe i pretvaranje čovjeka u bankovnu karticu, i pretvaranje medijskog prostora u duhovnu kaljužu, i bešćutni kapatalizam i jalovi komunizam, i sumrak demokracije, i ekološke katastrofe, i ispraznost naših žudnji, ali sve to nije ono zbog čega je ovaj komad velik. Ovaj komad velik je i bezvremen jer je Ibsen za nas pronašao čovjeka kojeg smo tražili svijećom.  Taj čovjek živi u svakom od nas. Treba se usuditi biti taj čovjek.”

Redateljica Nenni Delmestre o predstavi je zapisala: “Centralni motiv ove predstave borba je za opće dobro. I jedna i druga strana žele opće dobro. Kao i uvijek, konflikt je između morala i interesa, između istine i ekonomije. Unaprijed znamo da u društvu koje je orijentirano na profit istina nema šanse pred post-istinitim. Nema šanse da se ledenjaci ne otope, nema šanse da klimatske promjene ne uzrokuju velike poplave, požare, zagađenja… Može li to netko spriječiti? Netko tko naravno nismo mi, jer mi unaprijed znamo što će se toj naivnoj budali dogoditi. Što mi tu možemo osim slijegati ramenima…” Scenografiju i glazbenu temu osmislila Lina Vengoechea, kostime Sara Lovrić Caparin, a oblikovanje svjetla potpisuje Zoran Mihanović.

Be social

Komentari