„Samo ubojstva u zgradi” (3. sezona): Daske koje smrt znače
Troje susjeda koji su ujedno i autori podcasta „Samo ubojstva u zgradi”, nekadašnja televizijska zvijezda Charles-Haden Savage, bivši kazališni redatelj Oliver Putnam i umjetnica Mabel Mora, ovog puta su otišli svatko na svoju stranu.
Charles je zauzet svojim ljubavnim životom sa šminkericom Joy. Mabel se nalazi u krizi 30-ih godina i planira se preseliti iz zgrade Arconia. Oliver se pak prihvatio režiranja predstave „Death Rattle”. Zloglasna zgrada Arconia ima način kako će povezati troje susjeda, kad oni svjedoče dvostrukom ubojstvu jedne osobe.
Dvostruko ubojstvo jednog čovjeka
Slavni glumac Ben Glenroy prvo biva otrovan i pada mrtav na pozornici. Nedugo nakon oživi i ponovno umre upravo u Arconiji i to padom kroz dizalo. Sad je na omiljenom amaterskom istraživačkom trojcu da otkrije okrutnog ubojicu koji je napao dvaput u jednoj noći i da ga spriječe da ponovno ubije.
Nakon što su razriješili niz od nekoliko naizgled nerješivih ubojstava koja imaju već dobro uhodan običaj odvijanja upravo u njihovoj zgradi, slavnoj Arconiji, trojac Charles-Oliver-Mabel pomišlja da je zauvijek raskrstio s ubojstvima.
Svatko je kriv dok mu se ne dokaže suprotno
Međutim, zlo nikad ne spava i prati ih iz zgrade izravno na set Oliverove nove predstave. U predstavu je uključeno nekoliko novih likova od kojih je svatko imao priliku počiniti ubojstvo. Od Howarda, susjeda koji je asistent predstave; glumaca Kimber, Lorette i Jonathana, producenata Donne i Cliffa, asistentice KT, Benovog brata Dickieja i mnogih drugih koji su imali motiv, priliku i sredstvo kako bi počinili ubojstvo glumca kojeg naizgled nitko nije volio.
I ovoga puta jedini koji ubojici mogu stati na put su istražiteljski trojac koji čine likovi koje utjelovljuju komičari Steve Martin i Martin Short te glumica i pjevačica Selena Gomez. Uz Martina koji je ujedno tvorac serije, tu su i vješti scenaristi predvođeni Johnom Hoffmanom, sjajni skladatelj Siddhartha Khosla i neka novija, ali dobro poznata lica. Skladateljski pak dvojac Benj Pasek i Justin Paul („Aladin”, „La La Land”, „Najveći showman”) i skladateljica i pjevačica Sara Bareilles dobili su neobičnu zadaću, napisati pjesme za lažni, odnosno izmišljeni, mjuzikl.
Daske koje život i smrt znače
Poprište zločina tako će biti upravo daske koje život znače te će biti fokus ove sezone. Serija će se odmaknuti od true crime podcasta, omiljene teme prvih dviju sezona. Takva neočekivana promjena donijet će mnoštvo pozitivnih, ali i nekih negativnih karakteristika koje će obilježiti treću sezonu „Samo ubojstva u zgradi”.
Dok je prvoj sezoni, koja je debitirala još za vrijeme pandemije, u fokusu bila autorica podcasta, „Krvava” Mabel Mora, druga je za fokus imala život podcastera i podcaste o stvarnim zločinima. Treća se bavi svijetom kazališta, mjuzikala, predstava i općenito tom granom umjetnosti. I u tome se vidi bezgranična ljubav i poštovanje koje scenaristi i glumci imaju prema izvedbenoj umjetnosti. Pogotovo Martin Short koji je dušu dao za kazalište, a za njime ne zaostaje ni Steve Martin koji se istaknuo kao stand-up komičar.
Nije ni trio što je nekad bio
Ono što se moglo primijetiti kod prijašnjih sezona potvrđuje se i ovdje, trojac Martin-Short-Gomez najbolje funkcionira tako, kao trojac istražitelja i prijatelja koji žele otkriti što se zbiva kad se svjetla ugase i kad se zločini dogode.
Na našu nesreću, scenaristi odlučuju privremeno razdvojiti omiljeni trojac. Odvesti ih na neke stranputice i rukavce radnje koji pokazuju da je loše kvariti uhodanu formulu.
Tako je Charles zaokupljen svojom djevojkom Joy, Mabel se pronašla u vezi s Tobertom, snimateljem dokumentarca o Benu Glenroyju, a Olivera je očarala glumica Loretta Durkin. Od priče o neraskidivoj vezi između troje susjeda koji dijele ljubav prema podcastima i rješavanju zločina dobili smo tako troje stranaca koji se jedva susreću i koji će tek u trećem činu sezone prionuti zajedničkom rješavanju okrutnog i svirepog ubojstva.
Koliko para, toliko muzike
Smještajući radnju u brodvejsko kazalište, lik Olivera Putnama u izvedbi sjajnog Shorta dolazi u prvi plan. Svi drugi ostaju tek sporedni glumci što nije najbolje rješenje i zasigurno je moglo biti bolje izvedeno. Lik Mabel, u izvedbi solidne Gomez, vapi za time da autori podcasta budu to što jesu i da konačno počnu rješavati misteriju ubojstva Bena Glenroyja, a čini mi se da i gledatelji to također očajnički žele vidjeti.
Pohvalno je što smo dobili čak četiri sjajne pjesme i nekoliko sjajnih nastupa u kojima nadareni glumci izvode pjesme iz fikcionalnog mjuzikla „Death Rattle Dazzle”. Međutim, ovo mi je vrlo žalosno za reći, mi nismo došli po to!
Sumnjam da je prosječni gledatelj u trenutku kad je ubijen Tim Kono i kad je trojac počeo rješavati njegovo ubojstvo ikad mogao zamisliti da će nekoliko epizoda poslije gledati sitzprobe jednog mjuzikla. Da će ga scenaristi uvesti u svijet kazališta, a niti bome da će mu to ikad postati zanimljivije od onog po što je došao – rješavanje ubojstva.
Unatoč svemu, zanimljivo je to što su radnja mjuzikla i tekstovi pjesama naposljetku povezani sa zločinom koji se dogodio i predstavljaju ključ za rješavanje misterije, no samo rješenje tako dolazi prebrzo i postaje pomalo predvidljivo jednom kad se karte poslože.
Autori serije „Samo ubojstva u zgradi” svojim karakterističnim krajem najavljuju još jedno grozomorno i hladnokrvno ubojstvo omiljenog lika čija će smrt dodatno uzdrmati naše omiljene junake, a za to ćemo morati pričekati još puno, puno vremena.
Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.