Film

Proglašeni pobjednici 10. Festivala 25 FPS

foto: FESTIVAL 25 FPS
Vrijeme čitanja: 3 minute
foto: press
foto: press

Zagrebačko Kino SC četiri je dana titralo u ritmu filmova, performancea proširenog kina te razgovora s autorima i publikom. Deseti Festival 25 FPS u svom je natjecateljskom programu prikazao 29 filmova nove eksperimentalne produkcije među kojima su najbolje radove odabrali članovi međunarodnog žirija, žirija kritike te organizatori Festivala – Udruga za audio-vizualna istraživanja 25 FPS. Pored natjecateljskog programa, prikazale su se Ode filmu, tri iznimna performancea Expanded Cinema, tri posebno za 25 FPS sastavljena programa članova međunarodnog žirija, program hrvatskih eksperimentalnih filmova – Refleksi,
te Kino 23.

Međunarodni žiri 10. Festivala 25 FPS činili su: Andréa Picard – kanadska filmska kritičarka i trenutno najtraženija filmska kustosica, članica Međunarodnog filmskoga festivala u Torontu; Ana Hušman – uspješna hrvatska filmska autorica čiji su brojni radovi prikazani na prethodnim izdanjima 25 FPS-a, te Johann Lurf – austrijski filmaš mlađe generacije, višestruko nagrađivani autor čiji su tehnološko-perceptivni eksperimenti izazivali i impresionirali zagrebačku publiku.

25fps pob2

Andréa Picard Grand Prixom je nagradila Planinu Song autorice Shambhavi Kaul uz objašnjenje: s dislocirajućom žestinom Planina Song Shambhavi Kaul izaziva tajanstvenu, čarobnu, a opet zloslutnu silu koja pokreće naš filmski imaginarij i pruža predah od umjetnih kulturnih kompleksa. Tiho eksplozivno! U Planini Song scenografija je glumac u pravom smislu riječi. Od atmosferičnih snimki iz hongkoških borilačkih filmova 1970-ih i 1980-ih, sastavljen je narativni film potpuno lišen ljudi – istovremeno jeziv i pun života.
Johann Lurf je Grand Prix dodijelio filmu Magla – prolaz br. 14 Alexandrea Larosea uz objašnjenje: Alexandre Larose postiže efekt koji prekrasno proturječi samoj vizualnoj percepciji. Ono što vidimo više je nalik općoj ideji o prostoru nego prikaz jednog stvarnog prostora, a filmska sredstva koriste se upravo fascinantno. Izuzetan film! Magla – prolaz br. 14 putem višestrukih ekspozicija prikazuje neslućene mogućnosti kratke šetnje prirodom.

Ana Hušman je Grand Prix dodijelila M-ovoj himeri Sebastiana Buerknera uz objašnejnje: U M-ovoj himeri autor nas spajajući 3D s narativom uvlači u priču svim filmskim sredstvima tretirajući ih na jednakovrijedan način stvarajući nesigurnost i paralelno otvarajući procjep u kojem se, dok tonemo, možemo uhvatiti za male magične trenutke. M-ova himera koristeći 3D na izuzetno inovativan način priča o nemogućoj ljubavi.
Zajedničko posebno priznanje međunarodnog žirija pripalo je filmu Mjesečev almanah autorice Malene Szlam uz objašnjenje: njegujući slučajnost baš kao i prirođene tehničke mogućnosti filma, Mjesečev almanah fina je minijatura začudnosti. Neizmijenjeni segmenti, montirani u kameri, snimani tijekom više noći, čine više od 4000 slika višeslojnih terenskih pogleda na Mjesec, odnosno Mjesečev almanah.

Žiri kritike u sastavu: Petra Belc, Maša Peče i Danijel Brlas nagradio je film magla – prolaz #14 (brouillard – passage #14) autora Alexandrea Larosea uz objašnjenje: nagrađujemo autora za apsolutno povjerenje u inherentnu kreativnu moć medija, kroz koju film prestaje biti posrednik i postaje ravnopravni suradnik u stvaranju čistog i potpunog doživljaja.

Nagrada Green DCP kojom organizatori, Udruga 25 FPS, potiču daljnju cirkulaciju filma hrvatske proizvodnje profesionalnom izradom DCP prikazivačkog formata, dodijeljena je filmu Kino Crvena zvijezda autora Silvestra Kolbasa uz objašnjenje: iako je polazišni materijal kojim se autor koristi za film nepovratno uništen, kao i kino u kojemu se mogao prikazivati, i ovaj novi filmski format može sačuvati izražajne mogućnosti “staroga” medija, koje su najmoćnije u projekciji na velikom platnu. Kino Crvena zvijezda je emotivna rekonstrukcija djelića ratom raznesene prošlosti.

Nagrada publike otišla je filmu Wantee Laure Prouvost, koji propitkuje granice između fikcije i stvarnosti te filma i likovne umjetnosti, kao i (ne)mogućnost kontrole umjetnika nad tuđim shvaćanjem vlastita djela i način na koji se ono, kao i poimanje umjetnosti općenito, s protokom vremena neizbježno mijenja.

Desti 25 FPS u Zagrebu je zatvorio Monument Film – dvostruka 35 mm projekcija i kino-predavanje Petra Kubelke, monumentalno odavanje počasti filmu – spomenik njegovim osnovnim elementima: svjetlu, tami, zvuku i tišini.

Be social

Komentari