Recenzija – “DETOUR10” (Detour): Zaboravi sve od prije i kreni odavde
Jesmo li očekivali novi album Detoura? Jesmo! Ponajviše jer se uvježbanoj petorki pridružila mlada glazbenica Gina Victoria Damjanović. Odjek nove pjevačice Detoura zaintrigirao je stare slušatelje benda i privukao nove koji unakrsno razglabaju o pomiješanim mišljenima. Podijeljena mišljenja o Gini kao novom osvježenju u bendu te diskusija o nezamjenjivosti Maje donijeli su pitanja, a odgovor se očekivao i tražio u novom albumu grupe Detour. Jesmo li ga dobili izlaskom novog albuma “Detour10“? Mislim da ne.
Prozirno vs matirano staklo
Ono što nisam očekivala otvorivši novi album bili su već poznati nazivi pjesama, momentalno pomislivši da ovo ne može biti dobro. Matirano staklo nikad neće biti prozirno staklo. Poslušavši prvu pjesmu s albuma, Plešem sama, već po nazivu pjesme i albuma jasno se dalo dokučiti da se radi o prepjevanom albumu, to jest o prepjevanim pjesmama koje su otpjevane obrnutim kronološkim redoslijedom – gledajući od odlaska Maje Posavec iz benda Detour pa sve do djelovanja grupe Yammat.
Pjesma koja mi se izričito sviđa je druga pjesma s albuma, Čudno. Ležerno ubačena violina i klavir kao da su tu trebale biti otpočetka, daju pjesmi sofisticiranost i dozu romatičnosti. Puhački instument ubačen u pjesmu Proljeće i ja se lijepo uklopio. Sredinu albuma čine plesnije pjesme koje razbijaju laganije pjesme, kao što su Zmaj i Prijatelj. Ugodno me iznenadila Ginina izvedba pjesme Mjesec koja gotovo zvuči izvorno. Pjesme s albuma su prošarane puhačkim instrumentima koji se najviše čuje u Gledano sa strane, s kojima pjesma dobiva dubinu. Na isti način Detour se poslužio trubom u posljednjoj pjesmi s albuma Tvoje lice se promijenilo, kod koje prevladava ubrzani ritam i dovodi do gubljenja primarnog oblika pjesme čime stvara preveliko odskakanje od starih dobrih hitova.
Tekstualno isto, vokalno slično
Izbacivši svoj prvi singl Zaljubila sam se, podastrijevši svoju mladolikost, zaigranost i šašavost, Gina potkrepljuje svoj dolazak u grupu Detour. Maja je vrckasta, zaigrana, poletna, prpošna i odrasla. Godine iskustva nosi sa sobom, što je vidljivo po njezinom radu u kojeg unosi minuciozan opis pjesama, neprimjetno i s lakoćom. Gina također ima sve to, isteže se prema svojim ciljevima. Gotovo je nemoguće reći i suditi prema jednoj pjesmi što nosi budućnost njenog rada. Trebat će vremena, trebat će truda, trebat će kreativnosti i puno rada na novim pjesmama. Slušateljstvo je već sada cijeni kao doraslog člana grupe Detour. Produkt njezinog rada s već uvježbanim glazbenicima ostavit će odjek na hrvatskoj sceni, zasigurno.
Deset pjesama s albuma “Detour10” vraćaju slušatelja deset godina unazad. Kvaliteta pjesmama nije izgubljena, i dalje veže slušatelja za određene dijelove prošlosti, vraćajući otisnutu impresiju.
S tekstualno istim, a vokalno sličnim albumom s djelomično promijenjenim ritmom Gina je prepjevala povijest Detoura i provela nas kroz desetljeće na svoj način. Fanovi Maje zasigurno neće biti oduševljeni prepjevom, no vjerujem da, ako im slučajno pjesma iskoči na Youtubu, na momente neće ni prepoznati različitosti ili će prihvatiti i pjevušiti već poznate pjesme. Ista priča je i s božićnim pjesmama – original je original – ali nisam upoznala osobu koja će ljutito prebaciti All I Want for Christmas is You u izvedbe Fifth Harmony jer se radi o prepjevu.
Ideja o prearanžiranim pjesmama s kojima obilježavaju desetu godinu postojanja olakšava predstavljanje nove članice u raznim kreacijama iz svog repertoara te daje uvid o sposobnosti mlade Gine, koja je nedvojbeno osvježenje grupe Detour.