Recenzija – Catching Fire, The Hunger Games: Bolji od prvog dijela!

Catching Fire, drugi dio popularne filmske trilogije The Hunger Games danas stiže u hrvatska kina. Prvi je dio pomeo kino blagajne zaradom od skoro 700 milijuna dolara, a nastavku predviđam još svjetliju financijsku budućnost. Ako su se publici svidjele The Hunger Games, drugi će dio ih oduševiti.

Trilogija The Hunger Games temelji se na znanstveno-fantastičnim romanima američke autorice Suzanne Collins. Iste su godine kad su objavljeni  postali bestselleri, istovremeno osvojivši srca književne kritike i kolega pisaca.

Film, koji je možda više očekivala mlađa publika nego kritika, svakako je pomak od prvoga dijela u pozitivnome smislu. Veliki dio zasluge se može pripisati novome redatelju Francisu Lawrencu (Water for Elephants, I am Legend, Constantine) koji u SF žanru već ima staža. Catching Fire puno je mračniji od prethodnika, opširnije se pozabavio socijalnom temom, narodom koji pati u totalitarističkom sustavu, dodirnuo određena moralna pitanja i značajno produbio lik Katniss Everdeen. S obzirom da je budžet povećan gotovo dvostruko, bio je red da se neke rupe pokrpaju i ostvari pomak naprijed.

Simbol otpora

Priča se nastavlja u Districtu 12, Katnissinom (Jennifer Lawrence) i Peetinom (Josh Hutcherson) rodnome kraju koji moraju uskoro napustiti zbog pobjedničke turneje po svim okruzima. Prolazeći kroz mjesta, uviđaju nezadovoljstvo u narodu čiju eskalaciju na svakome koraku zaustavljaju mirotvorci, vojnici u službi Kapitola, rigoroznim kaznama, a najčešće smrću. Katniss i njezin broš ptice šojke postaju simboli otpora, iako ona sama toga na početku nije svjesna.

Gluma Jennifer Lawrence ne prestaje impresionirati. U razdoblju između dijelova, 23-godišnja je glumica uspjela osvojiti Oscara i postaviti svoje ime među najcijenjenije američke glumce. Uspjela je portretirati izmučenu djevojku koja mora zaštititi svoju obitelj i voljene, istovremeno pritisnutu strahovima koje donosi preživljavanje u praktički diktatorskom sustavu. Katniss često skriva osjećaje i preuzima svoju ulogu hrabre spasiteljice, što je Lawrence dostojno prikazala. U njezinim očima vidimo strah, prezir, tugu, ali i nadu, u doba kada sve izgleda izgubljeno.

Pasivni Hutcherson

Međutim, Katniss je jedini razrađeni lik. Drugi su ostali u njezinoj sjeni ili iz drugih razloga kao minutaže, nisu došli do izražaja. Najveća je šteta u tome što je filmska postava zanimljiva, a ne vidimo je dovoljno. Možda to ne bi bio takav problem, da jedan od glavnih likova, Peeta Mellark nije (p)ostao nevidljiv. Ironično, on je najpasivniji lik u filmu. Ne znamo skoro ništa o njemu, osim da je smrtno zaljubljen u Katniss što postaje malo patetično nakon nekoliko ponavljanja. Koliko Lawrence pokazuje zrelosti i rasta u glumi, toliko Hutcherson zaostaje. Ženske su uloge došle do izražaja svojom neustrašivošću (Katniss i Johanna), a muškarci tinejđerskim žaljakanjima (Peeta i Gale).

Ulogu glavnog negativca, predsjednika Snowa tumači Donald Sutherland (Ordinary People, Invasion of the Bodysnatchers) . Svojim hladnim stavom i dubokim glasom prikazuje bezosjećajnog mučitelja naroda koji se koristi fašističkim metodama ušutkavanja i zastrašivanja. Istovremeno, utjelovljuje djeda koji voli i mazi svoju unučicu.

Od ostalih glumaca pojavljuju se Philip Seymour Hoffman koji nije dobio ni približno dovoljno minuta za prikaz svojih standardno dobrih glumačkih vještina u ulozi igrotvorca. Liam Hemsworth u povratničkoj ulozi Katnissinog najboljeg prijatelja koji je u nju zaljubljen, Woody Harrelson koji utjelovljuje nešto trijeznijeg bivšeg pobjednika Igara gladi Haymitcha i Lenny Kravitz u ulozi Cinne.

Redateljev dodir

Redatelj je izrazito pazio na boje. Dok je bogati Kapitol prikazan toplim, bogatim, zlatnim, crvenim i narančastim bojama, u siromašnim Okruzima prevladavaju siva, crna i plava. Ista stvar je primjenjena na kostimima. Bogataši nose smiješne oprave u žarkim bojama, dok je narod u neprimjetnoj, jednostavnoj odjeći.

Nasilje je prisutno u filmu, ali ne u mjeri na koju smo navikli u tipičnom akcijskom hollywoodskom ostvarenju, budući da je prilagođen tinejdžerima.

Film traje gotovo dva i pol sata koji se i ne primijete: nizanjem lijepo povezanih radnji dobio je jasnu priču koju je jednostavno pratiti, a koja zabavlja. Ova će saga dobro ispuniti rupu nastalu završetkom Twilighta ili Harryja Pottera.

Zadnji dio knjige, Mockingjay na filmu će biti prikazan u dva dijela, od kojih je prvi u snimanju, a izaći će iduće godine u ovo doba.

Rijetko imamo priliku vidjeti nastavak koji je bolji od prvog dijela pa ako ste raspoloženi za akcijsku zabavu svakako posjetite kino i pogledajte Catching Fire.