Recenzija – “Od sumraka do sponzoruše” (Rochelle Rochelle): Zabavan kolaž svega i svačega

Peteročlana zagrebačka grupa Rochelle Rochelle nakon osam godina rada objavila je dugo očekivani album prvijenac živopisnog naslova „Od sumraka do sponzoruše“. Bend čine prekaljena imena naše rock i indie scene: Dimitrije Đokić (vokal), Stjepan Tribuson (gitara), Saša Nužda (gitara), Tomislav Franjo Šušak (gitara) i Oliver Marčetić (bubanj). Produkciju potpisuje Tomislav Franjo Šušak koji je, zanimljivo, u bend unovačen prilikom snimanja albuma. Valja spomenuti i gostovanja odličnih glazbenika: Tomfe i Stipe (Kawasaki 3p), Davora Marinca (Skaut,Kosturko) i Tješimira Mendaša (Stonebride).

Album donosi deset pjesama koje žanrovski plešu od pop rocka preko garage rocka pa sve do punk rocka. Produkcija je jednako raznovrsna, što album čini više presjekom dosadašnjeg rada benda, nego jasnom i smislenom cjelinom. No, kako u današnje vrijeme malo ljudi ima naviku (i vremena) slušati albume, ova hibridna forma višestrukog EP-a mogla bi se pokazati proročanskom. Za vizualni identitet odabran je homage naslovnici kultnog albuma „Šta bi dao da si na mom mjestu“ Bijelog dugmeta.

Glavno obilježje albuma pitki su i duhoviti tekstovi prošarani ironijom i gorko-slatkim ljubavnim jadima, zanimljivi gitarski riffovi i žestok bubanj. U tekstovima nema zabranjenih tema pa se na repertoaru našlo satirično koketiranje s turbo-folkom (Josipa – koja govori o Jeleni), droga (Tajna bijeloga) i istospolna ljubav (Moja bivša ima djevojku, Romeo i Julio). Zanimljiv je i svojevrsni obračun s nevjernim bivšima (Glupe kuje), prepjev velikog hita Wooly Bully kultnih Sam The Sham & The Pharoahs.

Gitaristi su si također dali oduška i u pjesme ubacili sve ono što u svojim matičnim bendovima (Igut, Skaut, She Loves Pablo) ne bi mogli odsvirati na albumu. Slušatelj stoga stječe dojam da se zabavljaju svirajući svaki ton, što je najbitnije ako pritom žele zabaviti publiku. Kroz cijeli se album proteže osjećaj kako se bend ne shvaća preozbiljno, a to je poprilično osvježenje na glazbenoj sceni. Međutim, svi koji su ih imali priliku poslušati uživo znaju da se to ne odnosi na usviranost, dapače, kao i većina rock bendova najbolje zvuče uživo. Snimka, nažalost, nije uspjela uhvatiti energiju koju se može osjetiti na njihovim koncertima.

Prvo studijsko ostvarenje Rochelle Rochelle nipošto nije, kako sam bend kaže: „… užasan al to smo i hjeli“. Album je solidno ostvarenje, nepretenciozan je i lako slušljiv. Što će im budućnost donijeti ovisi i o obvezama u matičnim bendovima članova. Za potpun doživljaj ipak ih treba poslušati uživo.