novo u kinu
29. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 2 minute Povratak Poa, pande koja ne oprašta kung-fu te nova suradnja Godzille i Konga, vječitih rivala koji su u stvarnom životu dobri kolege, obilježit će ovaj filmski mjesec.

22. veljače 2024.

Vrijeme čitanja: 14 minute Stiže nam Dora, a naši Eva Juraški, Helena Kezerić i Patrik Horvat raspisali su dojmove oko natjecateljskih pjesama uoči prvog polufinala.

Vizart

Rene Grgić-Đaković za Sketchbook Station: Realistični portreti i krajolici u tradicionalnoj maniri

Rene Grgić-Đaković
Foto: Rene Grgić-Đaković
Vrijeme čitanja: 3 minute

Pretposljednji autor koji je obogatio umjetničku mapu Sketchbook Station projekta u organizaciji udruge Prizma dolazi iz Osijeka, a njegov eklektičan pristup slikarstvu vizualno nas vraća u vrijeme remek-djela starih majstora.

Rene Grgić-Đaković rođen je 1986. godine u Osijeku. Nakon srednjoškolskog obrazovanja u Školi za tekstil, dizajn i primijenjene umjetnosti u Osijeku, 2005. godine upisuje Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje je 2011. u klasi prof. Zlatka Kauzlarića-Atača magistrirao slikarstvo. Dobitnik je druge nagrade na 18. međunarodnoj izložbi minijatura Vršilnica u Zaprešiću, a sudjelovao je i na mnogim umjetničkim projektima kao što je Nagradno oslikavanje Branimirove ulice u Zagrebu gdje je osvojio 1. mjesto sa Stipanom Tadićem, zatim oslikavanje novog zagrebačkog naselja Travno, sudjelovanje na Festivalu jednakih mogućnosti, slikanje murala IDEA London u Beogradu, te crtanje portreta na božićnom ReArt festivalu u Osijeku. Rene je sudjelovao i na mnogim skupnim izložbama i kolonijama, a svoju prvu samostalnu izložbu pod nazivom Portreti imao je 2013. godine u Galeriji Waldinger u Osijeku. Član je aktivne multimedijalne udruge Ilirski zmaj.

Foto: Rene Grgić-Đaković

U stvaralaštvu Renea Grgića-Đakovića najčešće pronalazimo motive portreta i krajolika. Visoko realističan način prikazivanja i odabir motiva portreta svjedoče o intenzivnoj autorovoj komunikaciji s tradicijom. Zalaganje za tradicionalne vrijednosti slikarstva vidljivo je u njegovanju métiera i namjeri da se utjelovi psihološki profil prikazanih likova. Ozračje različitih stilskih, vremenskih i svjetonazorskih epoha rezultat je umjetnikovog pronalaska inspiracije u djelovanju velikana kao što su Pierro della Francesca, Pieter Bruegel i Leonardo da Vinci.

Rene Grgić-Đaković novi rad započinje jasnom idejom koja ga motivira i vodi kroz cijeli proces do završetka djela. Naglasak tijekom samog rada nije toliko na vizualizaciji konačnog djela, već na promišljanju o osjećaju kojeg će dovršeni rad utjeloviti. Autor svoje slike najčešće radi u tehnici ulja na platnu, kartonu ili drvu, dok crteže stvara u olovci ili tušu.

Rene je pasionirani promatrač kojem motivacija u pravilu dolazi spontano. Katkad je dovoljan samo jedan trenutak u kojem se sve savršeno međusobno poklopi, no ponekad se motivacija stvara nakupljanjem više suptilnih podražaja, pa ideja u umu umjetnika postepeno sazrijeva. Cilj Reneovog stvaralaštva jest udahnuti život u novonastali rad. Rene sebe ne vidi kao kreativnog umjetnika, ali se smatra kreativnom osobom. U svom radu često se susreće s kreativnim izazovima, posebice kada radi na većim i kompleksnijim djelima u kojima je primarni cilj ostvariti najbolju moguću kompoziciju rada.

Foto: Rene Grgić-Đaković

Na pitanje smatra li da je umjetnost danas marginalizirana i zanemarena, Rene odgovara potvrdno, te objašnjava kako za to nisu krivi umjetnici već dominantna popularnost zatupljujućih sadržaja u današnjem svijetu koje mladi ljudi upijaju poput spužve. No, opisujući ne tako perspektivno aktualno stanje, Rene nadopunjava svoj komentar citatom velikog Andreja Tarkovskog, argumentirajući kako umjetnost može opstati samo u takvim uvjetima, jer da je sve savršeno ne bi postojala potreba za umjetnošću.

Rad koji je Rene Grgić-Đaković napravio za Sketchbook Station umjetničku mapu prirodni je tematski nastavak recentnih radova koje karakterizira manji format i interpretacija motiva koji ga okružuju u ateljeu. Rene je nacrtao draperiju u tehnici tuša i vodenih boja. Crtež ne nosi nikakvu poruku, već je riječ o prikazu zgužvane deke koja je jedan u nizu elemenata koje je pronašao u svom ateljeu.

Za potrebe sad već tradicionalnog završnog pitanja „krademo“ Reneovo pitanje i pitamo vas „Znači li velika popularnost umjetnika automatski da su njegova djela iznimne kvalitete?“

Više o radu našeg pretposljednjeg umjetnika možete saznati na web stranici.

Autorica teksta za potrebe projekta je povjesničarka umjetnosti i slovakistkinja, muzeologinja, te kustosica i urednica internetskog portala o umjetnosti PerceiveArt Sonja Švec Španjol.

Be social

Komentari