“Kontrola iluzije”: Sadašnjost kroz oči Zoltana Novaka
Izložba Zoltana Novaka pod nazivom “Kontrola iluzije” otvorena je za javnost 14. listopada u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu. Na izložbi su predstavljena najnovija djela umjetnika, a otvorili su ju kustosica, povjesničarka umjetnosti i ravnateljica Umjetničkog paviljona, Jasminka Poklečki-Stošić, direktor fundacije Maeght koja je dovela izložbu Joana Miróa u Umjetnički paviljon, Olivier Kappelin, te gradonačelnik Zagreba Milan Bandić. “Kontrola iluzije” se tematski nastavlja na ciklus ambijentalnih izložbi izlaganih u Umjetničkom paviljonu, koje izazivaju veliku pažnju struke i publike. To se moglo vidjeti i na samom otvorenju, na kojem su se okupile brojne poznate osobe iz hrvatske suvremene umjetnosti.
Zoltan Novak diplomirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1997. godine u klasi Zlatka Kauzlarića Atača. Iste godine dobio je nagradu u kategoriji slikarstva na Salonu mladih. Spada u srednju generaciju hrvatskih umjetnika. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Od 2004. godine zaposlen je kao docent na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Izložbom “Kontrola iluzije” prvi put izlaže u Umjetničkom paviljonu.
Najdominantnija tema slikarske interpretacije na izložbi “Kontrola iluzije” su elementi suvremene arhitekture. Ovu temu susrećemo u ciklusima slika Toranj S.D.C.O 1, Toranj S.D.C.O 2, Toranj S.D.C.O 3 i Toranj S.D.C.O 4, te Mašina 1, Mašina 2, Mašina 3 i Mašina 4. Slike su velikih formata, 200 x 250 cm. Boje koje prevladavaju na slikama su tamnoplava, siva i crna, s ponekom neočekivanom primjenom jarkih tonova žute, crvene i narančaste. Naslikani prostor nema dubinu, plošan je, ali unatoč tome se prikazani izdvojeni elementi arhitekture podređuju geometrijskoj perspektivi. Osim urbane arhitekture, kao teme se pojavljuju obitelj, na slikama Obitelj 1, Obitelj 2, Obitelj 3 i moderna tehnologija, na slikama Kontrola 1, Kontrola 2 i Kontrola 3, Klopka, te Ništa 1, Ništa 2 i Ništa 3.
Iz slika možemo vidjeti Zoltanov doživljaj položaja pojedinca u suvremenom tehnološkom svijetu. Ova izložba, kao i sam autor, možda je dokaz da je slikarstvo kao način umjetničkog izražavanja uspjelo preživjeti pojavu novih medija i prilagoditi se novim umjetničkim tehnikama.
Izložba ostaje otvorena do 8. studenog ove godine.