Počinje 42. Tjedan suvremenog plesa: Očekuje nas 11 predstava u Zagrebu i Rijeci

Predstavom “Screenagers Vol. 2” Barbare Matijević i Giuseppea Chica u utorak, 13. svibnja počinje 42. izdanje Tjedna suvremenog plesa, jednog od najdugovječnijih hrvatskih festivala izvedbenih umjetnosti. Od svog osnutka 1982. godine, Tjedan suvremenog plesa neprekidno je oblikovao hrvatsku i regionalnu plesnu scenu, postavši ključna platforma za razvoj suvremenog plesa, ali i širi kulturni fenomen koji nadilazi žanrovske, generacijske i nacionalne granice. Festival je pokrenula Mirna Žagar, a organizira ga Hrvatski institut za pokret i ples (HIPP).
Ovogodišnji 42. Tjedan suvremenog plesa održava se u dva programska bloka u dva grada – od 13. do 18. svibnja u Zagrebu te 8., 9. i 25. lipnja u Zagrebu i Rijeci. Predstave će igrati u Zagrebačkom plesnom centru, Kulturnom centru Travno, Muzeju suvremene umjetnosti i Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku u Rijeci.
Predstava “SCREENAGERS Vol. 2” je interaktivni, DIY solo mjuzikl koji predstavlja intimnu zbirku pjesama inspiriranih našim životima na internetu. Kombinirajući koncert, plesno kazalište, stand-up komediju, TED talk i VJ-ing, predstava istražuje kako je internet oblikovao naša iskustva i kolektivnu maštu. Predstava igra 13. svibnja u 14:00 u KUC Travno.
Suživot s mikrobiološkim bićima
Prvog dana festivala u Zagrebačkom plesnom centru na rasporedu su dvije predstave. “BLOT – Body Line of Thought” autorica Simone Deaconescu i Vanesse Goodman istražuje pokret u odnosu na bakterije u našem tijelu. Osmišljena kao hibridna izvedba, spoj konferencije i koreografske predstave, BLOT govori o sličnostima između ljudi i drugih životinja, kao što su znojenje, miris, reprodukcija, tjelesna aktivnost i imunitet. Predstava “Agenda” autora Simone Aughterlony i Saše Božića snažna je, multidisciplinarna plesna predstava koja koristi umjetnost kolaža kako bi istražila teme čudnosti, različitosti i „drugosti“.
U srijedu, 14. svibnja u ZPC-u bit će prikazan rad u nastajanju “Sprezzatura” koreografkinje i plesačice iz Pule Nike Disney koji istražuje međuljudske odnose u hipotetskoj budućnosti u kojoj su ljudi potpuno integrirali umjetnu inteligenciju u svoje živote – i zatim te veze prekinuli. “Sprezzatura” dio je rezidencijalne podrške Tala Plejs: Nove platforme. Predstava “What do you see, or Not” koreografa Michelea Pastorinija u produkciji Yellowbiz Arts Collective zamišljena je kao plesna refleksija koja publici nudi priliku da preispita ono što vidi na pozornici.
Reinterpretacije folklorne tradicije
U četvrtak, 15. svibnja u KUC-u Travno gostuje predstava “Four Seasons” koreografa i redatelja Macieja Kuźmińskog. Kreirana za ansambl od sedam plesača Central Europe Dance Theater, jednog od najstarijih plesnih kazališta u Mađarskoj, ova predstava oslanja se na rituale srednje Europe i reinterpretira ih u kontekstu suvremenog svijeta. Istog dana u Zagrebačkom plesnom centru Studio za suvremeni ples izvest će predstavu “All’arme“, koreografski rad za šest plesača u kojem autori Ginevra Panzetti i Enrico Ticconi, inspirirani vojnim koreografskim vokabularom, istražuju napetost između individualne agende i kolektivne sile, preispitujući tanku granicu između nužne obrane i mogućnosti da postanemo ono čega se bojimo.

Središnji događaj prvog bloka 42. Tjedna suvremenog plesa gostovanje je koreografa Jonathana Burrowsa i skladatelja Mattea Fargiona koji će izvesti dva svoja recentnija djela – “Rewriting” (2021) i “The Unison Piece” (2025). “Rewriting” je kompleskan zbirka od 108 karata, od kojih svaka donosi određenu misao koja stimulira simultani govorni tijek svijesti a sve popraćeno glazbom koju proizvodi Casio klavijatura. “The Unison Piece” je istraživački proces, kritika i proslava zajedništva koje se odvija istovremeno za dva stola i uz dvije električne gitare. U sklopu gostovanja bit će održano i predstavljanje Burrowsove knjige “Koreografov priručnik” čije je ažurirano i revidirano izdanje nedavno objavljeno u nakladi Akademije dramske umjetnosti.
Prvi festivalski blok zatvorit će u nedjelju, 18. svibnja u KUC-u Travno Yasmeen Godder Company predstavom “Practicing Empathy #1“, grupno istraživanje podrške i kolektivne hrabrosti. Fokus projekta je na činu prakticiranja empatije u izvedbenom kontekstu – izvan svakodnevnih navika – kako bi se otvorio prostor za nove oblike povezivanja i zajedništva.
Očaravajući spoj plesa i pripovijedanja
U drugom festivalskom bloku očekuje nas gostovanje jedne od najinovativnijih plesnih kompanija, Akram Khan Company koja 9. lipnja u Muzej suvremene umjetnosti dolazi s jednom od svojih najomiljenijih i najuspješnijih produkcija – “Chotto Desh“. Predstava donosi inspirativnu priču o dječaku koji pokušava pronaći svoje mjesto pod suncem. “Chotto Desh” je angažirana, gotovo autobiografska priča o dječaku čiji snovi i sjećanja obuhvaćaju djetinjstvo u Bangladešu i odrastanje u Velikoj Britaniji. Plesna naracija odvija se između pozornice i ekrana, slaveći snagu ljudskog duha i sposobnost da se nosimo s kaotičnim svijetom oko nas, punim sirena, zvonjave mobitela i vlastitih sumnji.
Ovogodišnje izdanje Tjedna suvremenog plesa završit će u Rijeci izvedbom predstave “Forest” švicarske inkluzivne plesne skupine BewegGrund. Predstava FOREST inspirirana je biljnim svijetom, ekologijom i odnosima među organizmima i njihovim okolišem. Riječ je o meditativnoj plesnoj predstavi koja promišlja ovisnost i neovisnost, uzajamnu podršku, pružanje i primanje pomoći.
Raspored festivala i ulaznice za sve izvedbe možete pronaći ovdje.