X-Coast: Većina nove produkcije mi zvuči slično, kao da se radi da bi se lakše prodala
Kao zagrijavanje za finalnu večer 10. jubilarnog Illectricity Festivala pripremili smo intervju s jednim od glavnih aktera finalne večeri, X-Coastom. Velikom dijelu ljudi je poznat kao X-Coast, ali njegov izričaj ne staje samo pod tim imenom. Uz njega se vežu i pseudonimi DJ Skins, Cell D i Roy Fokker kao solo projekti, te čini jednu polovinu The Good Guysa. Dolazi iz Novog Sada, a na glazbenu mapu regije, a i svijeta, lansirao ga je odličan nastup na Boiler Roomu ove godine u sklopu MAD in Belgrade festivala.
Da li se tvoj glazbeni izričaj razlikuje iz pseudonima u pseudonim ili su svi zapravo srodni i međusobno se nadopunjuju?
U suštini, svi ti pseudonimi su kao različite osobe, s izuzetkom X-Coast, koji je imaginarni otok. Oni se međusobno estetski razlikuju i obraćaju se drugačijim subkulturama. Možda to zapravo predstavlja moj kreativni razvoj tokom godina. Također, osjećam da je konstantna promjena pseudonima moje vječito odupiranje mainstreamu. Svaki projekt kreće from scratch, inspiriran je drugačijim kulturama i mislim da generalno postaju sve složeniji. X-Coast je konkretno inspiriran prirodom, tropskim biljnim kulturama, turističkim video razglednicama karipskih otoka, kao i elektronskom glazbom, koja je izabrana kao izražajno sredstvo projekta, i računalnom demo scenom 90-ih.
Nakon sjajnog live Boiler Rooma ove godine na MAD in Belgradeu popularnost ti je definitivno porasla. Jesi već dobio ponude za evente izvan regije?
Da, shvaćam da je taj Boiler Room video jedan od razloga zbog kojeg nastupam na Illectricityju ove godine. Svakako, taj nastup je pomogao da malo skrenem pažnju na sebe. Od tada sam primijetio da je mnogo veći interes za moju glazbu. Loše se osjećam kada se sam promoviram, tako da je video za Boiler Room stvarno pridonio da više ljudi čuje X-Coast zvuk. Kao rezultat toga, svakako moram izdvojiti nastup ljetos u Moskvi, na otvaranju broda, odnosno prvog art cluster-a na vodi, Brusov Ship. Na palubi sam se našao s The Waves & Us što je novi projekt Maayan Nidam. Obradovalo me je što su promotori shvatili koncept X-Coast projekta i tako sastavili program – imali smo brod, valove i otok.
Nakon posjeta Illectricity Festivalu u sklopu Share Conference tima na Sound Clash večeri, ove godine nastupaš live uz velikane kao što su Om-Unit i Jackmaster. Da li si uzbuđen ili ti je sada već normalno nastupati uz velika imena?
Jackmaster i Om Unit su svakako legende. Slušao sam ih uživo i definitivno znaju napraviti party za najrazličitije publike. Ja produciram muziku od 2000. godine, a vrtim ploče od 2003. godine, u tom periodu sam imao priliku puštati/izvoditi glazbu na najrazličitijim mjestima i dijeliti stage s mnogim svojim idolima. Nekada sam ljut na sebe što nisam vodio evidenciju o svim nastupima. Kao i svaki put, fokusiran sam da izvedem svoj nastup najbolje što mogu, a posebno sam uzbuđen jer X-Coast live izvodim rijetko i to onda mora biti posebno.
Ove godine smo te mogli slušati na Harteri, ali ovo će biti prvi live set u Hrvatskoj? Što možemo očekivati? Da li će set biti prožet utjecajem ’90-ih kao i onaj kojeg možemo čuti u Boiler Roomu?
Svakako, estetika 90-ih je neizostavni dio X-Coast projekta – za mene je to trenutno neiscrpan izvor inspiracije. Imam dosta svojih traka i teško je odabrati idealan set, ali mislim da će više ići u house nego u new jack swing, kao na Boiler Roomu. Također, dok sam u fazi stvaranja, bitno je da se sam ambijent, interijer, slike i video, koji me okružuje tog dana poklapa s emocijom koju pokušavam prenijeti stvarajući glazbu. To se preslikava i na live set, te se uvijek trudim da X-Coast i vizualno približim publici.
Nakon četiri pjesme XTC nastavljaš li niz ili možemo očekivati nešto potpuno novo i kada?
X-Coast opus je podijeljen u serije pjesama, XTC Files je jedna od njih. Mislio sam da će XTC IV biti posljednja iz serije. Naišla je na dobre reakcije. Bodyjack ju vrti, a DJ Haus ju je stavio na zvanični Unknown to the Unknown (Hot Haus Records) Youtube kanal. Nedavno sam naišao na jedan fenomenalan XTC sample kojem se ne mogu oduprijeti, tako da je XTC V in the making, to zna, možda ju na kraju i čujete na Illectricityju. Naravno, tu su i nove pjesme, poput Apocalypto, koja je početak jedne nove serije koju ne mogu baš definirati riječima – podsjeća na neku mješavinu ambienta i breakbeata s dosta organskih sampleova. Apocalypto ću uskoro staviti i na Soundcloud profil.
S kime bi najradije od izvođača iz regije ostvario suradnju i zašto?
Iskreno, za 14 godina produciranja muzike ne mogu se pohvaliti s mnogo kolaboracija van kruga bliskih prijatelja, možda svega par. Za mene je proces stvaranja glazbe nešto osobno, intimno, nešto kao putovanje na kojem se uvijek događa nešto novo. Samo to putovanje je nagrada za sebe. Mislim da imam i specifičan workflow pri produciranju, što otežava kolaboraciju, ali volim biti u studiju s prijateljima za vrijeme rada i čuti njihovo mišljenje. Moj Baseline Crew kolega, M-Tech, je najčešće pored mene i uvijek me natjera da poslušam stvari iz drugog ugla, a samim tim dobijem nove ideje. Ako bih birao nekoga za produkcijsku suradnju, sigurno bih tražio neke old school glave sa scene 90-ih. Mislim da su glazbenici tada bili mnogo kreativniji, njihove ideje sirovije, iskrenije, a svaki producent je bio žanr za sebe. Većina nove produkcije mi zvuči slično, kao da je producenti rade već s određenom ciljnom grupom na umu, kako bi je lakše prodali. To se, nažalost, događa i u undergroundu, tako da je on postao kao paralelna kopija mainstreama.
Novosadski Exit Festival ti nije ni malo stran, no da možeš birati neki od festivala iz regije i općenito svijeta, na kojem bi nastupio?
Kratko i jasno: ✡ ILLECTRICITY ✡.