Istaknuto
21.05.2022.

Vrijeme čitanja: 3 minute Nova godina - novi ja. Naravno da ne - koliko god želio da taj statement bude točan. Isto to je mislio i Celeste koji godinama štanca iste albume. Kod mene i dalje siječanj izlazi debelo u godini.

27.03.2022.

Vrijeme čitanja: 7 minute Razbijamo predrasude i upoznajemo drugačije kroz prozor u supkulture. Marija Marković predstavnica je gothic supkulture koja ujedinjuje sve vrste umjetnosti, a u razgovoru s Goranom Terzićem otkriva da stil njeguje i kroz glazbeno stvaralaštvo.

Film

Alejandro Jodorowsky i njegov psihomagijski svemir u programu kina Tuškanac

29.10.2019. Ziher.hrPress Kino Tuškanac
Vrijeme čitanja: 3 minute

U kinu Tuškanac od petka, 1. studenog do ponedjeljka, 4. studenog, održava se program posvećen kultnom čileanskom umjetniku i ultimativnom psihodeličnom vizionaru Alejandru Jodorowskom.

U sklopu programa pod nazivom „Psihomagijski svemir Alejandra Jodorowskog“ donose šest filmova autora koji je film zadužio nekim od najekstravagantnijih, najgrotesknijih i najbizarnijih filmskih sekvenci.

Retrospektivu otvaraju filmom Sveta planina (1973), fascinantnom autorovom umjetničkom elaboracijom duhovnih i okultnih motiva. Posrijedi je iznimno radikalno i provokativno djelo koje je blasfemičnošću i ekstravagantnošću u vrijeme premijere skandaliziralo javnost, a uoči projekcije ove psihodelične alegorije natopljene mnoštvom simbola i skrivenih značenja u kojoj sam autor nastupa u ulozi alkemičara, uvodnu riječ održat će filmski kritičar Mario Kozina.

Press Kino Tuškanac

Subota donosi El topo (1970), ključno ostvarenje tzv. ´acid vesterna´, onog koji je elemente i poetiku klasičnog vesterna kombinirao s elementima talijanskih vesterna te s utjecajem kontrakulture 1960-ih. Jodorowsky je film realizirao pod izraženim utjecajem Federica Fellinija, te je u film umetnuo brojne nadrealne i groteskne prizore, uz obilje referenci na grčku mitologiju, istočnjačku filozofiju i djela Carla Gustava Junga, te simbole preuzete iz kršćanstva, tarota i dr.

Iste večeri slijedi Sveta krv (1989), jedno od narativno prohodnijih ostvarenja Jodorowskog čiju dramsku i značenjsku potku čine temelji psihoanalize. Posrijedi je frojdijanska storija nalik na noćnu moru u čije su dramsko tkivo vrlo uvjerljivo upleteni brojni likovi i motivi, od svetica bez ruku i transvestitstva, preko orgija, cirkusa, kazališta, do metaforičkog Isusa Krista u psihijatrijskoj bolnici. U naslovnoj ulozi nastupa redateljev sin Axel Jodorowsky.

Press Kino Tuškanac

U nedjelju prikazujemo Ples realnosti (2013), prvi dio autorove autobiografske trilogije u kojoj je kao glumce angažirao svoja tri sina. U najintimnijem igranom ostvarenju svog opusa, nekovrsnoj obiteljskoj autoterapiji, autor se referira se na traume vlastita djetinjstva provedenog u društvu majke fellinijevskih proporcija koja je komunicirala opernim arijama te nasilnog oca, isprva gorljivog staljinista koji se naposljetku prometnuo u svojevrsnu varijaciju Isusa Krista.

Ponedjeljak donosi Beskrajnu poeziju (2016), središnji dio autorove zasad autobiografske trilogije (koju čine Ples realnosti i dokumentarac Psihomagija, umjetnost koja liječi), koji dovršava priču o redateljevu problematičnom i bolnom odnosu s roditeljima, osobito ocem. Uz uobičajen repertoar neobičnosti, bizarnosti i šokantnosti, riječ je o intimnom i sentimentalnom djelu u kojem se autor bavi traumom uzrokovanom rastrganošću između bespomoćne majke pune ljubavi i oca koji mu nikad nije pokazao da ga voli.

Press Kino Tuškanac

Retrospektiva završava redateljevim prvijencem Fando i Lis (1969), temeljenom na istoimenoj drami Fernanda Arrabala. U djelu koje se smatralo izuzetno provokativnim, zbog čega je premijera filma na festivalu u Acapulcu završila velikim neredima a sam Jodorowsky je jedva spasio živu glavu od bijesne gomile koja ga je željela linčovati, razvidan je utjecaj poetike Luisa Buñuela, a film je sljedećih nekoliko desetljeća u Meksiku bio zabranjen za prikazivanje.

(Visited 440 times, 2 visits today)

Komentari