Film

ANIMALS ON THE LOOSE: A YOU VS. WILD MOVIE: Kako interaktivni film (ne) treba izgledati?

animals on the loose
Foto: Netflix
Vrijeme čitanja: 5 minute

Dok u video igrama na računalima, konzolama ili mobitelima već godinama možemo upravljati omiljenim nam virtualnim likovima te im na taj način vlastitim odlukama krojiti sudbinu, u tradicionalnim vizualno-auditivnim medijima ne preostaje nam ništa drugo nego li uvaliti se u udoban kauč i uživati u linearnom programu, bez utjecaja na ishod onoga što gledamo. Ipak, pojavom interneta (odnosno streaming servisa) film više nije toliko jednosmjeran kao što se to donedavno činilo, a novi Netflixov interaktivni film „Animals on the Loose: A You vs. Wild Movie” još je jedan u nizu Netflixovih pokušaja transformiranja načina na koje konzumiramo filmove.

Film „Animals on the Loose: A You vs. Wild Movie“ objavljen je 16. veljače ove godine, režirao ga je Ben Simms, dok je glavni akter filma jedan od najpoznatijih svjetskih pustolova te pisac i televizijski voditelj Bear Grylls. Film traje 45 minuta, no trajanje se može produžiti ovisno o izborima slijeda radnje prilikom gledanja. Inače, ovo nije prvi put da Beara Gryllsa na Netflixu gledamo u ovakvom formatu – 2019. godine objavljena je Bearova „You vs. Wild“ interaktivna serija.

Kako funkcioniraju interaktivni naslovi?

Ako niste upoznati s interaktivnim filmskim sadržajima, oni funkcioniraju na način da se gledatelju tijekom gledanja pojedinog naslova (uz razvoj osnovne priče bez koje filma još uvijek nema) nudi mogućnost odabira dvaju ili više različitih opcija s različitim ishodima.

Izbori se na ekranu pojavljuju u obliku prozorčića na koje gledatelj mora kliknuti u određenom vremenu te tako donosi važne odluke koje mijenjaju tijek daljnje radnje. To pak dovodi do činjenice da svi gledatelji neće gledati isti film, već će zapleti, raspleti i ishodi filma ovisiti isključivo o individualnom odabiru. Na ovom principu (manje-više) funkcioniraju svi  Netflixovi dosad objavljeni naslovi s interaktivnim mogućnostima.

Animals on the Loose
Foto: YouTube screenshot

Bear Grylls u epizodi spašavanja divljih životinja

Beara Gryllsa ovoga puta susrećemo u životinjskom utočištu u divljini Južne Afrike. Utočište je dom za mnoge životinjske vrste, no ono ostaje bez struje, a električna ograda koja ga okružuje prestaje funkcionirati. Iz utočišta zbog toga nestaju opasan lav te pavijan Thimba, a naš je zadatak stavljanje situacije pod kontrolu; pronaći lava i pavijana Thimbu te popravak hidroelektrične postaje koja napaja utočište tri su zadatka koja moramo izvršiti uz Bearovu pomoć. I to je, po pitanju radnje, to. Redoslijed izvršavanja zadataka ovisi o nama, a svaka naša odluka utječe na napredak te finalni rasplet zavrzlame.

Sudi knjigu po koricama

Ne znam je li na temelju opisane radnje već dovoljno očito, ali radnja filma je dosadna, i nimalo inovativna. Umjesto da se ogroman potencijal interaktivnosti predstavi u najboljem mogućem svjetlu te da Beara gledamo u nepredvidljivim, napetim i ludim situacijama, film je krcat nerealnim, nepovezanim, monotonim i umjetnim sekvencama popraćenim lošom glumom. Savjete o preživljavanju poput „nije svaka voda za piće” čuli smo već nebrojeno mnogo puta, a prijedlozi pomoću kojih bi se trebali zaštiti od lava, a koje nam nudi Bear, su neostvarivi u realnom okruženju, dok u filmu izgledaju scenirano i neuvjerljivo.

Ove bi činjenice osobno mogao zanemariti zbog dobre zabave, no nisam ostao oduševljen niti u ovom segmentu. Bear se ne trudi biti karizmatičan, a njegovih zapanjujućih i nevjerojatnih pothvata kakve smo navikli gledati nema. Akcijske scene koje preostaju već su viđene pa se Bear Grylls i ovaj put na tlo spušta helikopterom, radi improviziranu splav i jede kukce (što je, btw, ovoga puta bilo potpuno nepotrebno). Cijela stvar nalikuje best of Bear Grylls kompilaciji u interaktivnom obliku.

animals on the loose
Foto: Netflix

Priča gubi na značaju i zbog načina na koje je film režiran, snimljen i montiran. Nisam mogao ne primijetiti da odbjegle divlje životinje i Beara nismo imali prilike vidjeti u istome kadru (osim u kontroliranim uvjetima) što, u jednu ruku pozdravljam zbog zaštite filmske ekipe, kao i zbog zaštite divljih životinja. No, ono što smeta je jasno vidljiva razlika između scena; vjerujem da je Bear bio u Južnoj Africi, no uvjeren sam da pojedini kadrovi divljeg lava nisu snimljeni u istom okruženju, ili na istom teritoriju. Pojedine scene životinja liče na stock snimke koje bi s interneta za potrebe stvaranja filma preuzeli za nekoliko dolara, a ekipa koja se trebala pobrinuti da sve izgleda uvjerljivo i jednolično te da, u konačnici, dobro ispriča priču morala se više potruditi.

No, to nije sve

U oko upadaju te smetaju i drugi problemi poput neshvatljive izmjene vremenskih uvjeta. Bear u jednom trenutku kaže da utočištu prijeti oluja, no kroz gotovo cijelo trajanje filma događa se nelogična i besmislena izmjena sunčano-oblačnog vremena. Primjerice, dok Bear prelazi preko kamenih stijena, izmjena sunca i oblaka se, ovisno o kadru, dogodi nekoliko puta. Razumijem da ekipa možda nije imala sve vrijeme ovoga svijeta i da ih je usred snimanja možda zadesila neočekivana promjena vremena, no tada u postprodukciji igraš pametno i pokušavaš spasiti stvar. U protivnom, film postaje splet nasumično nabacanih kadrova bez smislenog poretka.

Animals on the Loose
Foto: YouTube screenshot

Ima tu i još nekih drugih sitnica poput činjenice da je Bearova odjeća čista u potpunosti, iako u ovoj avanturi prolazi kroz sito i rešeto, a Bearu se na momente u rukama stvore i rekviziti poput sigurnosne kacige, dok svega nekoliko kadrova nakon nestanu.

Ni interaktivnost nije najsjajnija

Po pitanju interaktivnog segmenta te načina na koji je isti odrađen, osobno bih rekao da je podosta ograničen zbog prethodno navedenih negativnih točaka filma. Na tijek radnje kroz film utječete desetak puta, a sami fizički izbornik izveden je korektno i nalik je video igri. Fora je i da su na lokaliziranom hrvatskom Netflixu na naš jezik prevedene i riječi u prozorčićima, što je jasan znak da se „ispod haube” krije interaktivni sustav. No, ponuđeni odabiri često su limitirani i nezanimljivi.

Animals on the Loose
Foto: YouTube screenshot

Vaš izbor može biti pogrešan i rezultira ponovnim vraćanjem na izbornik, a u svakom se trenu možete vratiti i na prethodne mogućnosti odabira te na taj način vidjeti drugačiji slijed događaja. Interaktivnost je odrađena na principu „ako A, onda B” te nema nekih prevelikih razlika po pitanju finalnog ishoda, kao ni sporednih koraka ili dopunskih scena. Ne brinite, kroz svega tri ili četiri predvidljiva odabira spasit ćete Thimbu, na ovaj ili onaj način.

Hvala, sljedeći

Sve u svemu, nisam siguran je li ovaj film vrijedan vašeg vremena. Ako se tek upoznajete s interaktivnim mogućnostima filma i imate 45 minuta slobodnog vremena za manipulaciju slijedom događaja, „Animals on the Loose: A You vs. Wild Movie” može biti jednostavan pokusni kunić. Možete baciti oko i na „You vs. Wild“ seriju, no rekao bih da su ova dva projekta dosta slična. Kao alternativu vrijednu spomena bih preporučio interaktivni film „Black Mirror: Bandersnatch“ kojega je Netflix objavio 2018. godine, a koji je svakako bolji primjer interaktivnosti, uz potpuniju i zanimljiviju priču s više dubljih razina.


Ovaj je sadržaj sufinanciran sredstvima Fonda za pluralizam medija Agencije za elektroničke medije.

Be social
Što misliš o ovom filmu?
Podijeli svoje mišljenje putem ZiherMetra!
Vaš glas je zabilježen. Hvala vam na glasanju!

Komentari