Vizart

Ljudski leš kao umjetnost?

Foto:screenshot/huffingtonpost.com
Vrijeme čitanja: 2 minute

Foto:screenshot/huffingtonpost.com
Foto:screenshot/huffingtonpost.com

Jednom davno, točnije 1970. godine,  mladi konceptualni umjetnik John Baldessari je predložio neobično uznemirujuće ideje za jedan umjetnički projekt. On je htio prikazati ljudski leš predstavljajući mrtvo tijelo posjetiteljima kao sliku s tematikom Oplakivanje preko mrtvog Krista. Međutim, strogi zakonski okviri za zaštitu ljudskih prava, spriječili su Baldessarija da ostvari svoje morbidne ideje.

Sve do 2011., kada su Hans Ulrich Obrist i Klaus Biesenbach, suvoditelji londonske Serpentine galerije pokušali oživjeti koncept ove ideje. Kako bi izbjegli ono što je spriječilo Baldessarija prije 30-ak godina, oni su smislili novi koncept izložbe pod nazivom 11 soba. Izložba prikazuje golemu podudarnost sa zabranjenom izložbom o smrti i umjetnosti. Uz to još i predstavlja Baldessarijev zabranjeni, ali vizualno izmijenjeni dio umjetnina pod nazivom Thirteen Colorful Inside Jobs.

11 soba je preimenovana u 13 soba, jer se opseg izložbe povećao, a prikazuje djela Marine Abramovic, Joan Jonas, Damiena Hirsta, Tina Sehgala i drugih.

Foto:johnbaldessari.net
Foto:johnbaldessari.net

John Anthony Baldessari (1931.) je američki konceptualni umjetnik  poznat po svojemu neobičnome radu. Na početku svoga stvaralaštva se bavio komponiranjem teksta i slike na fotografijama. Kasnije se počeo baviti umjetničkim grafikama, instalacijama, filmovima i skulpturama. Njegov rad je utjecao na, među ostalima, Cindy Sherman, Davida Salle i Barbaru Kruger.

Be social

Komentari